Opinia Chrysler Voyager LE AWD 3.8 V6 180KM (benzyna+gaz) van 1998r., ocena użytkownika (chs)

Chrysler Voyager LE AWD 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 3.8 V6 180KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 250 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-08-15

liczba wyświetleń: 6586

Spalanie

Nie jeżdże tylko w mieście więc zaznaczyłem 2 litry bo nie ma możliwości pozostawienia pustki. Maks 15 gazu ze stale włączoną klimą w mieszanym. Bez klimy spada o 0,5 - 1 litra. Rekord na trasie 11,5, średnio 12-13. Jeźdżę spokojnie na vanem się powinno do 110, ale tiry wyprzedzam bez namysłu.
benzyna
gaz
Miasto
2.00
2.00
Trasa
10.00
13.00
Cykl mieszany
13.00
15.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Komputer nie może sygnalizować błędów. Skrzynia musi przełączać płynnie i nie szarpać przy włączaniu lockup na 3 i 4 biegu. Sprawdzić nawdzozie, bo na rynku sporo aut po powodzi, powypadkowych i z usa z gorszym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Silnik nie może dymić, bo to może oznaczać jego koniec i duży przebieg sięgający powyżej 500 000km. Często mają przekręcony licznik ale równie często jest to wykonane bele jak i da sie sprawdzić oryginalny w ASO.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wszystko wymianiać zgodnie z instrukcją, na czas i na to co ma być. Części nie są drogie więc nie ma na czym oszczędzać. Jak się dba to odwdzięczy się nienaganą pracą.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Kto potrzebuje sporej przestrzeni lub wielu miejsc to auto się spisze. Robi wrażenie mimo wieku :)

Ocena ogólna

Daje 7 przez twarde zawieszenie. Od amerykańca oczekiwałem komfortu ale jak widać początkowy mezalians chryslera z mercem wyszedł mu tylko na złe.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Ze względu na dużą twardość - seryjnie gazowe amorki i twarde sprężyny i resory, auto świetnie wchodzi w zakręty. Nie przechyla się jak van i można jeździć jak osobówką. Bardzo dobrze hamuje - 4 tarcze, nawet ze 160.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Świetny odprężony silnik, na dłuuugie dystanse bez remontu - spokojnie na 500 000km. Wystarczająco mocny żeby rozpędzić 2 tonowe auto w 12 sek do 100. Masa całkowita auta to ponad 2,5 tony i w takiej masie nie testowałem. Przyspieszenie powyżej 100 świetne, auto lekko rozpędza się do 160. 180KM i 325Nm, to sporo nawet przy tej masie i automatycznej skrzyni. Sama skrzynia przełącza miękko i jest wystarczająco szybka. Ocena pod kątem vana a nie sporotwego auta czy osobówki.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Tutaj w zawieszeniu grzebali niemcy i usprawnili go do potrzeb europejczyków, czyli siebie. Auto jest bardzo twarde i wcale nie jest komfortowe. Jeśli szukasz komfortu to patrz na wersje z USA. Siedzenia są wystarczająco wygodne ale to nie jest to samo co we francuzach, na szczęscie nie są tak twarde jak w niemieckich autach. Mam 6 kapitańskich foteli. Miejsca na nogi tak sobie ale wystarcza, tylne dwa rzędy są bardziej komfortowe niż przednie siedzenia. Skóra nie jest czymś wspaniałym... Przy większym obciązeniu znacznie przyjemniej tłumi nasze dziurlandie. Cicho jest do 70-80 potem zaczyna szumieć. Nie słychać pracy silnika, jest dobrze wyciszony, dopiero jak się depnie to zarczy jak na odpręzone V6 przystało.

Resorowanie bez obciążenia

2/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Wewnątrz miejsca wystarczy dla dużej rodzinki ale nie grubasów. Sporo miejsc na napoje. Bagażnik to może jest ale w wersji grand, tutaj jest miejsca na zakupy. Nie jest aż tak plastikowo jak ludziska gadają i nic nie trzeszczy. Karoseria ocynkowana i jest z grubej blachy. Od spodu nie ma żadnej gumy, bitexu itp. a nic nie rdzewieje.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Chłodzi błsykawicznie, nagrzewa również. Szkoda że nie ma klimatronica i trzeba ręcznie "ustalać" temp. Po włączeniu nadmuchu na szybe włącza się klima i zaraz odparowana.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Nic do zarzucenia, jest dobrze. Lusterka duże i szyb sporo.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Nie miałem żadnej awarii elektryki czy elektroniki. Jednak trzeba uważać, żeby nie zostawiać otwartych drzwi w deszczu bo zaleje wyłączniki szyb i może się coś nie otwierać.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Naprawiam sam bo to lubię. Części tanie jak barszcz, mity o drogich naprawach tylko w warsztatach które zdzierają niewiadomo dlaczego po kilkaset zł za wymianę pierdołka za 100zł. Auto jest tak skonstruowane żeby się łatwo naprawiało. Kpl. klocków na 4 koła to 200zł; pompa wody 110zł, pasek wielorowkowy 80zł, kpl. świec na 160000km z kablami to 200-300zł, filtr oleju 12zł, filtr powietrza 30zł, filtr oleju skrzyni z uszczelką 60zł.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Twardy, twardy i jeszcze raz twardy.

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Tyle się nasłuchałem że się psuja... Mój egzemplarz do dzisiaj ma oryginalne świece i kable 250000km i ciągle działają. Przez poprzednich właścicieli praktycznie nie był serwisowany, oprócz olejów, klocków i tarczy. Naprawdę solidne auto.

Niezawodność

autor opinii