Opinia Opel Omega sport 2.0 16v 136KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1998r., ocena użytkownika (bpb)

Opel Omega sport 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 16v 136KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 230 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-08-13

liczba wyświetleń: 5736

Spalanie

duże auto więc duże spalanie, cos za coś, na benzynie jakies 20% mniej
benzyna
gaz
Miasto
12.00
14.00
Trasa
8.20
10.50
Cykl mieszany
10.00
12.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

obecnośc korozji, pracę silnika na wolnych i podczas jazdy na luzie, czy nie pali się w czasie jazdy kontrolka silnika z piorunem (cos nie tak z silnikiem) komunikatuy komputera - Leuchtw fahrlicht - niesprawny system poziomowania ksenonów, czy wyświetlacz komputera jest wyraźny - nie znikaja piksele, inne komunikaty dotyczące żarówek - przy ksenonach to spory wydatek, przyspieszenie podczas jazdy, czy nic nie stuka w zawieszeniu czy gdzie indziej, czy auto prosto stoi - nie jest lekko pochylone co świadczy o wyrobionych sprężynach, czy wszystkie elektryczne zabawki działają, czy silnik nie jest mokry, czy nie kopci się z wydechu,i inne rzeczy na które sie zwraca uwagę przy zakupie auta

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na komunikaty komputera, na listwy na drzwiach czy nie odstają, bo lubią się złamać przy otwieraniu drzwi, korozję, czy przy zamknięciu drzwi wszystkie się zamykają zwłaszcza zimą

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

tym, którzy cenią komfortową, wygodną jazdę, trwałość i niezawodność, ciszę i dobrą muzykę, bezpieczeńsrwo i szybką jazdę i przemyślane rozwiązania elektroniczne, brak udziwnień, klasykę i łatwość obsługi

Ocena ogólna

Zalety: miękki benzynowy silnik nie klekocze jak diesel i w przeliczeniu mniej kasy za 100 km niż nawet golf w dizlu, nie szarpie, gaz - tania eksploatacja, niskie koszty zakupu przy dobrym wyposażeniu i dużym komforcie, ładne wykończenie, nie razi miernota plastikowych zaślepek i kantów, wnętrze z klasą, miękkie zawieszenie, dobre trzymanie na drodze, napęd na tył, dobre wyposażenie, chłodno przyjemnie i gra muzyka, alusy, ksenony, klimatronik i respekt na drodze. Wady: więcej ulepszeń - więcej mozliwych usterek, korozja wrodzona nieunikniona ale do opanowania, trochę słaby silnik jak na takie auto, nierówna praca silnika - coś się psuje winny temu gaz, standardowo wygnieciony pogłokietnik, wadliwy system poziomowania ksenonów. O aucie najlepiej trochę poczytać i popytać zanim oddamy do partacza mechanika

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Dość porządny układ jezdny,Wymieniłem przednie sprężyny (rózmiły się wtsokością o 2 cm, drążki i lużne tuleje na jednym wachaczu, pewnie nie były wymieniane od nowości, przy okazji sprężyny sportowe wymieniłem na zwykłe i jest bardziej miękko, ale na zakrętach trochę bardziej się wychyla.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Benzyna i gaz więc czasem coś się dzieje nie tak, to silniczek krokowy, a to przepływomierz, teraz to nikt nie wie dlaczego trochę nierówno chodzi na wolnych, bo niby wszystko jest dobre a jednak nie jest, Mechanicy to partacze, najlepiej smemu naprawiać auto ale jak to zrobic bez komputera. Niestety mechanik nawet z techem sobie nie radzi a ci co sobie radzą biorą słone pieniądze. Silnik trochę mokry od oleju, 1 l na 10 000 km trzeba dolać

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

omega to mega komfortowe auto, bardzo cicho, przestrzennie, wygodnie i bezpiecznie, mniej wygodnie na środku tylnej knapy Wersja sport, wysuwane podudzia, dobre trzymanie w fotelach recaro, regulacja pasa lędźwiowego, regulacja przód tył, góra dół, przechylenie fotela, odchylenie oparcia, wysuwane obracane zagłówki, 4 poduszki pow

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

ergonomia wspaniała, ilość iejsca - za dużo schowków z przodu - 3 zamykane jeden na klucz zamykany, popielnichka (lub schowek dla nie palacych) no i oczywiście na drzwiach, jakość materiałów wysoka - po 10 latach nie widać sladów zuzycia (poza wytarciami na skurzanej kierownicy) ale jak coś trzeba zdiąć żeby gdzieś zajrzeć zaczepy przy plastikach lubią się wtedy połamać, więc trzeba ostrożnie. karosernia nie najlepsza, jak to w oplach, nie widać śladów zadnego cynku o którym wszyscy zapewniają, drzwi przy szybach rdzewieją już w momencie zjeżdżania z taśmy, często lubią rdzewiec nadkola, ale nie u mnie, no i już belki nośne przy punktach mocowania zawieszenia puchną (gdzie ten ocynk???)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatronik - super sprawa, ale u mnie z jakiegoś powodu nie grzeje, mechanik twierdzi że to zawór ogrzewania, ale czy na pewno???

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

tylne "słupki" przy cofaniu trochę przeszkadzają, no i szkoda że mam pełne zagłówki a nie z otworem

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

zimą szwankuje centralny zamek, drzwi nie chca się zamykać lub otwierać, pozatym wszystko gra, latem bez problemów, przydałby się wyłacznik oświetlenia wnętrza (ręczny) żeby sie nie paliło gdy tego nie chcemy, aha, szyberdach lubi szwankować, te typy tak mają. ale pod wzgledem elektrycznym fuul wypas, szyby i dach zamykane z pilota, zabezpieczenie elektroniczne, elektryczne podgrzewane lusterka asferyczne antyrefleksyjne i takie tam bajery

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Mało kto potrafi naprawiać to auto fachowo, każdy się boi gazu, a jak ktoś już się zna - bierze niebotyczne pieniądze za części, mo i trzeba pilnować stan blacharki niezależnie czy jest niby en ocynk czy go nie ma

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

korozja, brak ocynku, niestabilność na wolnuch obrotach i jałowym biegu, nieposłuszeństwo szyberdachu, ciężkie masywne drzwi

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy, cena, wyposażenie, brak anteny, trwałość i jakość materiałów wykończeniowych wnętrza

Inne

autor opinii
Paweł