Opinia Skoda Fabia Mint 1.4 16v 80KM (benzyna) kombi 2006r., ocena użytkownika (qk)

Skoda Fabia Mint 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.4 16v 80KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 42 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-07

liczba wyświetleń: 12630

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

ja zwracalem uwagę przede wszystkim na silnik. jeśli chodzi o slabsze jednostki np. 1.2 64KM to są dobre do miasta. 75 i 80KM dają już trochę wiecej frajdy i komfortu przy wyprzedzaniu w trasie. poza tym 75 i 80KM to silniki montowane w innych autach grupy VW. oczywiście przy kupnie trzeba sprawdzić praktycznie wszystko, jak to przy zakupie auta. ale to już temat na inną książkę:-)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

jeśli komuś pojawi się tzw. "falowanie silnika", na wolnych obrotach, np. na parkingu, to proszę nie wzywać od razu pomocy drogowej:-) tak często bywa w fabiach. może to być też objaw usterki, ale w wielu przypadkach to po prostu jej urok:-)

Ocena ogólna

ogólnie jestem zadowolony. za taką cenę nie znalazlem auta z takim wyposażeniem (ABS, 4 poduszki, klima, kombi, 1.4 16V 80KM). trochę niedociągnięć, np. skrzypiące plastyki (sam usunąlem przyczynę) czy trzeszczące gumy stabilizatorów w suche dni. mnóstwo zamienników części oryginalnych na rynku i dostępność serwisów też mnie przekonala.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

na zimowych, fabrycznych barum\'ach 165/70/14" buja niestety przy ostrzejszych zakrętach. jak na pontonie. malo stabilnie. letnie Toyo Proxes 195/50/15" super trzymają auto i pozwalają na letnie szaleństwa. czujniki parkowania w standardzie (z tylu) bardzo ulatwiają parkowanie. hamulce moglyby być trochę lepsze, ale nie jest źle. u mnie ABS nie wariuje i nie wlącza się z byle powodu. wspomaganie dla mnie ustawione w sam raz. wiem, że czulość można zmienić podpinając komputer w serwisie/samemu.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

9/10

Napęd

silnik lubi wysokie obroty. dość dlugie przelożenia biegów nie wymagają ciąglego "machania" dźwignią zmiany biegów. dla mnie w porządku. wiadomo, że to tylko 80KM, więc cudów się nie spodziewalem. do jazdy w mieście i na trasie dla mnie wystarczający. mam komfort, np. podczas wyprzedzania, że zdążę zanim coś mnie z naprzeciwka zmiecie:-)

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

tu jest gorzej. siedzenia przednie slabo trzymają na boki, tylne tak samo. plusem jest regulacja w pionie (fotel kierowcy). do tego z tylu siedzi się zbyt pionowo i jakby "za wysoko". przy komplecie pasażerów ciężej przyśpieszyć. ale to już sprawa mocy auta. wyciszenie wnętrza mogloby być lepsze. mialem hatchback\'a a teraz kombi z tym samym silnikiem. w kombi jest glośniej. może to przez relingi?

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

z przodu w miarę wygodnie. jestem wysoki i siedzenie odsuwam mocno do tylu, więc siedzący za mną są w gorszej kondycji po wyjściu z auta:-). rozmieszczenie przycisków, przelączników poprawne i intuicyjne. plastiki marne. wiele innych aut tej klasy mają lepsze materialy i wykonanie. tapicerka w porządku (na razie). dokupilem sobie schowki pod siedzenia, wysuwany schowek pod radio i uchwyt na napoje. teraz mam ten komfort, którego brakowalo mi po odebraniu auta z salonu. karoserii nie oceniam, bo mam auto dopiero 1,5 roku. póki co bez żadnych wykwitów i innych niespodzianek. aha. ważne, żeby pod tylną rejestrację wlożyć wsporniki gumowe, zapobiegające obijaniu się ramki od rejestracji o klapę bagażnika, np. przy zamykaniu. po jakimś czasie mogą pojawić się ogniska rdzy w tych miejscach (slyszalem o tym, więć zabezpieczylem u siebie)

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

mam klimatyzację manualną (climatic), która spelnia swoją rolę. jesienią szybko odparowuje szyby, latem szybko chlodzi. smrodek z klimy (jak wszędzie) pojawia się od czasu do czasu. są preparaty do usuwana tego.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

widocznośc w przód w porządku. oczywiście, jak w innych autach, tak i tu przeszkadzają slupki. z tylu mam czujniki cofania, co bardzo ulatwia życie. przez tylną szybę i tak sporo widać bo nie jest umieszczona wysoko. lusterka: pasażera - jest mniejsze, kierowcy - normalnych rozmiarów. nikt nie wie dlaczego. drażni to trochę, szczególnie na początku. potem można się przyzwyczaić. skoda wklada różne lusterka do różnych roczników/wersji, bez logiki. w poprzednim classic\'u mialem lusterko asferyczne kierowcy. teraz w wersji mint (droższa i lepiej wyposażona) mam zwykle wklady lusterek...totolotek?

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

jak dla mnie świetny silnik. jak najbardziej lubi wysokie obroty, przez co jest oczywiście paliwożerny. lecz to 16V. a ja nie jeżdzę zbyt ekonomicznie, przez co wartości spalania, które podalem powyżej też są zawyżone, w porównaniu do ekonomiczniejszej jazdy (eko-jazda: miasto - 7,4 trasa: 5,5 mieszany - 6,4)

Napęd

autor opinii