Opinia Peugeot 309 Graffic 1.4 1351c3 monowtrysk 75KM (benzyna) hatchback 1991r., ocena użytkownika (mb1)

Peugeot 309 Graffic 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 1351c3 monowtrysk 75KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 230 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 11 lat

data oceny: 2009-10-10

liczba wyświetleń: 4482

Spalanie

Kiedys na trasie schodziłem do 4,6 -4,8 ale teraz to już historia
benzyna
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan hamulców ( sfożni trzymających szczęki hamulcowe)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Aby tylko benzyna była lać i jeździć )

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodym ludziom którzy chcą czymś tanim pojeździć.

Ocena ogólna

Jak na auto z rocznika 1991 autko bardzo poprawne i godne polecenia..dzisiaj cóż niektóre rzeczy śmieszą :) Jest to piersze moje auto i moge powiedzieć że jest tanie w eksploatacji, uczy jeździć, i można na nim łyknąć podstaw mechaniki samochodowej.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Autko trzyma się pewnie nawierzchni, pozwoliłem sobie założyć nieco szerwsze niż zaleca producent opony bo szerokość 175 przy zaleceniach producenta 155 i jest odczówalna wyraźna poprawa. Nie jest to auto sportowe więc przyczepność jest wystarczająca przy normalnej jeździe, niemniej tył jest nieco niedociążony i przy gwałtownym zachamowaniu w czasie pokonywania łuku potrafi wynieść tyłem ( ale to naprawdę trzeba się postarać ) Zawieszenie jest miękkie, ale co bardzo dziwne wiele osób które były wiezione tym samochodem a na codzień jeździli autami z grupy VW stwierdza że zawieszenie jest bardzo twarde). W/g mnie auto uzyskuje optymalną twardość i przyczepność po włożeniu do bagażnika około 50-70 kg :). Nierówności auto bierze bardzo sprawnie generalnie słychać tylko łup łup i po sprawie, musi być niezła dziura żeby to wyraźnie odczuć. Układ kierowniczy bardzo pewny i precyzyjny, kiedys Clackson w top gear powiedział o jakims aucie że układ kierowniczy jest tak precyzyjny ze jest w stanie wyczuć czy jedzie po pasach z farby olejnej czy akrylowej...tutaj odczucia są podobne ( o ile nie ma się wyrobionych sworzni na drążkach )

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Cóż 75 koni z których przez 18 lat użytkowania i pewnej przypadkowej jeździe prawie bez oleju ( około 200km ) spowodowało że już troche z nich zdechło. Niemniej jak na tamte lata kiedy inni producenci z 1,4 wyciągali 62 konie to tutejsze 75 koni i 109 Nm robiło wrażenie. Mój silnik klekocze jak diesel ... nie wiem czemu ... ale pracował tak od zawsze i nigdy z tym nie walczyłem bo chodził równo i nie stwarzał problemów. Skrzynia biegów jest tutaj bardzo ciekawa bowiem taka sama jest montowana w 309 wszystkich pojemności i róznica jest tylko w głownym przełożeniu. Jak dla mnie 5 jest za nisko ale jest magiczna 4 i magiczna 3 która jak trzeba bardzo pomaga w wyprzedzaniu. Silnik nie musi być kręcony bardzo wysoko żeby zaczął dobrze się zbierać, woli srednie obroty.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

O zawieszeniu juz pisałem więc nie będę sie powtarzał. Więc się czepie wyciszenia..mój egemlaż chyba takowego nie posiada, wprawdzie wszedzie są pianki i gąbki ale średnio to się sprawdza, sądzę ze mam egzeplaż bardzo ekonomiczny. Z pod uszczelek okiennych w czasie jazdy słychac szum powietrza i raczej szum niż silnik słychac w czasie jazdy. Fotele są wygodne i nie męczą nawet w długich podróżach, zagłówki mogły by byc wyższe

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Ilośc miejca w samochodzi jest olbrzymia biorąc pod uwagę jego zewnętrze wymiary. Schowek pojemny tylko czesto urywa się mechanizm zamykania. W moim aucie materiały wykonczeniowe są bardzo średniej jakości, plastiki przedniej konsoli popękały w wielu miejscach a fotel kierowcy był już wielokrotnie szyty a i tak jest opękany w kilku nowych miejscach. Wzorowe jest za to zabezpieczenie antykorozyjne ( głęboki ocynk) o ile nie było uszkodzenia mechanicznego to nie chce rdzewieć i już :) Tablica rozdzielcza klasyczna i czytelna.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Mało wydajny nawiew ( brak filtra przeciwpyłkowego powoduje że przy nawiewu na szybę szyba brudzi się kurzem co powoduje jej niezwykle szybkie zaparowywanie). Pokrętła szybko się urywają. Za to bardzo wydajne ogrzewanie tylnej szyby.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Małe lusterka, ciężko się cofa na lusterka, wygodniej się obrucić wtedy jest bardzo dobrze.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Ech.. jakos to tam działa )

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Auto mało awaryjny jeszcze nigdy mnie nie zawiodło, ale właściwie w nim to nie ma co sie popsuć. Pół auta można wymienic za 2 tys zł :). Jedynie może przeguby powinny byc rozbieralne bo tak to trzeba całą półoś wymieniać. Dostępność do podzespołów jak to we francuskich autach ... ciekawa :)

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Dawid