Opinia Volvo XC 90 2.4 163KM (olej napędowy) terenowy 2003r., ocena użytkownika (hth)

Volvo XC 90 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.4 163KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 181 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-11

liczba wyświetleń: 6492

Spalanie

Nie widać znaczącej róznicy po zatankowaniu np BP ultimate a zwykłego ON. Jak na tą masę samochodu zużycie paliwa oceniam na bardzo dobre.
diesel
gaz
Miasto
9.40
-.--
Trasa
7.90
-.--
Cykl mieszany
8.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

jeśli przebieg jest udokumentowany to auto będzie jezdziło bez usterek do 400 tys.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Bardzo chodliwe są lusterka - wkłady. Polecam DNA Auto które dość szybko rozwiązuje ten problem.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinie, osobom które muszą od czasu do czasu przewieźć małe conieco oraz wszystkim, którzy mają do domu nieco pod górkę gdzie zwykła osobówka powiesiłaby się na misce olejowej.

Ocena ogólna

Autko oceniam na 9/10 ze względu na słaby skręt, ale nie ma się co dziwić skoro auto było konstruowane z myślą o podboju ameryki. Komfort jazdy, niskie spalanie, nic dodać nic ująć

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Autko prowadzi się bardzo dobrze dopuki nie natrafimy na ostre łuki czy zakręty na których volviak lubi podbierać się lusterkami kiedy jedziemy ciut szybciej. Układ kierowniczy jest przygotowany na amerykańskie szerokie drogi. Problem w tym, że np we włoszech trzeba w wąskich uliczkach brać zakręty na 2 lub 3 razy. To samo jest przy parkowaniu. Tego typu manewry zapewnia nam ogromny promień skrętu (który i tak jest mniejszy niż w nowym XC60).

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Autko jest dość elastyczne jak na jego masę, silnik radzi sobie w każdych warunkach drogowych, a działanie skrzyni biegów nie nasuwa żadnych zastrzeżeń, poza tym, że volviaki z dociążoną skrzynią biegów np holujące przyczepy albo jeżdzące w terenie mogą liczyć na dość drogą wymianę tejże skrzyni. Do holowania przyczep poleciłbym inną manualną skrzynię biegów.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Nic dodać nic ująć. Perfekcja.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Nie ma się do czego przyczepić.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja rozprowadzona doskonale nawet na trzeci rząd siedzeń. Perfekcja.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność jest doskonała. Fabrycznie zamontowana czujka cofania załatwia w zasadzie 90% manewrów. Lusterka duże podgrzewane asferyczne doskonale działają w zimie i w lecie. A lusterko wewnętrzne samo przyciemniające się gdy ktoś za nami jedzie... perfekcja.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Brak jakichkolwiek zastrzeżeń

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Koszty ewentualnych napraw w ASO wachają się w granicach 250 zł za roboczogodzinę. Wymiana kół z letnich na zimowe z wyważeniem kosztuje 120 zł. Ze względu na dużą ilość domorosłych mechaników zawsze serwisuje auto w ASO.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Generalnie słaby skręt.

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Żeby zrozumieć, trzeba spróbować.

Komfort jazdy

autor opinii