Opinia Hyundai Tiburon GT v6 2.7 v6 24V 172KM (benzyna) coupe 2002r., ocena użytkownika (ch5)

Hyundai Tiburon GT v6 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 2.7 v6 24V 172KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 130 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-08-14

liczba wyświetleń: 5596

Spalanie

Nie ma cudów, 2.7 musi troszkę wypić i w trybie mieszanym spalanie kształtuje się na poziomie ~10L/100km.
benzyna
gaz
Miasto
12.00
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
10.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

W terminach wymieniać części eksploatacyjne.

Ocena ogólna

Samochód ten zawsze był perełką Hyundaia, który zawsze dbał w najmniejszych szczegółach o ten model. Wysokie bezpieczeństwo, niska awaryjność i ponadczasowa sylwetka, przystępna cena i frajda z jazdy sprawiają, że za kierownice tych samochodów zasiada coraz więcej kierowców.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Układ jezdny nie pozostawia wiele do życzenia, auto po prostu trzyma się drogi jak czołg. Jest szerokie, stabilne i łatwo pokonuje zakręty. Gorzej z nierównościami, gdzie twardsze zawieszenie daje o sobie znać, ale taki urok samochodu usportowionego!

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Tiburon/Coupe v6 to tylko ok. 7 sekund do 100km/h. Silnik jest na tyle dynamiczny (wysoki moment obrotowy), że spokojnie można wyprzedzać na 4 biegu gdzie samochód od razu reaguje na naciśnięcie gazu. Bieg szósty jest przydatny bo spalanie chwilowe na prostej drodze przy 80km/h jest w granicy 6L/100 km.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Samochód jest dobrze wyciszony, fotele kubełkowe wręcz trzymają pasażerów na swoim miejscu.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Mimo, że to coupe i wydaje się być małym samochodem, to wcale tak nie jest! Z przodu mamy sporo miejsca, gorzej z tyłu, ale przesuwając lekko przednie siedzenia zmieszczą się spokojnie 4 osoby. Z tyłu mogą mieć problemy osoby powyżej 180cm wzrostu, gdzie tylna szyba może dobijać im w głowę. Bardzo dobrze wykonane wnętrze, którym niejeden kolega się już zachwycał. Bagażnik - ba! Aż 400 litrów!! dodatkowo możliwość złożenia tylnej kanapy (dzielona).

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Duże lusterka dają bardzo duże pole widzenia.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Ponoć elektryka w tym modelu to najsłabsze ogniwo, chociaż osobiście nie mam nic do zarzucenia. Wszystko działa bardzo dobrze.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Części - ogólnodostępne, ceny takie jak do wszystkich samochodów z Azji (czyli średnie, nie wygórowane).

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wszystko!

Inne

autor opinii