Opinia Toyota Carina XLi 1.6 16V 115KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1994r., ocena użytkownika (c92)

Toyota Carina XLi 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.6 16V 115KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 415 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2008-08-14

liczba wyświetleń: 2428

Spalanie

Pomimo przebiegu autko świetnie trzyma parametry. Jakość instalacji gazowej zależy od jakości montażu. U mnie jest prawie OK.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
11.50
Trasa
8.00
9.00
Cykl mieszany
9.20
10.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zawieszenie jest trwałe ale dość skomplikowane. Jeśli jest zaniedbane to naprawa może pochłonąć trochę kasy. Silniki są w stanie dużo znieść, nawet nie do końca prawidłowe użytkowanie. Skrzynia też dużo zniesie. Mogą pojawić się ślady korozji. U mnie jest na dolnych krawędziach drzwi. Pomijam oczywiście zasady kupowania aut tylu sprawdzenie czy był bity, czy na wiarygodny przebieg itp.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Standardowe czynności: sprawdzić co jakiś czas olej i inne płyny, mieć zapięte pasy i włączone światła ;)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto szuka autka niezawodnego i stosunkowo oszczędnego jak na swoje gabaryty.

Ocena ogólna

Jeśli ktoś ceni bezproblemowość eksploatacji to niech kupi sobie Carinę :) W moim samochodzie jedyne co bym poprawił to silnik na mocniejszy (2.0) oraz bardziej sztywne zawieszenie. Auto bardzo solidne i trwałe.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto niestety nie jest wyścigówką i prowadzi się tak sobie. Jest stosunkowo wysokie i wąskie więc trochę buja na boki. Ale nie ma tragedii.

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Silnik i skrzynia dobrze sobie radzi z samochodem. Mój ma spory przebieg i to na Gazie. Zero problemów. Trochę bierze olej ale to ponoć normalne.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Zawieszenie bardzo trwałe ale nie jest super komfortowe. Siedzenia wygodne i trwałe. Wyciszenie w wersji XL nie jest najlepsze. Jazda z kompletem pasażerów jest z natury mało przyjemna.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Carina nie jest najładniejszym samochodem ale jest bardzo funkcjonalna. Dużo miejsca. Zwłaszcza z tyłu.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie działa dobrze. Klima też działa dobrze. U mnie niestety przestała działać na dystansie ok 380.0000km. Dziurawa instalacja.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

W sedanie nie najlepiej widać przy cofaniu. Kwestia przyzwyczajenia. Reszta OK.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Na długim dystansie wszystko działa. Jedyne co uległo awarii to podnośniki 2 szyb (usterka mechaniczna-pękły linki ale elektryka działa nadal).

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Jestem pod wrażeniem bezawaryjności mojego auta. Koszty napraw nie są duże, chyba że naprawia się w ASO. Bardzo dużo niezłych jakościowo zamienników na rynku, i to za nieduże pieniądze.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort to chyba najgorsza strona Cariny. Buja na boki i przy jeździe po dziurach trzeszczy deska rozdzielcza. No i ma słabe hamulce więc uważajcie ;)

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Auto przez blisko 300000km jeździło jako TAXI i w tej roli spisało się bez zarzutu. Minimalne nakłady i trwałe podzespoły. Do dziś mam masę części oryginalnych z fabryki (rozrusznik, alternator itp). Kiedyś musiałem rozciąć piastę tylną żeby ją wymienić. Cięcie zajęło 30min. Materiały I klasa.

Niezawodność

autor opinii