Opinia Honda Civic HB 5d 1.4 d14z4 90KM (benzyna) liftback 2000r., ocena użytkownika (pa5)

Honda Civic HB 5d 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.4 d14z4 90KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 147 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 3906

Spalanie

Honda podczas jazdy w trasie na 5-tce (70-80km na godzine) pali bardzo mało, już przy ponad 100 więcej... W mieście szczególnie zimą potrafi dość sporo spalić, mimo iż stosuje eco-driving. Silnik 1,4 musi się trochę napracować aby rozpędziś ten dość spory samochód, stąd takie spalanie, lepsza jest wersja 1,5 v-tec.
benzyna
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

sprawność sondy w katalizatorze (nowa w ASO 900zł), blacharkę, szczególnie tylne nadkola. Warto sprawdzić historię posiadaczy, bo auto to mimo że lubi szybką jazdę, ale "gówniarz" może i je zakatować, też na stal elementów blacharskich, bo są drogie w zakupie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

uważać na nadmiar soli zimą (myć w miarę często sól), dbać o filtr przciwpyłkowy, jak stary i zapchany to autko będzie się bardzo parować

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla kobiet/mężczyzny posiadającego rodzinę max 2 (kilkuletnich) dzieci, nadaje sie na dłuższe podróże jak i na dojazdy do pracy czy supermarkertu. Autko bardzo przyjemne, z małym sportowym charakterkiem, odróżniający się od VW, audi czy Oplów.

Ocena ogólna

Troche za mały silnik, ale jak trzeba jest w miarę dynamiczny, a jak trzeba ekonomiczny podczas wolnej jazdy. Lepszy wybór to silnik 1,5 v-tec (E). Autko poza tym świetne, tylko naprawy drogie i części, zarówno blacharskie (za maskę przednią wołają 1000zł używaną) jak i mechaniczne, szczególnie w ASO, ale są zamienniki. Auto bardzo wygodne, przyjazne, rodzinne, o bardzo ładnej sylwetce. Za to jest mało awaryjny, więc koszty napraw zdarzają się rzadko. Klimatyzacja bardzo obciąża silnik, nie chce on wcale przyśpieszać.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

liftback- ciężko tył wyczuć przy parkowaniu, ale tak jest w każdym samochodzie w takim nadwoziu, auto prowadzi się przyjemnie.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Silnik wysokobrotowy, aby jechać dynamicznie trzeba wchodzić na wysokie obroty, silnik ten ożywa po 3-3,5 tys obr/min. Nie ma mowy o przyśpieszaniu na 5-tym biegu np z 60 czy 70 km na godzine (auto stoi w miejscu), ale redukcja na 3kę i jedzie.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Wyciszenie wnętrza jest charakterystyczne, samochód ten ma nutkę sportowego, powyżej 3tys obr silnika jest on bardzo słyszalny w środku (jak w aucie sportowym). Jednak jak jest komplet pasażerów czuć wyraźny spadek przyśpieszania (1,4 silnik)

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Autko perfekcyjne, jedynym mankamentem jest słaba karoseria jeśli chodzi o odporność na korozje. U mnie akurat jeszcze jej nie widać, ale w większości hond 5d gniją tylne nadkola.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

jest słaba, na 1 i 2 biegu praktycznie nic nie dmucha z otworów wentylacyjnych. Ale autko grzeje się szybko zimą (podczas jazdy, na postoju powoli bardzo). Samochód mocno i szybko się paruje podczas deszcze i jazdy zimą jak wsiada się do zimnego auta. Sposobem jest opuszczenie o kilka cm tylnej szyby, wtedy w autku nic nie paruje. Jest klimatyzacja, ale po jej włączeniu znacznie spada moc samochodu.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Liftback = nie widzisz tyłu

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Częsta awaryjność sondy lambda diagnostycznej w katalizatorze (ODB-II), wyrzuca check engine, ale autko jedzie dalej, reset robi się zdejmując klemy akumulatora na minute.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Mógłby mniej palić podczas dynamicznej jazdy i w mieście.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Prawie wszystkie odczucia są bardzo pozytywne, ale mógłby mniej palić podczas dynamicznej jazdy

Komfort jazdy

autor opinii
Marcin