Opinia Suzuki Ignis colt mint 1.3 93KM (benzyna+gaz) mini-van 2005r., ocena użytkownika (rr9)

Suzuki Ignis colt mint 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.3 93KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 90 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-03-04

liczba wyświetleń: 12419

Spalanie

Spalanie zależy od stylu jazdy. Ja śmigam w zakresie obrotów 2-3tys. i średnie spalanie gazu ok. 8l/100km. Jak próbowałem autko na autostradzie z Krakowa do Wrocławia z trzema osobami i bagażem ze srednią szybkościa ok 150km/h to zużył 10l/100km gazu. Dodam tylko, że mam zamontowaną bardzo dobra instalację gazową WSI Prins.
benzyna
gaz
Miasto
7.50
9.00
Trasa
9.00
6.80
Cykl mieszany
6.80
8.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Mozna jedynie kuić używane - dlatego należy zwrócić uwagę na wszystko, jak to zwykle bywa z używkami. Zadbany i bezwypadkowy egzemplarz powinien długo wiernie służyć.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dobre paliwo, dobry olej silnikowy i właściwe ciśnienie powietrza w oponach, bo wszyscy o tym zapominają.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wygodny miejski samochodzik - dobrze czują sie w nim kobiety. Łatwy w obsłudze i bezawaryjny.

Ocena ogólna

Kupowałem samochodzik ze świadomością jego budowy i wielkości oraz związanego z tym komfortu podróżowania i sie nie zawiodłem. Łatwy w eksploatacji miejskiej - łatwo zaparkować, odporny na wyrwy i krawężniki - wysokie zawieszenie, nie jest męczacy na trasie i 400km przejeżdża się bez zmęczenia, no i tani w eksploatacji. Nie rozumiem dlaczego nie zyskał w Polsce dużej popularności i został wycofany ze sprzedaży.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem pracuje poprawnie. Samochód jest lekki i przy obciazeniu dwoma osobami na nierównościach poprzecznych podskakuje tył. Po obciażeniu bagażnika i tylnego siedzenia jest lepiej. Przy oponach 165/70 jest nadsterowny, po zmianie opon na 175/65 nadsterowność mocno sie zmniejsza. Należy zwracać uwagę na prawidłową zbieżność kół przednich.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Przy normalnej eksploatacji silnik pracuje w zakresie 2-3 tys. obrotów i nie ma problemów z utrzymywaniem normalnego miejskiego tempa jazdy. Jeżeli pokręci się silnik do 5 tys. to rzadko który pojazd będzie miał lepsze przyśpieszenia. Skrzynia biegów pracuje lekko i nie ma problemów z przełączaniem biegów a jedynie włączając wsteczny należy robić to starannie. I, II i III bieg mają krótkie przełożenia i na nich samochód zdecydowanie przyśpiesza, natomiast IV i V bieg są "dłuższe" i przy szybkim wyprzedzaniu w trasie warto redukować. Zmana faz rozrządu przy ok.4 tys. daje silnikowi potężnego kopa i samochód rwie do przodu aż miło.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Fotele przednie są twarde ale wygodne. Tylna ławka jest mniej wygodna, ale sytuację ratuje możliwość zmiany kąta pochylenia oparcia. Miejsca na tylnych siedzeniach jest wystarczająco również na nogi. Do 100km/h jest w miarę cicho, potem narasta stopniowo odgłos opon i szum wiatru. Przy 140km/h silnik staje się wyraźnie słyszalny.

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Trochę za mały jest bagażnik - troche pomaga składanie tylnych oparć ale niestety podłoga bagaznika nie jest wtedy równa. Materiały wykończeniowe nie są niestety wysokiej jakości. Bardzo cieńka wykładzina podłogowa, twarde plastki i nie najlepszy materiał na fotelach. Wystarczająca jest za to liczba schowków i uchwytów do napoi.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zarówno ogrzewanie jak i klimatyzacja są bardzo skuteczne. Dmuchawa jest głośna na ostatnim biegu ze względu na wysoką wydajność, ale w czasie normalnej eksploatacji wystarcza jej drugi bieg a przy klimatyzacji nawet pierwszy i wówczas jej nie słychać

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jedynie do tyłu jest gorsza widoczność ale ten feler mają wszystkie samochody. Bardzo dobre lusterka wsteczne.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Wszystko ok. żadnych problemów. Jedynie zamontowany alarm podczas dłuższego postoju /ok. 3 tygodni/ potrafi rozładować akumulator.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

W aucie nie wystapiła dotychczas żadna usterka, która wymagałaby interwencji serwisu gwarancyjnego pomomo, że poczatkowo autko eksploatowała kobieta. Materiały eksploatacyjne maja dostępne ceny a większość części pochodzi od popularnego swifta. Dodam, że rozrząd pracuje na łańcuchu a zastosowane świece irydowe po 90.000 nie wykazują śladów zużycia nawet przy eksploatacji na gazie

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nim go kupiłem to dobrze sie z konstrukcją zapoznałem - dlatego nie ma mowy o zaskoczeniu.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Właściwie wszystko. Jest to mój 17-ty samochód i jest ekonomiczny,przestronny choc mały, wygodny, zwrotny, z dobrymi osiągami. Jedyny minus za mały bagażnik oraz małą dzielność terenową bo w miękkim błocie lub śniegu łatwo buksują przednie koła /auto z przednim napędem/.

Niezawodność

autor opinii