Opinia Opel Monterey RS 3.1 140KM (turbo diesel) terenowy 1992r., ocena użytkownika (pmp)

Opel Monterey RS 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 3.1 140KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 243 127 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 6744

Spalanie

Jak na pojemność silnika spalanie ma dobre (przy włączonym na stałe napędzie 4x4 spalanie rośnie o ok. 1-2l/100 km.
diesel
gaz
Miasto
10.70
-.--
Trasa
8.80
-.--
Cykl mieszany
9.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przede wszystkim na przebieg oraz stan mostów, napędów i reduktora.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na spalanie i płyn do spryskiwaczy :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom mieszkającym w górach, na wsi, leśnikom, listonoszom, myśliwym i wszelkim miłośnikom prawdziwych aut terenowych.

Ocena ogólna

Monterey ma kilka wad, ale biorąc pod uwagę całość - niektóre z nich można mu wybaczyć :)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Wbrew masie (2500 kg) auto jest zwrotne. Posiadam wersję 3-drzwiową i jeśli chodzi o parkowanie - nie narzekam ;)

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Jeśli chodzi o silnik - nie mam najmniejszych zastrzeżeń - "stara, kowalska robota". Pracuje bardzo dobrze, trochę klekocze, jak jest zimny, ale dysponuje bardzo wysokim momentem obrotowym co w obecnych warunkach atmosferycznych bardzo dobrze się sprawdza. Większość rzeczy mogę sam zrobić/wymienić. Skrzynia ma długie przełożenia, co pasuje do charakteru auta.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Na krótkich dystansach jazda z kompletem pasażerów jest w miarę komfortowa, ale na dłuższą trasę polecam inne auto. W kabinie robi się głośno powyżej 3000 obr/min, ale nie to jest najważniejsze w tego typie samochodu. Jeśli ktoś oczekuje wysokiego komfortu - proponuję inne auto.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Karoseria wytrzymuje upływ czasu - samochód w tym roku staje się pełnoletni, a z racji kanciastego nadwozia wolno się starzeje. Jeśli chodzi o przestrzeń dla pozostałych pasażerów polecam odmianę długą (LTD). Bagażnik jak na wielkość autka w miarę duży. Deska rozdzielcza skrzypi na nierównościach, ale za ergonomię powinna otrzymać najwyższą ocenę.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Po upływie ok. 5-7 minut samochód grzeje jak szalony :)

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność bardzo dobra, choć nie idealna. Widoczność w lusterkach - wzorowa.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

W samochodzie są tylko najważniejsze rzeczy, brak zbędnej elektroniki. Sama w sobie dobrze zabezpieczona.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Większość części jest tania, można korzystać z szerokiego asortymentu zamienników. Choć niektóre są bardzo drogie...

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

jw.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jest świetny.

Napęd

autor opinii