Opinia Mazda MX-6 2.5 V6 165KM (benzyna) coupe 1994r., ocena użytkownika (hv)

Mazda MX-6 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 2.5 V6 165KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 214 000 km

liczba drzwi: 2

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-07

liczba wyświetleń: 4090

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Tylko i wyłącznie egzemplarz, o którego dbano. Ważne żeby był regularnie serwisowany.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Kontrolować poziom oleju (ważne ze względu na hydrauliczne popychacze zaworów). Pamiętać o wyłączaniu świateł (nie gasną same po wyjęciu kluczyka ;)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Nie jest to auto do szaleństw, choć skłania do szybkiej jazdy, aż się prosi by wcisnąć gaz, potrafi dostarczyć emocji. Raczej dla młodych rozsądnych.

Ocena ogólna

Świetny, piękny, bezawaryjny, komfortowy i szybki wóz. Mając do czynienia z zadbanym egzemplarzem, trudno uwierzyć, że jest konstrukcja sprzed piętnastu lat... Ponadczasowa linia nadwozia, jak i wnętrze otaczające pasażerów.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Precyzyjny układ kierowniczy, duże przełożenie i mocne wspomaganie, mimo to "czuje się" drogę. Dobrze się trzyma drogi i przyjemnie prowadzi, ale duże znaczenie mają opony i zbieżność. Warto zainwestować w czujniki parkowania ;)

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

4/10

Napęd

Silnik bardzo elastyczny, skrzynia mogłaby mieć dłuższe przełożenia. Silnik niewysilony, ale dzięki temu przy tym przebiegu nie widać zużycia (jeśli serwisowany regularnie). Przyspiesza żwawo (od niskich obrotów, równomiernie), a dźwięk silnika V6... robi wrażenie... ciarki :)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Siedzi się nisko, co potęguje wrażenie prędkości. Zawieszenie zestrojone raczej na autostrady, mogłoby być twardsze. Nie dobija, ale z kompletem pasażerów i bagażem można otrzeć się o progi. Świetne wyciszenie, silnika na biegu jałowym nie słychać w ogóle (nie czuć też wibracji!). W czasie jazdy słychać miły dla ucha pomruk silnika i szum powietrza. Z tyłu kanapa wyprofilowana na dwie osoby, miło otacza, ale zagłówki za niskie, mało miejsca dla wysokich osób.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu mnóstwo miejsca, ale nie tyczy to tylnej kanapy - nisko. Ergonomia bez zastrzeżeń, wszystko pod ręką. Bagażnik ogromny (dwie osoby się mieszczą :P) narty w poprzek bez problemu, do tego można złożyć dzieloną kanapę. Materiały siedzeń bardziej wytrzymałe od skóry na kierownicy i drążku. Przełączniki typowe dla wielu japończyków z tamtych lat.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wydajne, sprawne, wnętrze szybko się nagrzewa zimą, latem szybko schładza. Nie hałasuje zbytnio.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Przydadzą się czujniki parkowania :)

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii