Opinia Saab 9-3 SportSedan 1.9 TiD 120KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2005r., ocena użytkownika (dpd)

Saab 9-3 SportSedan 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.9 TiD 120KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 80 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-08-18

liczba wyświetleń: 6645

Spalanie

silnik bardzo oszczędny, a przy tym dość dynamiczny
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim którzy chcą wyrózniać się z tłumu VW, Opli, Fordów i Francuzów

Ocena ogólna

Auto godne uwagi, po pirwszych rozczarowaniach coraz bardziej jestem przekonany, że to nie był najgorszy zakup

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Autko pięknie trzyma się jezdni, zawieszenie dobrze tłumi nierówności, ale mam wrażenie, że nie jest trwałe.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Silnik to bardzo dobra jednostka, pomimo, że tylko 120km pięknbie się zbiera i sprawia dużo radości, na 6 biegu można jechać już od 60km/h. Przy normalnej jeżdzie zadawala się 5,6 l/100km w trasie i około 7l/100km w mieście

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Silnik wyciszony dość dobrze, fotele przednie wygodne, miejsca w przedniej częsci dość dużo, z tyłu przy przesuniętych przednich fotelach b. mało

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

W przedniej części dośc sporo miejsca, z tyłu zdecydowanie za mało, schowek po prawej stronie klimatyzowano, dość sporo innych schowków. Plastiki tragiczne. Kanapa tylna dzielona, możliwość przewożenia dłuższych przedmiotów bez składania tylnych foteli. Przełączniki i zegary w widocznych i łatwodostępnych miejscach.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Super. Ciepełko w zimie, chłodno latem.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Konieczny parktronic dla mniej wprawionych.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Do tej pory bez problemów.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Początkowo dość duże problemy z wypalaniem filtra cząstek stałych (DPF), po wywaleniu bebechów filtra DPF i pozostawieniu katalizatora wszystko OK. Większość części do zawieszenia pasuje od Opla Vectry C, silnik i osprzęt prawie ten sam co w Oplu. Ceny w ASO Saaba straszliwe.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Tandetne plastiki wnętrza pojazdu

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Stylistyka i oryginalność

Nadwozie

autor opinii