Opinia Alfa Romeo 146 1.6 Boxer 0KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1997r., ocena użytkownika (ks4)

Alfa Romeo 146 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.6 Boxer 0KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 165 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 9 lat

data oceny: 2009-07-28

liczba wyświetleń: 5096

Spalanie

Sekwencyjny wtrysk gazu powoduje utrzymanie mocy silnika na tym samym poziomie co na benzynie, lecz przy przeciągnięciu silnika na wysokich obrotach powyżej 4000 potrafi przerzucić się samoczynnie na benzynę.
benzyna
gaz
Miasto
9.00
11.00
Trasa
7.50
9.00
Cykl mieszany
8.00
10.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Praca silnika - miękka bez falowania na wolnych obrotach , zawieszenie i przdewszystkim luz mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Zwrócić należy szczególną uwagę na ilość benzyny w zbiorniku - nigdy nie utrzymujmy długo rezerwy (szczególnie w aucie z inst. gazową)bo pompka paliwowa tego nie lubi i da nam znać prędzej czy później a to już poważniejszy wydatek.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Zdecydowanie rozsądnym, którzy nie szukają w Alfie samochodu do palenia gum.

Ocena ogólna

Alfa Romeo 146 to auto które nie potrzebuje tuningu optycznego żeby pokazać swoją klasę. Tylko rasowa 146 posiada wdzięczny dla ucha silnik BOXERA. Spalanie owszem duże, ale jak tu nie lać.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Jeżdżę latem na 15,zimą na 14 calowych continentalach. Uwaga alfa zachowuje się niestabilnie na zakrętach przy większych prędkościach, za sztywno w nie wchodzi, ale nóżka z gazu i jest ok.Przyjemnie pracujący BOXER to niewątpliwie nagroda za te niedogodności.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Silnik BOXER pracuje bardzo przyjemnie lecz niema nic z niczego, potrzebuje do tego sporo paliwka, skrzynia biegów max. 150tys.km i do remontu, ale to już reguła. Przyspieszenie super do czwartego biegu, na piątym gorzej (5 osób). Zmiana biegów elastyczna i cicha.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Jak na ""półsportowe"" autko zawieszenie jest dość twarde, da się to odczuć na naszych drogach niewątpliwie często. Alfa pod obciążeniem pięknie płynie po szosie. Fotele przednie jak i tylne są wygodne ale dla czterech osób. Wyciszenie - nie jest to rzędówka i nie wyobrażam sobie jazdy alfą z całkowitym wytłumieniem pięknego pomruku BOXERA.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Z zewnątrz tego nie widać ale miejsca w tym aucie jest dużo, dla bardziej wymagających polecam zakup busa. Karoseria w tym roczniku ocynkowana, rdzy brak pod warunkiem że są nadkola i konserwacja przed zimą. Po podniesieniu klapy bagażnika i złożeniu tylnych siedzeń wchodzi standardowa szafa dwu drzwiowa - wiem to z autopsji. Zegary czytelne, pozostałe instrumenty pod ręką.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

W zimie koniecznie trzeba zasłonić pół chłodnicy - poniżej -15, żeby ogrzewanie wnętrza spełniało swoje zadanie. Nawiewy na pięć z plusem . Dobra rada - w zimę rozgrzej auto przed wyjazdem na postoju, wystarczy 5 minut na wolnych obrotach. Natomiast latem fajnie jak jest klima, jak w każdym innym aucie zapewne.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Martwy punkt to zmora większości aut, również i w Alfie. Wystarczy dodatkowo nakleić na lusterka mniejsze specjalnie do tego stworzone i po problemie. Koszt około 20 złotych.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Bez zarzutu. Nie miałem najmniejszych problemów z wilgocią. Żarówki podświetlające kokpit padły po kolei po 7 latach, ale nic nie jest wieczne.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Większość części podwozia pasuje od Fiata. Ceny umiarkowane. Jeżeli zrobisz wszystko sam to naprawdę nie odczujesz tego po kieszeni.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii