Opinia Toyota Land Cruiser 100 4.2 0KM (olej napędowy) terenowy 2000r., ocena użytkownika (dy2)

Toyota Land Cruiser 100 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 4.2 0KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: półautomatyczna

przebieg: 320 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 8 lat

data oceny: 2008-08-21

liczba wyświetleń: 6495

Spalanie

pojemność ma swoje prawa nie jest to auto dla tych co zwracają uwagę na takie szczegóły. Są auta co mniej palą ale nie w tym przedziale pojemności silnika. A poza tym jak one cichutko to robią.
diesel
gaz
Miasto
4.20
-.--
Trasa
12.20
-.--
Cykl mieszany
14.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

zwrócić uwagę na pełne wyposażenie, polecam zwłaszcza automatyczną skrzynie biegów, klimatyzacje, skórzaną tapicerkę.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

używać sportowej(trzy biegowej)skrzyni biegów (jeden przycisk w drążku zmiany biegów)przy wyprzedzaniu, oraz wciśniecie guzika z turbo doładowaniem. Przy parkowaniu nie bać się wjechania na najwyższy nawet krawężnik(wraz z dużym promieniem skrętu jest to rekompensata za nie małe gabaryty)ułatwia parkowanie w ciasnych zatoczkach.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

wszystkim kogo stać na jego zakup i utrzymanie! Szczególnie tym którzy nie byli zadowoleni z posiadanego wcześniej przez siebie samochodu terenowego innej marki, docenicie różnice!

Ocena ogólna

auto godne polecenia najlepszemu przyjacielowi takiemu którego nie można oszukać , będzie nam z pewnością wdzięczny

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

nie istnieje pojazd lepiej sprawujący się w terenie z jednoczesnym komfortem jazdy w trasie lub po mieście.Niezależne regulowane zawieszenie pozwala mu pokonywać dna wyschniętych górskich rzek, brodzić może metr w wodzie, na trasie 195km/h w tym pod górkę też bez problemu (tempomat).Ucieknie każdemu w trasie a mało go kto dogoni. Może ciągnąć kilka ton. Może też zawieść "młodych" do ślubu(mi się zdarzało!)i bez obciachu. "blachary"lecą na niego bez dwóch zdań! a miejsca do spania jest sporo dla dwóch osób z wyciągniętymi nogami (ja mam 188cm wzrostu).Polecam serdecznie!!!jeśli kogoś stać bo..KOSZTOWNY W UTRZYMANIU(AC,OC, serwis okresowy).Auto nie awaryjne, polecam jazdę zwłaszcza w terenie, bez konkurencji(właściwości trakcyjne i moc silnika).12pkt w skali do 10.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

najlepsza skrzynia automatyczna ze wszystkich terenówek na świecie +zapas mocy i tempomat, genialnie !

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

optimum komfortu dla 4 osób nawet na trasach po kilka tys. km. Cichy i pakowny.kilkaset kilo nie robi na nim żadnego wrażenia. Zwłaszcza z przyczepami, nawet ciężkimi nie ma sobie równych.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

tylko w amerykańskich terenówkach jest podobnie wygodnie i przestrzennie ale one pala dwa razy więcej i brak serwisu na trasie. Poza USA bez konkurencji, gabaryty mówią same za siebie!

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

niezależna z tyłu klima automatyczna i nawiew.W zimie jak w piecu trzeba przykręcać bo za gorąco. Na mróz podgrzewane fotele kierowcy i pasażera docenić można zwłaszcza w modelach ze skórzaną tapicerką, opcja wyższych obrotów dla zimnego silnika pozwala go szybciej w zimie rozgrzać. Nic dodać !

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

wielkie to i przestronnie oszklone lusterka regulowane elektrycznie obejmują wszystko za nami można ustawić dowolnie bez względu na wzrost kierowcy i zapamiętać dla dwóch kierowców, wygoda i oszczędność czasu w trasie.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

duży zapas energii + dodatkowe gniazda na oświetlenie zewnętrzne lub do innych instalacji np. wyciągarki, pelengatora(szperacza).

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

most tylny 23tys zł brrrr...(ale przyznaje z mojej winy, zakopałem auto w piachu grząskim i nie umiejetnie wyjeżdżałem z Trzaskiego terenu

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

wytłumienie wzorowe.

Komfort jazdy

autor opinii
Janusz