Opinia Honda HR-V 4WD 1.6 V-TEC 124KM (benzyna) terenowy 2003r., ocena użytkownika (n5d)

Honda HR-V 4WD 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 1.6 V-TEC 124KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 106 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-02-10

liczba wyświetleń: 7876

Spalanie

7,4 l/100km w trasie przy prędkościach do 120km/h z włączoną klimatyzacją.
benzyna
gaz
Miasto
10.50
-.--
Trasa
7.40
-.--
Cykl mieszany
9.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stuki w kolumnie kierowniczej, szumy tylnego mostu przy każdych prędkościach, na układ wydechowy, na "schodzenie" z obrotów po długiej jeździe, na katalizator spalin.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Kontrolować stan oleju w silniku V-TEC

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Kobietom poruszającym się po dżungli miasta.

Ocena ogólna

Auto wiedzie wszędzie. Niestety nadaje się tylko na miasto, na trasie problemy z wyprzedzaniem powyżej 100km/h (ale da się przeżyć). Osobiście byłem zadowolony z tego wozu z małym wyjątkiem czyli: duże spalanie oleju (0,6 l/1000km)-nie do zrobienia; szumy z tylnego mostu tylko przy 50km/h - naprawa 4500pln; stuki w kierownicy na nierównościach (luż w kolumnie kierowniczej)-naprawa 2500pln.

Ocena ogólna

5/10

Układ jezdny

Układ kierowniczy podatny na luzy kolumny kierowniczej - rzekoma wada fabryczna modeli produkowanych w WB

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Auto ma dobry start, lecz bardzo szybko "męczy się". Idealne na miasto, lecz w trasie przy 90 żeby wyprzedzić TIR-a trzeba się zastanowić czy naprawdę tego chcemy. Silnik posiada wadę fabryczną - pali olej (od nowości). Producent wykazał że w ciężkich warunkach silnik ten potrafi spalić do 1l na 100km !!!!!! Przy 3L w misce olejowej nietrudno się domyślić jak często będziemy dolewać olej. Mi przy przebiegu 80tys palił 0,6 l/1000km, ale i taka ilość powodowała zniknięcie całkowite oleju z bagnetu już po przejechaniu 1500km!!! To samo (lecz w mniejszym stopniu) działo się juz przy przebiegu auta 20tys km - czyli nowe auto. W serwisie powiedzieli mi że każdy V-TEC do 2005r tak ma i jeżeli nie pali 1l/1000km to nie jest źle. Ponoć po 2005r japońscy konstruktorzy poprawili ten defekt. Mi właśnie to niebardzo odpowiadało, więc sprzedałem auto.

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Auto słabo wyciszone, a powyżej 130 tragedia. Fotele małe, twarde, niewygodne.

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Wszędzie twarde plastiki, po jakimś czasie zawsze coś piszczy, puka, stuka itp.. Po za tym auto jest 4 osobowe - tak przewidział producent i tak zaprojektował tylne siedzenia (dzielone 50/50). Bagaznik baaardzo mały.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

2/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

ogrzewanie i klimatyzacja na bardzo dobrym poziomie. Silnik bardzo szybko sie nagrzewa, a klima schładza.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Ceny serwisowe przerażaja, lecz w niektórych sytuacjach nie warto oszczędzać, ponieważ zemści się to na nas w niebawym czasie.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wentylacja i ogrzewanie

autor opinii