Opinia Volkswagen Golf Highline 1.6 AKL 101KM (benzyna) hatchback 1998r., ocena użytkownika (prh)

 
 

Volkswagen Golf Highline 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback
silnik: 1.6 AKL 101KM (benzyna)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 146 000 km
liczba drzwi: 5
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 2 lata
data oceny: 2010-02-18
liczba wyświetleń: 7998

Spalanie
Spalanie jakie przedstawiłem dotyczy lata. Dane są realne bez żadnego kręcenia. NIE WIERZCIE W ŚREDNIE SPALANIE 7,5 czy 6,5 BO TO NIEREALNE!! LATO: Miasto: 9,5l/100km oraz 10,5l/100km (dynamicznie) Trasa: 6,5l/100km (przy spokojnej 80-110km/h) 7,5-8l/100km (przy 130 do 180) Średnio: 7,8-8,4l/100km (mniej mi nigdy nie wyszło a nie jeżdżę jak wariat) ZIMA Miasto: 10,5l/100km (przy spokojnej jeżdzie) 12l/100km (przy dynamicznej) Trasa: 6,5-8,2l (prawie jak w lecie przy rozgrzanym silniku i bez szybkiej rzędu 170-180km/h) Mieszane: 9-9,5l/100km (nie da się zejść niżej - średnie spalanie przy bardzo spokojnej jeździe). Osiągi nie są imponujące, na autostradzie dwa razy go sprzwdziłem i jechał 195km/h bez większych górek i pasażerów (Navi pokazywała 192-193km/h), uważam, że prędkość była zbyt wysoka, nie czułem się w 100% stabilnie. Przy 160-170km/h jak dla mnie jest OK.
  benzyna gaz
Miasto 10.00 -.--
Trasa 7.50 -.--
Cykl mieszany 8.40 -.--
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Trudno powiedzieć
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Wszystko, zwłaszcza czy nie był spawany oraz stan techniczny (priorytetowo) - szczegóły np. na forum golfa (jest tego bardzo dużo), nie napalać się. W benzynie 1.6 polecam egzemplarze po 2000r. ze skrzynią na śrubach.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Systematycznie serwisować, a usterki będą mitem. Nie stać Was na ASO (tak jak i mnie) szukajcie dobrego mechanika, lub prywatnie mechanika z ASO (mi przedstawił szczegółowo wszystkie problemy techniczne, które stopniowo zlikwidowałem).
Ocena ogólna
Przez rok miałem z nim sporo problemów. Do dziś mi lekko trzęsiedrga na jałowym co okazało się fabryczną wadą (po sprawdzeniu w ASO), z którą Niemcy walczyli od przebiegu ok 50tyś km - bezskutecznie. Silnik AKL jest mało dopracowany, lepiej szukać rocznika pow. 2000 ze skrzynią bazującą na śrubach. Jest bardziej precyzyjna i zdecydowanie mniej awaryjna. Golfem jeździ się dobrze, komfort skromny, nie mniej trzymaniem na drodze nadrabia minusy. Trzeba dbać o ten samochód a odwdzięczy się absolutną bezawaryjnością i całkowitą satysfakcją. Zniesmaczyć może spalanie, nie mniej nie liczcie, że ford focus spali wiele mniej, a jakość to duża zapaśćprzy VW. Polecam to autko każdemu. Przy zakupie nie patrz tylko na optykę. Też mam egzemplarz po szkodzie parkingowej i dzwonie. Optycznie mogłoby być lepiej (Lakierowali Niemcy - tragedia), ale kwestia techniczna to priorytet. Kupując egzemplarze starsze zwracajcie uwagę na sprawność skrzyni biegów, czy sprawne są zamki (w tym oświetlenie drzwi i wnętrza), sprawność szyb (łamią się plastiki mechanizmów), czy nie ma wycieków, silnik niestety nie zawsze pracuje idealnie równo, delikatne drgania mogą się zdarzać, to w AKL norma.
Ocena ogólna
7 / 10
Układ jezdny
Golf IV jak zapewne wiadomo jest samochodem świetnie trzymającym się drogi dając możliwość na szybkie pokonywanie zakrętów. Naturalnie wszystko w granicach możliwości. Nie mniej duże znaczenie ma szerokość oraz rozstaw kół (dystanse). Hamulce działają póki co niezawodnie, nie mniej trzeba pilnować ich stanu zużycia. Wspomaganie chodzi dość ciężko. Porównując np. nowszym VW Caddy czy nawet Fabią, Golf zostaje w tyle. Parkowanie 9/10 z uwagi na mocno wystający zderzak z tyłu oraz nadkola. Dodaje to masywności, elegancji i sportowego stylu, ale nie zawsze jest praktyczne w ciasnym parkowaniu.
Prowadzenie auta
7 / 10
Układ kierowniczy
7 / 10
Hamulce
8 / 10
Parkowanie
9 / 10
Napęd
Przyspieszenie jak na swoją pojemność jest wprost proporcjonalne, do przyjęcia, czasami da odrobinę frajdy, ale nie wgniata w fotele w żadnym razie. Elastyczność również do przyjęcia, aby uzyskać kopa koniecznie trzeba zredukować biegi. 1.6 lubi wysokie obroty, wtedy po prostu ŻYJE. Silnik AKL nie jest dobrym rozwiązaniem. Czesto ma drobne i irytujące usterki, które co prawda nie są na tyle szkodliwe aby pojazd unieruchomić, nie mniej zdarzają się (dla ciekawski 1.6 16V to dopiero tragedia, okropnie awaryjne i dużo droższe w utrzymaniu). Skrzynia biegów jest najgorsza. Biegi wchodzą bardzo opornie (jak to w mkIV) problemy z częstą wadliwością (początkowe roczniki miały na nitach, są awaryjne i diabelnie kosztowne).
Elastyczność
6 / 10
Skrzynia biegów
3 / 10
Silnik
6 / 10
Przyspieszenie 0-100km
8 / 10
Przyspieszenie 60-120km
8 / 10
Przyspieszenie 80-120km
8 / 10
Komfort jazdy
W samochodzie jest dość cicho do 120km/h później są wyraźne szumy. Jak na tą klasę aut - norma. Komfort - jak to VW, twardy, bez komfortu, czuć każdą dziurę, nie mniej jak wspominałem świetnie trzyma się drogi. Na fotelach z przodu wygodnie (podgrzewanie jest rewelacja), z tyłu wygodnie (jak dla mnie). Jazda z kompletem pazażerów przymulona, o 50KM za mało. Od 1.8 Turbo zaczyna się frajda podróżowania.
Resorowanie bez obciążenia
7 / 10
Resorowanie z obciążeniem
4 / 10
Fotele przednie
8 / 10
Fotele tylne
6 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
5 / 10
Wyciszenie
8 / 10
Nadwozie i wnętrze
Karoseria bezwględnie rewelka. Rdza tylko w powypadkowych. Wnętrze było naprawdę w różnych opcjach i można było przebierać w kolorach oraz wykończeniach (pseudo drewno czy alu z R32), jakość materiałów niezła, miękkie przyjemne, ale z czasem trzeszczy (zwłaszcza po demontażu i ponownym jego montowaniu - mechanicy łamią zaczy nie dając nowych), bagażnik wystarczający, jest pojemny. Ergonomia jak w VW "I" klasa, przestrzeń z tyłu jest skromna dla nóg a z przodu między kierowcą i pasażerem (podłokietnik również wąski, niestety na jedną rękę).
Przestrzeń z przodu
7 / 10
Przestrzeń z tyłu
7 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
10 / 10
Bagażnik
10 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
7 / 10
Możliwość aranżacji
9 / 10
Karoseria
10 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Jak nawiew jest sprawny to dość efektywny. Szyby szybko odparowują przy włączonej klimie, która działa super o każdej porze roku (w zimie suszy w lecie chłodzi), ogrzewanie tylnej szyby bez zarzutu, ogrzewanie samochodu tym bardziej. Climatronic jest bardzo prosty i funkcjonalny.
Wentylacja i ogrzewanie
8 / 10
Widoczność
Dla mnie idealnie. Narzekją niektórzy na małe lusterko od pasażera (bo rzeczywiście jest mniejsze) oraz duże tylne słupki. Mi to nie przeszkadza, po prostu trzeba uważać.
Widoczność do przodu
10 / 10
Widocznośc do tyłu
10 / 10
Widoczność w lusterkach
10 / 10
Elektryka/Elektronika
Układ elektryczny bez zarzutu, jak dbasz tam masz, przewody od świec polecam wymienić przy zakupie 9 latka, ja tak zrobiłem. Z elektroniki zawodzą ZAMKI DRZWI i TYLNEJ KLAPY. Padają micro-styki. Zimne luty powodują, że nie działa oświetlenie przy otwartych drzwiach, nie ma brzęczka niewyłączonych świteł, nie palą się światełka w otwartych drzwiach (NA CO ZWRACAJCIE UWAGE PRZY ZAKUPIE) przy ręcznym zamykaniu drzwi nie działa centralny (mi działał wyłącznie z pilota). Zamek nowy 450zł, kupiłem podróbę za 140zł na allegro, szitjakich mało. Lepiej zostawić oryginał i kupić na allegro mikrostyk, przelutowanie załatwi cały problem na kolejne lata a kosztuje maks 25zł.
Elektryka
10 / 10
Elektronika
8 / 10
Naprawy
Awaryjność jest przeciętna, jak dbasz tak masz, ktoś przede mną nie dbał o mój samochód co musiałem nadrobić inwestycjami rzędu 2,5-3tyś zł. Wykazane detale to te, które naprawione były z konieczności, wymienionych z rozsądku nie przedstawiam bo miejsca by brakło. Gumy stabilizatorów i obejmy to feler fabryczny, trzeszczą jak wersalka, w ASO mają ulepszoną wersję z rowkiem (w obejmach i na gumach) wydłużającą trwałość (koszt 120zł/komplet), ceny części są przeciętne, raczej tańsze niż u konkurencji (nie kupując w ASO). Niestety bywają elementy nie mające dobrych odpowiedników.
Niezawodność
6 / 10
Koszty napraw
7 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Jest wysokie. Nie mniej większe silniki 100% więcej spalą co potwierdzają Ci, którzy niemie jeżdżą. Jeszcze raz przestrzegam przed łapaniem ściemy, że 1.6 pali średnio 6,5 czy 7,5l jak piszą na allegro. Śmiech na sali!
Spalanie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Nadwozie jest ponadczasowe. Mocy z zbiegiem czasu brakuje, dziś poniżej 130KM (w TDI) a nawet 150KM (w TDI ARL lub 1.8T) raczej bym nie kupował.
Nadwozie
autor opinii