Opinia Citroen C2 1.4 1.4 HDI 68KM (turbo diesel) hatchback 2004r., ocena użytkownika (hhw)

Citroen C2 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 1.4 HDI 68KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 80 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2009-07-10

liczba wyświetleń: 10387

Spalanie

Krótkie odcinki miejskie to zmora i wzrost spalania, ale w tym przypadku to wartośc do zaakceptowania. Jazda w trasie nawet z duża predkością i manewrami wyprzedania powoduje spadek spalania. Ekonoimiczna jazda w granicach 110 km/h blisko prawego pobocza zaprocentuje spalaniem w granicach 4 l/100 km.
diesel
gaz
Miasto
5.30
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
4.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nie ufać zapewnieniom o bezwypadkowej przeszłości. Sprawdzić kartę pojazdu i wywnioskowac czy poprzedni właściciel używał ten samochód przynajmniej kilka miesięcy czy tylko sprowadzil na handel. Sprawdzic dzialanie klimatyzacji na postoju (jeśli nie dziala to uszkodzony wiatrak 4-biegowy kosztuje w serwisie ASO 1 tyś PLN).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Regularna wymiana filtra paliwa (jedyna gwarancja zachowania wtryskiwaczy w kondycji). Wymiana oleju silnikowego na dobry syntetyk (i nie koniecznie klasy xW30 TOTAL QUARTZ). Sprawdzać odgłosy od osprzętu silnika - wymiana kola dwumasowego po 70 tyś. Dbać o rozrząd i nie ufać zapewnieniom producenta o terminie wymianty w dieslu 240 tyś tylko skrócić do 100 tyś (nie znając faktycznego przebiegu). Dbać o turbinę pozostawiając jeszcze właczony silnik przez min 30 sek po zatrztmaniu pojazdu, nie jeżdzic dynamicznie przez kilka minut po uruchomieniu. Sprawdzać stan zawieszenia i okladzin ciernych hamulców po kilkudziesiecu tysiacach. Wymienić płyny eksploatacyjne po zakupie z drugiej ręki.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto nie musi wozić pasażerów z tyłu i nie ma zamiaru traktowac samochodu jako środek ciężkiego transportu:)

Ocena ogólna

Bardzo ciekawa linia boczna z szybami stopniowanymi. Wersje VTR są dodatkowo upiększone spoilerem szyby tylniej i halogenami. Design ciekawy a auto niepozorne ale dynamiczne nawet w tej wersji. Spalanie zaskakująco niskie nawet przy dynamicznej jeździe. Jedynie pełne obciążenie w trasie może być przyczyna stałego - nie malejącego spalania. Na baku w sprzyjajacych warunkach można przejechać w miarę dynamicznie 1000 km (42 litry pod korek)

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Małe sprawne autko o intuicyjnym wspomaganiu kierownicy, skutecznych hamulcach i systemie ABS, który jest pomocny jedynie w sporadycznych przypadkach. Gabaryty auta pozwalaja podróżowac jak i przemiesczać się po mieście bez zmęczenia i co najważniejsze - prawie zawsze można znaleźć miejsce do parkowania.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Niepozorny silnik z 8 zaworową głowicą pozwala w brw pozorom na sprawne przemieszczanie się w trasie nawet w 3-4 osoby i bezpieczne wyprzedanie na IV i V biegu. Elastyczność wysokosprawnego diesla dakeje o sobie znać w najbardziej odopowiednich momentach. Pezyśpieszenie na poziomie seicento sporting, ale wysoki moment obrotowy porownywalny z autami benzynowymi o poj. 1.6-1.8 jest wrecz zaskakujący. pozwala wciągnąć auto pod górę bez redukcji biegu. Moć pozwala osiągać prędkośc deklarowana przez producenta bez wiekszego wysilku z zachowaniem spalania na poziomie 4,5-5,3 l/100 km.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Auto wygodne dla kierowcy pasażera i jednego pasażera z tyłu. Komplet podróżnych powinien zrezygnować po 150 km:). Auto nie jest idealnie wyciszone i plastiki czasem dają znać o sobie ale jazda z predkoscią maks. po trasie klasy S pozwala na rozmowę bez podnoszenia głosu.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Kierowca i jego sąsiadnie mają powodów do marudzenia - wręcz przweciwnie - miejsca tyle co w VW GOLF. Z tyłu tylko 2 miejsca ale wygodne. Przestrzeń bagażowa bez oddzielenia jest powodem odglosów dochodzących z bagażnika ale klapa o dziwo dobzere wyciszona. Bagażnik symboliczny ale ciekawie rozwiązana klapa tylnia pozwala rozłożyć podstawke która wytrzymuje 200 kg. Próg załadunku wysoki a podłoga po złożeniu foteli ma próg. Dużo plastików ale to raczej zasługa klasy samochodu, który można mieć już w dobrym stanie za 20 tyś. Coś za coś:)

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Z racji sprawności silnika diesel 9wysokiej) trudno nagrzać auto na krotkim odcinku. Tu zalecam auto z automatyczna klimatyzacją. Klimatyzacja, nawet w wersji mechanicznej (nie auto) bez zarzutu pozwala szybko ochlodzić auto). Może się zdarzyć, ze w zimie auto będzie wiecznie jeżdzić na zimnym silniku jeżeli nie pokonujemy odcinków dłuższych niż 20 km.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność we wszystkich kierunkach dobra/bardzo dobra jedynie prawy przód czasem daje mylne wrażenie położenia/oddalenia od krawężnika przy manewrach skrętu czy tez manewrach parkingowych. Prawe lusterko mogło by być wyposażone w dodatkową strefę o innej sferyczności poniewaz nie uwzględnia strefy pojazdu od słupka do klapy i czasem tzreba dzialać intyuicyjnie zmieniając pas ruchu lub poprzedzić manewr skrętem głowy.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Czasem przepalą się żarówki i spali się czujnik cofania. Przy radiu nie fabrycznym (sterowanie z kierownicy) mogą pojawić się spięcia przy podłączeniach po + akumulatora co obiawia się sygnalizacją wtrysku (usterka znika po kilku uruchomieniach). Jest to chyba wina spadku napięcia w systemie zasilania wtrysków.

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Brak przegrody od przestrzeni bagażowej.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Znakomita elastyczność jak na silnik o tak małej mocy.

Napęd

autor opinii