Opinia Nissan Micra 1.5 dCi 65KM (olej napędowy) hatchback 2003r., ocena użytkownika (faj)

Nissan Micra 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.5 dCi 65KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 116 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-01-11

liczba wyświetleń: 9492

Spalanie

Komputer pokładowy pokazuje w lecie na trasie 3,8 do 4,0 w zimie 4,1 do 4,2 a ze zbiornika 46 l nie da sie wyjechac 1000 km choc kiedyś wyjechałem 960km.
diesel
gaz
Miasto
6.20
-.--
Trasa
4.60
-.--
Cykl mieszany
5.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nie przywiązywac nadmiernej wagi do przeładowania elektroniką. Elektronika lubi się psuc. Samochód to blacha więc dobrze jak jest bezwypadkowa.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Pilnowanie terminowej wymiany materiałów elsploatacyjnych.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto wybiera samochód w tym segmencie. Świetne dla pań. Kierownica i wszystkie dźwignie chodzą wręcz wzorcowo. Moja żona jest zachwycona. Poza tym jest to autko o nietuzinkowym wyglądzie.

Ocena ogólna

Samochodzik dla rodziny max 2+2 jest wystarczający. Oszczędny, przyjemny w prowadzeniu i choc tego nie widac dosyc duży wewnątrz. Przy moich prawie 2m mogę jeździc w kapeluszu i nie dotykam podsufitki.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Trzyma się nawierzchni jak gokart, zawieszenie b.sztywne ale można się przyzwyczaic. Układ kierowniczy ma wspomaganie jak dla słabej kobietki ale dobrze usztywniające się wraz ze wzrostem predkości.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

To słaby turbodieselek ale daje radę. Elastycznośc na posiomie benzyny 1,6. Silnik pracuje dosyc twardo i głośno ale wewnątrz nie jest źle.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie twarde ale za to nadwozie nie przechyla się prawie wogóle. Fotele dobre do wzrostu 185cm, powyżej siedzisko jest trochę za któtkie. Trzymanie boczne jest dobre. Tylne siedzenia OK.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Autko wbrew pierwszemu wrażeniu jest duże. Ilośc miejsca z przodu wystarczająca nawet dla osób 2metrowych. Tył oczywiście wtedy jest dla dzieci. Przy osobach do 174cm z tyłu wygodnie usiadą 3 osoby. Autko jest szerokie i nie ma problemu tracania sie łokciami. Jechałem ostatnio nową Skodą Fabią i tam jest dużo mniej miejsca niż w Micrze. Ilośc i wielkośc schowków imponująca. Przesuwana tylna kanapa poprawia możliwośc aranżacji wnętrza. Materiały wykończeniowe całkiem dobre dużo lepsze niż w autach tego segmentu. Yaris przy Micrze to porażka. W moim 6 letnim autku nie ma korozji. Ergonomia wzorowa, dźwignia zmiany biegów chodzi rewelacyjnie. To mój 6 samochód i a 4 japończyk i w żadnym nie chodziły tak biegi jak w tym.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja jest poprawna aczkolwiek nie zachwyca. Wnętrze ma dużą objętośc i może dlatego. Climatronik dobrze spełnia swoją rolę.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widocznośc w każdym kierunku jest b. dobra. Lusterka są dobre.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Moja wersja jest przeładowana elektroniką i czasem jej się coś poplącze ale możliwe że to moja wina, do tej pory nie naprawiłem gumki w systemie hands free i czasem sama otwiera i zamyka drzwi. Głupią usterką było właczenie kontrolki SRS przez zadziałania czujnika uruchomionego przesunięciem fotela w czasie jazdy.

Elektryka

9/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Rzadko się coś psuje ale wtedy jest problem z serwisem a właściwie z wiedzą mechaników w autoryzowanych serwisach. Lubelski serwis Nissana mało że nie potrafił usunąc usterki to jeszcze zepsół podzespół czyszcząc go. Części oryginalne bezsensownie drogie. Za wymianę 2 podkładek gumowych pod tylne sprężyny zapłaciłem 550PLN. Więcej do nich nie pojadę.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Ilośc miejsca w środku w tym segmencie jest nie do pobicia. \\r\\nUkład kierowniczy i dzwignia zmiany biegów są wzorcowe. Nich się Toyota uczy.

Wnętrze

autor opinii
Marek