Opinia Smart Passion ForTwo CDI 0.8 45KM (olej napędowy) hatchback 2005r., ocena użytkownika (bgx)

Smart Passion ForTwo CDI 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 0.8 45KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 36 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-08-12

liczba wyświetleń: 3483

Spalanie

Tu bez komentarza,oby wszystkie nasze auta zadowalały się tak minimalną ilością paliwa.
diesel
gaz
Miasto
3.50
-.--
Trasa
3.00
-.--
Cykl mieszany
3.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Obowiązkowo na dwie sprawy: 1.Bezwypadkowość 2.Spalanie oleju w wersji benzynowej Dodatkowo dodam że należy unikać aut z dużymi przebiegami (chodzi o wersje benzynowe),przebieg 100 tys km czasami oznacza remont kapitalny. I na koniec cenna uwaga,nie gasić silnika zaraz po zatrzymaniu pojazdu,MUSI obowiązkowo popracować na wolnych obrotach min.20/30s, inaczej czeka nas wymiana turbiny,a nie jest to mały wydatek :-(

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Kontrolować poziom oleju w wersjach z silnikiem benzynowy,

Ocena ogólna

Wad zero,zalet całe mnóstwo,gdyby było inaczej to przez te 9 lat produkcji nie sprzedano by tak dużej ilości Smartów,prawda?

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Kto nie spróbuje jazdy próbnej takim autkiem to może nie uwierzyć w opinie innych,ale taka jest prawda. Zero zastrzeżeń do prowadzenia,hamulców,parkowania,czy też układu kierowniczego.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Jak już ktoś zauważył-to nie jest Ferrari,ale niejeden na światłach przeżył zdziwienie nie mogąc nadążyć za Smartem CDI,a w benzynie jest jeszcze lepiej,nie polecam podnoszenia mocy,czyli chip-tuning ponieważ żywot zespołu napędowego drastycznie spada,jeżeli chcesz mocniejszy zespół napędowy to zamiast wersji ForTwo kup FortFor. W wersji CDI budzi zdumienie zużycie paliwa które kształtuje się na poziomie 3.5l/100km,silnik wraz ze skrzynią zapewnia bardzo ładne przyśpieszenie,czyli nic dodać,nic ująć.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Może producent powinien postarać się bardziej autko wyciszyć,zwłaszcza na postoju potrafi dokuczyć swoimi 85db,ale w czasie jazdy już jest lepiej 75db to już dość dobry wynik.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

1/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

No na co jak na co,ale na brak aranżacji właściciele Smarta nie mogą narzekać :-) można wymienić sobie na dowolny kolor,i na dodatek samemu :-) zajmie to nie więcej niż pół godziny pracy.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nawet klimatyzacja działa tak jak powinna :-).Praktycznie nie można przyczepić się do niczego

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do tyłu mogłaby być minimalnie lepsza,tylne słupki trochę przeszkadzają,lecz tylko tyci....tyci.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Nie ma zastrzeżeń,jak do tej pory moja Smerfetka nie cierpiała z tego powodu.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jak na razie to nie miałem okazji uszczuplić swego portfela,i mam nadzieję że tak zostanie do końca :-)

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii