Opinia Audi 100 Sedan 1.8 SF 90KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1984r., ocena użytkownika (j62)

Audi 100 Sedan 1984r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.8 SF 90KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 260 251 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 11 lat

data oceny: 2009-07-11

liczba wyświetleń: 2884

Spalanie

Silnik jest wrażliwy na rodzaj używanego paliwa. Oznaki to mułowaty silnik, nierówna praca, szarpanie jednostki.
benzyna
gaz
Miasto
9.30
-.--
Trasa
6.80
-.--
Cykl mieszany
8.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

1. Bezwypadkowość 2. Oryginalny lakier 3. Silnik 4. Dobry stan techniczny Wskazana wizyta w stacji diagnostycznej

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

1. Przestrzeganie terminów obowiązujących przeglądów. 2. Wymiana na czas materiałów eksploatacyjnych. 3. Kontrola ciśnienia powietrza raz na 2 tygodnie. 4. Konserwacja nadwozia (mycie plus kosmetyki). 5. Garażowanie

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Jest to kultowy samochód jak wskazuje sama nazwa "AUDI". Posiada duszę. Polecam miłośnikom samochodów niemieckich spod znaku czterech pierścieni. Takich samochodów już się nie produkuje.

Ocena ogólna

Audi zostało zakupione w Holandii (jest to opcja wykonywana na rynek holenderski i szwajcarski). Eksploatację rozpoczęto przy stanie licznika 150 tyś km. Od dnia zakupu pokonano 111 tyś km. Jest to mały przebieg, stąd też mała awaryjność. Samochód jest serwisowany na czas i garażowany. Jestem drugim właścicielem. Wady to słabe przewietrzanie i mocne nagrzewanie wnetrza. Tak to same zalety.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Bardzo dobre prowadzenie na polskich dziurawych drogach. Miękkie zawiedzenie, dobrze wchodzi w zakręty. Trudno wyprowadzić z równowagi. Brak wspomagania kierownicy powoduje, że czuje się samochód. Gorzej przy parkowaniu - duże gabaryty.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Rzadkie używanie lewarka - to zasługa 5-cio biegowej manualnej skrzyni biegów. Silnik pracuje równo - bez klekotania. Jest mało dynamiczny, ale do turystycznej jazdy wystarczy. Silnik od zmiany do zmiany (co 10 tyś. km) - nie bierze oleju.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy (bardzo dobrze wybiera nierówności na polskich dziurawych drogach). Podczas jazdy można swobodnie rozmawiać przy włączonym radio.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Wygodne siedzenia przednie i tylne - ogrom przestrzeni - salonka na kołach. Jeden schowek oraz cztery kieszenie w drzwiach plus półka pod nogani kierowcy. Jest to ilość wystarczająca. Lekkie rysy deski rozdzielczej od słońca. Zacinający się szyberdach (manualny). Lekkie ogniska rdzy na tylnych nadkolach (nad brzegami z obu stron o powierzchni około 1 cm). Możliwość demontażu tylnych siedzeń. Przepastny bagażnik (620 cm przestrzeni) - bez możliwości aranżacji. Jest dodatkowy otwór umożliwiający przewiezienie nart. Dostępność i rozmieszczenie przełączników oraz widocznośc zegarów - wzorowa i ergonomicna.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wydajność nawiewów średnia, tak samo szybkość nagrzewania i chłodzenia. Latem bardzo nagrzewa się wnętrze pojazdu. Jest to zasługa dużego przeszklenia karoserii i dużego pochylenia szyb bocznych, a szczególnie przedniej i tylnej. Dodatkowy montaż filtra przeciwpyłkowego w/g własnego pomysłu i we własnym zakresie.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność wzorowa, ale należy uwzględnić martwe pole. Lusterka zwykłe i brak powiększenia pola widoczności, jakie oferują lusterka sferyczne. Po stronie kierowcy wewnątrz zamontowałem lusterko okragłe, które niweluje martwy punkt (patent podpatrzony podczas pobytu w Niemczech - zdaje egzamin oraz sferyczne wewnętrzne. Wszystkie lusterka są przyciemnione i likwiduja refleksy w słońcu i podczas jazdy nocnej.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Brak problemów. Jest to wynikiem dbałości o instalację (serwis we własnym zakresie) - wymiana co 30 tys km świec (trzy elektrody), przewodów zapłonowych, palca rozdzielacza, kopułki (BOSCH).

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Bardzo łatwy dostęp do części, zastosowano zamienniki PJ, przystępne ceny, zakupy w internecie oprócz skrzyni

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort, wnętrze, widoczność i ponadczasowa sylwetka.

Niezawodność

autor opinii