Opinia Citroen C5 Attraction 2.0 136KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2008r., ocena użytkownika (p7v)

Citroen C5 Attraction 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 136KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 11 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 4729

Spalanie

Jak na samochód o masie ok 2 tony, spalanie super. Szcególnie w trasie pozytywnie odczuwa się 6 bieg (spalanie chwilowe 3-6 l/100 km).
diesel
gaz
Miasto
7.80
-.--
Trasa
6.20
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Sprawdzić czy funkcje opisane w instrukcji sa aktywne z poziomu komputera. Niektóre dodatki (światła dzienne) mogą być wyłączone.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Starać się tankować do pełna i pilnować płynów eksploatacyjnych oraz przeglądów.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom wymagającym komfortu i dobrego samopoczucia, nie pasjonującym się jazdą sportową.

Ocena ogólna

Przestronny, wygodny, komfortowe zawieszenie i ekonomiczny.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Po przejechaniu 2000 km pojawiły się stuki w tylnym zawieszeniu. Auto ma zawieszenie wielowahaczowe.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Przełącznie biegów nieco toporne. Nie wchodzą lekko i bez pewnego czasu koniecznego do synchronizacji. Dziwny efekt przy przyspieszaniu na 2 biegu, przy stałym naciśnięciu pedału przyspieszenia w pewnym momencie następuje gwałtowny wzrost prędkości. Auto dostaje "kopa". trzeba się przyzwyczaić.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Samochód ma bardzo miękkie zawieszenie. Daje to wyjątkowy komfort jazdy. Fotele w tej wersji nie są kubełkowe i trochę słabiej trzymają na bokach. Wyciszenie bardzo dobre (potrójne uszczelki drzwi).

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Wnętrze trochę za ciemne w tej wersji ale wygodne. Schowki w drzwiach trudno dostępne po zamknięciu drzwi. Pozostałe schowki mogłyby być nieco większe.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja działa bardzo skutecznie tak jak i nagrzewnica. Ciepło w środku (przy -10 st. C na zewnątrz) robi się już po 10 min jazdy.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Trochę za szerokie słupki zwiększają martwą strefę zarówno z przodu jak i z boku (szczególnie prawego. Trzeba uważać. Lusterka świetne.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Nie zdarzyły się jeszcze żadne usterki.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Na razie tylko ukadziono mi kolpaki (koszt kompletu 460 PLN). Usterek nie było.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zbyt mała pojemność schowków podręcznych.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Właściwości zawieszenia i układu jezdnego były mi znane. Zaskoczyła mnie pozytywnie skuteczność wentylacji i ogrzewania.

Wentylacja i ogrzewanie

autor opinii