Opinia Volkswagen Transporter T4 MIXT 1.9 TDI 68KM (turbo diesel) van 1998r., ocena użytkownika (jbv)

Volkswagen Transporter T4 MIXT 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 1.9 TDI 68KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 300 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 10 lat

data oceny: 2009-07-12

liczba wyświetleń: 4727

Spalanie

samochód pali bardzo mało szczególnie w miescie i nie ma wielkiej rożnicy miasto - trasa, najlepsze wyniki przy prędkości do 100 km/godz
diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na luzy dzwigni zmiany biegów, wycieki oleju, wspomaganie, ciśnienie w silniku - moment przyspieszenia, cicha praca silnika nawet przy dużej ilosci przejechanych kilometrów.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

pilnowanie wymiany materiałów eksploatacyjnych, tankowanie dobrego paliwa

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

osobom, które chcą połaczyc wykorzystanie do drobnej działalnosci i do wypraw rodzinnych, No dziś to już może T5 ??

Ocena ogólna

prze okres mojej eksploatacji samochód sprawował się bardzo dobrze, wymiana tylko cześci eksploatacyjnych, pilnowanie wymiany oleju,auto rodzinno- towarowe, doskonale sprawdził się jako auto w kwiaciarni i pozwalał na długie rodzinne wycieczki nawet do Włoch.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

AUTO DOBRZE SIE PROWADZI ,NIESTETY NA NASZYCH DROGACH WYMAGANE JEST DOŚĆ CZĘSTE ZMIENIANIE KONCOWEK ZAWIESZENIA.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

nie mierzyłem czasu przyspieszenia, ale dość dobre przyspieszenie nawet na 5 biegu pozwala na płynne wyprzedzanie, po 250 tys. wyrobił się łacznik dzwigni zmiany biegów. Koszt minimalny.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

ta wersja samochodu nie posiada dodatkowego wytłumienia scian i podłogi, ze względu na towarowy tył, jednak mozna się przyzwyczaić i radio troszke głosniej.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

niestety ale te dwa miejsca z przodu dla pasażera to albo dla dwóch chudzielców , alebo dla jednej normalnej tuszy osoby. 3 osoby z przodu to troche ciasno. Demontaż siedzeń bardzo łatwy, mozna dowolnie konfigurować tylną przestrzeń.

Przestrzeń z przodu

5/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

aby w zimie ogrzac samochód muszą być włączone oba grzania tzn i przód i tył, bo inaczej zaparowują sie przednie szyby.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

po prawie 300 tys km popsuł się czujnik temperatury silnika i nie pozwalał na ucruchomienie ciepłego silnika. Awarię zlokalizowali diagności w serwisie VW.drobna rzecz ale lokalni fachowcy nie byli w stanie tego zlokalizować.

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

prawktyczna bezawaryjnośc - pierwsza i jedyna awaria wystąpiła po 280 tys km.

Niezawodność

autor opinii