Opinia Nissan Almera 1.5 dCi 85KM (turbo diesel) hatchback 2003r., ocena użytkownika (dgn)

Nissan Almera 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.5 dCi 85KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 122 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-08-17

liczba wyświetleń: 7017

Spalanie

Spokojnie nie jeżdżę. Żeby na trasie trzymać ok. 120, trzeba kręcić go do 3 tys obrotów na 5- tce. Daje sobie sprawnie radę, ale wpływa to na zwiększenie zużycia paliwa. Szaleństwa na mieście skutkują zużyciem ponad 6 l.
diesel
gaz
Miasto
5.50
-.--
Trasa
6.40
-.--
Cykl mieszany
5.90
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jak przy każdym - Korozja - czy nie występuje, stan zawieszenia, elektryka.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Terminowa wymiana oleju - co 10 tys. km. Jak się dba, to się jeździ.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom nie wybierającym się zbyt często w długie trasy, potrzebującym taniego środka do przemieszczania się, o średniej zasobności portfela i dobrym guście :-)

Ocena ogólna

Jeżeli dba się o to auto, to jest to solidny i pewny samochód. Jazda jest przyjemna.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Przy dobrym ciśnieniu w oponach całkiem przyjemnie się prowadzi. Dobija jedynie na znacznych dziurach, ale to chyba wina opon (R 16 felga, opona 195/55). Trochę słaba widoczność do tyłu, ale jeździłem tez np. Volvo s60 i peugeotem 407 - tam bez czujników cofania bardzo trudno jest cofnąć. Promień skrętu w porządku. Hamulce nawet na miękkich klockach bardzo sprawne.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Oceniamy jednostkę 1.5 dCi. Z małych diesli mam porównanie do 1.6 Golfa II (55 KM) i 1.9 Golf III (70 KM). Elastyczność niska. W zasadzie, gdyby "przedłużyli" odrobinę jedynkę, to można byłoby wrzucać od razu na "trójkę". Silnik w zasadzie powinien pracować na min. 2,3 tys. obrotów - wówczas nie ma problemów z elastycznością. Samochód najsprawniej przyspiesza na "trójce" i "czwórce". Pięcioletnią Almera osiągnąłem prędkość 170 km/h, a zatem więcej, niż podaje producent (168)i to przy 4 tys obrotów, gdzie obrotomierz jest wyskalowany do 6 tys. Mógłbym jechać więcej, ale nawet na autostradzie ta prędkość jest już odczuwalna w aucie. Na wskazanych obrotach elastyczność OK,. Mam wrażenie, że przyspieszenie mogłoby byc lepsze, gdyby nie ten "mankament" z biegami - producent mógł śmiało połączyć "jedynkę" z "dwójką".

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Wyciszenie w porządku. Dobijanie na pewno trochę wynika z niskiego profilu opon. Z tyłu nie jeżdżę, ale czasem wożę wybrednych pasażerów, a oni i nie narzekają. Tył jest lżejszy - może dlatego nie dobija.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu OK. Regulacja siedzenia kierowcy w czterech płaszczyznach sprzyja wygodzie. Z tyłu gorzej, ale nawet osoby o wzroście 180 cm śmiało dawały radę na średniej długości wojażach. Ergonomia jest OK - w zasadzie bez zarzutu - szkoda tylko, że nie ma wskaźnika świateł mijania. Pocieszam się tylko, że nawet Nissan Navara nie ma. Jakość materiałów jak na auto tej klasy w porządku. Tej samej klasy Skoda Fabia ma znacznie bardziej twarde plastiki, a o fiacie Punto nie wspomnę. Lepsze widziałem w Toyocie Auris, ale to nie ten rocznik i klasa. Fotele dobrze trzymają. Można je we znacznym zakresie przesuwać, z tyłu niesymetrycznie dzielona kanapa. Po złożeniu spory bagażnik. Bez złożenia kanapy bagażnik mały. Dużo mówi się o dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym "japończyków". Zawiodłem się. W pięciolatku, który tylko jedna zimę jeździł w Polsce, a wcześniej we Włoszech występują malutkie ogniska rdzy na dolnym poszyciu drzwi i tylnej klapie. Poza tym bez zarzutu.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klima robi swoje. Autko się dobrze chłodzi i nagrzewa. Zima w dobrym tempie usuwa zaparowanie i oszronienie. OK. Nie ma dziesiątki, bo Wyrzuty powietrza są strasznie natarczywe. Umieszczone w desce mogłyby być niżej. Nie powodowałoby to wyrzutu chłodnego powietrza na twarz w każdym ustawieniu. Zamknięcie nawiewu to nie rozwiązanie.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Lusterka wklęsłe - widoczność OK. Widoczność przód dobra. Tył tylko trochę trudno wyczuć. Po jakimś czasie jest OK.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Do elektryki na razie nie mam zastrzeżeń, choć spaliło mocowanie żarówki w reflektorze. Szybko wyrabiają się włączniki świateł we wnętrzu umieszczone nad przednią szybą, ale działają. Elektronika ma trochę mankamentów - fabryczne radio "zapomina" ustawienia stacji, jeżeli nie jeździsz autem dłużej niż dobę. Dziwna przypadłość. Jest to wkurzające. Obsługa wspólnego sterowania przyciskami zarówno nawigacji, jak audio wymaga przyzwyczajenia. Nie łączę tego z ergonomią, bo sterowanie audio mam w kierownicy. Nie odczuwam trudności.

Elektryka

7/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Naprawy nie należą do tanich, jeżeli korzystamy z części dedykowanych przez producenta. W obrocie wraz ze wzrostem popularności autka pojawia się coraz więcej zamienników. O ich jakości się nie wypowiadam, bo jej nie znam. Awaryjność na razie mała. Zamierzam pojeździć autem jeszcze dwa lata.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie wiem, czy to napęd, ale trzeba się namieszać lewarkiem przy zmianie pierwszych trzech biegów. Poza tym jest OK. \\r\\n

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Ponadto komfort jazdy. Odczuwa się solidność samochodu, choć jest podobny do innych w swojej klasie. Kolega powiedział o nim (samochód ma 5 lat), że prowadzi się jak nowa astra II (jeszcze ja robią w Gliwicach)jego żony. nic dodać, nic ująć.

Spalanie

autor opinii