Opinia Volvo V40 1.9 DCI 95KM (turbo diesel) kombi 1999r., ocena użytkownika (kjf)

Volvo V40 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 DCI 95KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-17

liczba wyświetleń: 4649

Spalanie

Spalanie na trasie wyszło mi ok 4,8 litra ale to przy prędkości do 90 km/h,jednak niewiele więcej bo 5,1L/5,3L przy predkosciach 110km/h / 130km/h Oczywiście taki wynik uzyskałem jeżdżac do 2200 obr./min na biegach od 1 do 4 bo na 5tym biegu to strasznie wolno.
diesel
gaz
Miasto
6.60
-.--
Trasa
4.80
-.--
Cykl mieszany
5.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Z jakiego kraju jest sprowadzony,na zawieszenie,na to czy jest subwoofer fabryczny(często jest wymontowywany przed sprzedażą), na zawieszenie, czy spaliny mają odpowiedni kolor(biały,gęsty dym oznacza że z silnikiem jest coś nie tak,również kolor taki niebieskawy oznacza że bierze olej,najlepszy kolor to taki czarny,lecz niezbyt mocny)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Komuś komu się podoba to auto,albo komuś kto chce w miare dynamiczne auto nie do szpanu tylko do jeżdżenia. Chociaż jakby w niego zainwestować to by możnaby było go ładnie zrobić.

Ocena ogólna

Ogólnie to jest bardzo dobry samochód,który nie ustrzegł się wad,ale śmiało mogę go polecić innym.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

samo prowadzenie jest przyjemne aczkolwiek zawieszenie nie za dobrze wybiera nierówności naszych dróg. Jeśli chodzi o układ kierowniczy to wydaje mi się że jest on precyzyjny,chociaż przydałby się większy promień skrętu. Hamulce natomiast spisują się dobrze,aczkolwiek coś jest nie tak z systemem ABS (ale to może być jedynie wina mojego moedlu). Parkowanie,może sprawiać problemy,bo widoczność niezbyt dobra,ale to jest kwestia przyzwyczajenia.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Sam silnik w sobie nie jest zły,lecz nie jest to prawdziwy silnik volvo tylko zapożyczony od renaulta :/ Mam wersję 95-cio konną,przydałoby się jej nieco większa dynamika jednakże jeszcze nie jeden wymięka na światłach lub na trasie,i przy wyprzedzaniu nie martwię się że mu mocy zbraknie (w przeciwieństwie to zagazowanych samochodów). Silnik ma brzmienie jak to każdy diesel,ale żeby usłyszeć turbinę to albo trzeba jeździć z otwartą szybą albo z bardzo wytężonych słuchem. Zmiana biegów wymaga przyzwyczajenia by zmieniać je bez "tąpnięcia"(możliwe że to tylko w moim tak jest,ale nie wiem dokładnie).

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

No niestety wielki minus jeśli chodzi o wyciszenie,producenci Volvo chyba zapomnieli że wsadzili do niego silnik Diesla,bo jest strasznie głośno jak na mój gust. Jak już wspomniałem wyżej słabo wybiera nierówności naszych dróg,gdy zdarzy się że wjadę na studzienkę to odczuwalne jest jakby tył zaczynał "tańczyć"(możliwe że zawieszenie jest wytłuczone). Komfort jest znacznie większy z podróżowania z tyłu jak z przodu,jednak przydałby się nawiew na tylne fotele.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Ilość miejsca z tyłu nie poraża,ale jeśli kierowca nie jest zbyt rosły to jest ona wystarczająca. Schowków zbyt wiele nie ma,ale wydaje mi się że jest ich dostatecznie wiele. Samo wnętrze nie ma zbyt wielu możliwości,kanapa dzielona asymetrycznie pozwala na przewóz różnych rzeczy. Blachy jak do tej pory nie rdzewieją ani nie widać żadnych oznak "przyszczy"(o ile się nie mylę to ocynkowane blachy). Prawie wszystkie przełączniki są w zasięgu ręki i wzroku,poza przęłącznikami od elektrycznych szyb,nie wiem kto to wymyślił żeby je umieścić między lewarkiem zmiany biegów a ręcznym :/

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja jak najbardziej daje rade i utrzymuje 17 stopni (mam climatronic),w zimie troche uciążliwe są parujące szyby,ale wystarczy włączyć klimatyzacje aby szybko i sprawinie odparowały.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jedynie co do widoczności do tyłu mam zastrzeżenia,ale reszta ok.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Jako że trafiłem na niezbyt zadbany model to musiałem dużo rzeczy w nim zrobić,począwszy od zrobienia oświetlenia kabiny a kończąc na obrysówkach,jednak nie sprawiło to zbyt wiele problemów a i części nie były zbyt drogie.

Elektryka

7/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Napraw było sporo,nie jestem jednak w stanie ich wymienić,jednak były one spodowane tym że ktoś tak zaniedbał samochód.Dużo jest części zamiennych,łatwo jest je znaleźć.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

sądziłem że będzie więcej

Spalanie

autor opinii
Grzesiek