Opinia Fiat Bravo SX 1.6 16V 103KM (benzyna) hatchback 1997r., ocena użytkownika (hwp)

Fiat Bravo SX 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 16V 103KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 131 580 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-11

liczba wyświetleń: 4155

Spalanie

Wszystko zależy od tego kto jak lubi agresja czy spokój Nie uwierzę w to żeby spalił mniej niż 8,3 litra na mieście bo to jest niewykonalne nawet z samej charakterystyki - pojemność/masa auta
benzyna
gaz
Miasto
8.60
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
7.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Ocena ogólna

Zalety: - Cena nie jest wysoka jak na auto tego typu a mimo lat prezentuje się jeszcze dobrze - włoski dizajn. - Świetnie się prowadzi, układ kierowniczy ekstra. - Dużo miejsca wewnątrz. Wady: - Zawieszenie głośno wybiera nierówności. - Słaba widoczność w tylnej szybie- kwestia przyzwyczajenia - Denerwujące piszczenie fotela kierowcy- z tym nic się nie da zrobić

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Autko prowadzi się świetnie przy większych prędkościach powyżej 140 kmph kierownica nie drga nie skacze. Jak na takie auto promień skrętu nawet ok

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Zbiera się ładnie. Niestety te silniczki Fiata lubią wysokie obroty co odczuwa się na stacji benzynowej. Mało awaryjny silnik, ale jeśli coś padnie to już konkretnie - tendencja przeskakiwania paska rozrządu powodująca wariacje silniczka (gaśnięcie, szarpanie na niskich biegach, falowanie obrotów)

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jak to we Fiacie tłucze na nierównościach czy to obciążony czy goły. Słychać wybieranie nierówności na drodze. Fotel przedni (kierowcy) czasem skrzypi lub popiskuje (zaznaczam że w swoim egzemplarzu mam mechaniczną regulację fotela kierowcy i to chyba jest przyczyną takowego zachowania)

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Hmmm dizajn Fiata mimo lat nie starzeje się z przodu jak i z tyłu dużo miejsca, utrudnione wsiadanie wyższych lub tęgich osób do tyłu. Wnętrze bardzo łatwe do czyszczenia wilgotna ściereczka z płynem do plastików wystarcza. Materiał siedzeń mógłby być lepszy wyciera się( we wszystkich modelach Bravo, Brava, Marea) w kilku punktach. Wszystko na miejscu pod ręką - przyciski klima, przeciwmgłowe, radyjko, pokrętła) Bagażnik dla młodej osoby lub młodego małżeństwa wystarcza, wydaje mi się że młoda rodzina z małym dzieckiem też będzie zadowolona wózek wchodzi bez trudu. Zmiany jakie można poczynić to tylko wymiana radyjka seryjnego. Każdego posiadacza Fiata Bravo czeka kiedyś wymiana klameczek.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja działa bez zarzutu, przy przełączaniu z klimatyzacji na wentylacje i odwrotnie w deszczowe dni przednie szybki dosyć szybko parują (filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) nówka)i ciężko z tym walczyć. Wentylator na wyższych prędkościach (3,4)pracuje dosyć głośno ale nie przeszkadza w prowadzeniu.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Z przodu widoczność doskonała, dla niskich osób regulacja wysokości fotela kierowcy ułatwiająca życie, czasem boczne (przód)słupki utrudniają troszkę zorientowanie w sytuacji wyjazdu z podporządkowanej zasłoniętej. Mała szyba z tyłu = słaba widoczność - kwestia przyzwyczajenia i wyczuci. Lusterka boczne sterowane elektrycznie z kabiny, rozszerzający się tył autka powoduje odczucie małego kąta widzenia znów kwestia przyzwyczajenia

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Jak wyżej jeśli już coś padnie to troszkę zabawy jest. Miałem przypadek - przeskoczył pasek rozrządu o 2 (dwa) ząbki i zaczęło się. Może wina mechaników, że się nie połapali. Komputer zwariował pokazywał błędy -silniczka krokowego, czujnika położenia wałka rozrządu(czujnik fazy), czujnika przepustnicy etc. etc. Jeden spec gdy tylko wszedłem powiedział, że przeskoczył rozrząd 2 h i wyjechałem autkiem z servisu ASO Fiat - a w Bronka(bravo przyp. autora) wstąpiło nowe życie. Brakuje mi jakiejś kontrolki informującej o stanie (przepaleniu żarówek)

Elektryka

8/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Ciężkawo bywa nawet w serwisach ASO FIAT o dobrego Speca jak w moim przypadku z przeskokiem paska rozrządu. Co do kosztów to chcąc mieć sprawne autko i służące długo jeszcze kupuje tylko części do pierwszego montażu - oryginalne - co kosztuje. ASO też musi z czegoś żyć więc biorą swoje za robociznę Możliwe jest, że robocizna będzie przewyższała koszt części (opcja ASO Fiat)

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii

Inne modele

Fiata: