Opinia Subaru Impreza WRX Kombi 2.0 Turbo 225KM (benzyna) kombi 2003r., ocena użytkownika (c9j)

Subaru Impreza WRX Kombi 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 Turbo 225KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 162 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2008-08-14

liczba wyświetleń: 7282

Spalanie

Najtrudniejszy temat. Po kupnie samochodu i upajaniu się możliwościami spalanie było ogromne. Jazda zero-jedynkowa to pod 20 litrów a rekord 28 l/100 km przy pedale gazu opartym o podłogę. Po kilku miesiącach przychodzi spokój i spalanie w normalnej eksploatacji spada do 11 litrów.
benzyna
gaz
Miasto
14.00
-.--
Trasa
11.00
-.--
Cykl mieszany
13.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Takie auta trafiają często do ścigantów. Wówczas trudno ocenić jak były eksploatowane. Gwarancyjne przeglądy są dość rygorystyczne, wymuszają częste wymiany płynów, dobrej jakości środków smarnych. Jeśli to wszystko jest wykonywane regularnie, w pełnym zakresie to nie ma obaw. Rozsądnego kierowce poznamy po zużyciu sprzęgła, amortyzatorów, kolorze i stanie technicznym tarcz hamulcowych. Historia napraw da dużo do myślenia. Bo jeśli sprzęgło, amortyzatory, tuleje metalowo-gumowe były wielokrotnie wymieniane, to zapewne auto należało do "ściganta".

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Częsta kontrola poziomu oleju i stosowanie tych najlepszych. Takich o charakterystyce wyczynowej nawet. Rozgrzewanie silnika i studzenie po długiej i osrej jeździe.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Nie jest to typowe auto rodzinne. Raczej dla fanatyków sportowej jazdy (uwaga na radary, licznik pokazuje grubo więcej niż sie odczuwa za kierownicą a nawet na fotelu pasażera).

Ocena ogólna

Drogie auto, droga eksploatacja (hamulce często wymieniane, koszty paliwa), ale odpłaca się z nawiążką jeśli chodzi o parametry jezdne, bezpieczeństwo i radość z jazdy po śliskim.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto pozbawione elektroniki pozwala na szybka jazde, ktora w ekstremalnych warunkach bije na głowę konkurentów. Kompletnie nie czuje się, że jedziemy tak szybko. Niestety, łatwo uzyskiwana prędkość na seryjnych hamulcach jest mankamentem. 1,5 tony, 250 km/godz., wielotłoczkowe seryjne zaciski i zaledwie 294 mm średnicy tarcze hamulcowe z przodu. Troche zbyt mało. Jednak jeżdżąc normalnie, nie ma z tym kłopotu. Parkowanie jest utrudnione dużym promieniem skrętu.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Nie ma się do czego przyczepić. Przyspiesza rewelacyjnie, elastycznośc ze względu na silnik Boxer, właściwie każdy bieg rozpędza auto.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Auto nie jest ani przesadnie twarde, ani miękkie. Nie ma problemu na gładkim asfalcie, nie ma na dziurach, chociaż niski profil opon nie pozwala traktować auta jako terenówki. Fotele sportowe z przodu pozwalaja na przejechanie tysiąca kilometrów bez odczuwania jakiegokolwiek zmęczenia. Z tyłu nie jeździłem ;-) Dzwięk jest basowy i miły dla ucha. Cicho nie jest, ale to zaleta.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Dla kierowcy i pasażera przestrzeni bardzo dużo. Z tyłu za maksymalnie odsuniętymi fotelami zostaje wówczas miejsca na styk. Auto jest tak skonstruowane, że najpotrzebniejsze rzeczy są pod ręką i tam gdzie powinny być. To się nazywa ergonomia. Gorzej jest z wymaganiami pasażerów (żony i dzieci). Nie ma schowków, schoweczków, zakamarków. To nie ten rodzaj samochodu. Materiały wykończeniowe na wysokim poziomie. Nic nie trzeszczy i nie trąci tandetą.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja i wszystko co potrzebne.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Trzy wyskoie zagłówki ograniczają trochę widoczność, ale od tego są regulowane lusterka.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Nie mam uwag. Trudny dostęp do żarówek.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Nikt w to nie uwierzy zapewne, ale do przebiegu 160 tys. km nie wymieniono ŻADNEJ części poza rozrządem, który jest obliczony na 120 tys. km. Jedyny wyjatek to akumulator, który ma gwarancję roczną (ciekawe) i nie dał rady po 2 zimach.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Postawiłem na niezawodność. Układ jezdny w Subaru i możliwości trakcyjne nie moga być zaskoczeniem. Ale, żeby nic się nie psuło przy tak ostrym traktowaniu ? Tu jest najwieksze zaskoczenie.

Niezawodność

autor opinii
Lech Wójcik