Opinia BMW seria 3 2.0 d 150KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2003r., ocena użytkownika (cpq)

BMW seria 3 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 d 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 135 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-08-15

liczba wyświetleń: 6872

Spalanie

Jestem zachwycony poziomem zużycia paliwa w moim 320d (wersja 150KM). Na dłuższych trasach pokonywanych z prędkościami na poziomie 90 - 120 km/h spalanie potrafi spaść poniżej 3,8 l/100km! Mój stały wynik na trasie Łódź - Ostróda (ok 300km) to 4l/100km
diesel
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
4.00
-.--
Cykl mieszany
5.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Warto rozejrzeć się za samochodem z lepszym wyposażeniem gdyż "dołożenie" czegokolwiek póżniej jest kosztowne. Polecam fabryczny system audio Business CD, głośniki są świetnie rozmieszczone i dają dobrej jakośći dźwięk, chociaż to nie opcja dla wielbicieli wzmacniaczy i trzęsących się szyb od muzyki techno (oni chyba jeżdżą maluchami i Oplami Kadetami).Prawdopodobnie nierozsądny byłby zakup od osoby gustującej w ciuchach sportowych na każdą okazję - auto może być wtedy wyjątkowo "zmęczone".

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Po rozsądnym zakupie i przyzwoitym serwisowaniu nie powinno być z nim kłopotów. Jedyne co mi nie daje spać to zostawianie go na parkingach np. pod marketami... Ludzie uwielbiają parkować 20cm od siebie i wypuszczać jakieś teściowe które rypną drzwiami w samochód obok... Forda Escorta łatwiej mi było zostawiać... :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie podróżującej często na większych dystansach, w składzie nie większym niż 4 osoby.

Ocena ogólna

Uważam że BMW serii 3 w wersji 320d jest świetnym, godnym polecenia samochodem. Wygląda rewelacyjnie (w moim jest pełny pakiet wizualny "M" łącznie z felgami, świetnie się prowadzi, jest naprawdę dynamiczny i nie wiele pali. Dodatkowa zaleta - jest chyba jeszcze za drogi żeby jeździło nim wielu bezwłosych w sportowym ubraniu wielbicieli marki. Chociaż oni na szczęście przesiadają się na Audi :)

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Moja wersja posiada zawieszenie z M Pakietu, dlatego jest odrobinę obniżone i utwardzone w porównaniu z seryjną 3, powoduje to, że bardziej odczuwa się dziury i nierówności, daje jednak większy komfort w szybszych łukach, dzięki czemu DSC nie musi często interweniować. Parkowanie ułatwia Parktronic.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

150 konny diesel 2.0 dostępny w tym BMW od 2002 roku jest rewelacyjny. Ponad 300 Nm momentu obrotowego potrafi wywołać szeroki uśmiech na twarzy kierowcy. Szczególnie satysfakcjonujące jest przyspieszanie od ok 60 do 120 a nawet 140 km/h - wyprzedzanie TIRów to dodatkowa frajda w podróży. Krótki lewarek zmiany biegów jest fenomenalny.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

W mojej wersji jest zawieszenie z M Pakietu, więc jest nieco twardsze niż zwykłe - stąd niższa ocena, chociaż ja osobiście wolę taką charakterystykę niż bujanie nawozia. Przednie fotele mam w wersji sportowej, świetnie trzymają na boki a regulacja w wielu płaszczyznach, również z podparciem ud daje możliwość podróżowania przez wiele godzin bez wysiłku. Wyciszenie rewelacyjne i niesamowita akustyka we wnętrzu - jakby auto było projektowanie dla systemu audio.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Ergonomia wnętrza jest bez zarzutu, miejsca dla siedzących z przodu pod dostatkiem, można też bardzo nisko ustawić siedzenie, natomiast z tyłu bardzo wygodnie ale ciaśniej. Polecam podróż czteroosobową z rozłożonym podłokietnikiem z tyłu. Jestem dość wysoki i daleko odsuwam siedzenie kierowcy, co powoduje że nie ma wiele miejsca na nogi za mną. Byłem tym nieco zaskoczony w tym samochodzie. Bagażnik 440 litrów nie jest mały, ale otwór załadunkowy stanowi ograniczenie. Można wpakować dużo małych toreb :)

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja automatyczna wspaniale radzi sobie z ogrzewaniem jak i schładzaniem wnętrza, a także z odparowywaniem szyb.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Mocno nachylona przednia szyba i masywna deska rozdzielcza powodują, że nie jest to auto dla kierowców, którzy muszą siedzieć wysoko i widzieć przód maski. Widoczność przez tylną szybę ogranicza dość wysoki kufer, ale jest parktronic. Lusterka wystarczające, Wewnętrzne samościemniające się jak dla mnie przyciemnia się trochę za mało.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Wszystkie elementy elektryczne wydają się być dobrze zaizolowane, nie miałem dotąd żadnych problemów. To samo dotyczy elektroniki. Dotąd nie było awarii lusterek, szyb, ani elektrycznie wysuwanej rolety z tyłu. Elektryczne otwieranie bagażnika za pomocą przycisku w kluczyku też nie szwankuje.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Póki co nie miałem w tym aucie żadnej awarii, natomiast koszty napraw nie są małe - szacuję to po zasięgnięciu informacji na ten temat. Lepiej niech się nie psuje...

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo niewiele negatywnych rzeczy mógłbym powiedzieć o tym aucie - jedną z tych niewielu jest ilość miejsca dla pasażerów z tyłu, zwłaszcza miejsca na nogi.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wiedziałem jak wygląda, spodziewałem się niezłych osiągów ale poziom spalania ciągle mnie zaskakuje...

Spalanie

autor opinii
Michał