Opinia Nissan Pathfinder 2.5 2.5 0KM (olej napędowy) terenowy 2008r., ocena użytkownika (s1f)

Nissan Pathfinder 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.5 2.5 0KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 32 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-03-23

liczba wyświetleń: 5339

Spalanie

przy jeździe 160-180 km/h pali 13-14 l przy jeździe 80-100 km/h pali 7,9-8,0 l przy jeździe 110-140 km/h pali 8,5-9,0 l w terenie na LO 12-20 l/100km
diesel
gaz
Miasto
9.40
-.--
Trasa
8.60
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

sprzęgło, skrzynia, automat napędu, jak działa LO. Czy trzepie mostem przy ruszaniu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dobrze jest go okuć od spodu. ruru z przodu to wiocha!

Ocena ogólna

Stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry. Możliwości samochodu w terenie są zaskakująco dobre. Pajero nie miało szans na podjazdach i jezdzie po ostrym zboczu z bocznym przechyłem (poprostu ześlizgiwało się bokiem). To czego brakuje mi w tym samochodzie to regulacja wysokości podwozia. Wtedy dałbym 9,5 za całokształt.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Mały skręt w porównaniu np. z HUMMER H3.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik jak na tak małą pojemność sprawuje się doskonale. 190km/h bez problemów. Ciężko wchodzi 2, ale to podobno norma. Zimą skrzynia biegów rozgrzewa się po 10-15 minutach i jest ok. Co do przyspieszenia nie odbiega od Hummera H3 (3,5l benzyna, czy Pajero (3,2 l diesel) - tymi jeździłem więc mogę to stwierdzić

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

nie jest to limuzyna ale da się rozmawiać w trakcie jazdy. Najglosniej jest przy 120-140 km/h ale to może być mankament opon Scorpion. Komfort zdecydowanie lepszy niż w H3 i trochę gorszy niż w Pajero. W porównaniu z Nawarą, praktycznie nie ma porównania, jest o niebo lepiej.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Nawiewy na tył są raczej dla ozdoby bo klima tam nie dociera. Z przodu wnerwia mnie półka przy drążku zmiany biegów z 3 malutkimi otworami do których najwyżej wejdzie kubek kawy podczas gdy mogłyby być 2 lub 3 duże wnęki na duże flaszki koli, termos itd. schowek jest mały nie wejdzie format A4, a ja właśnie tego bym oczekiwał. Klapki nad szybą bez kieszeni ale za to z lusterkami z ledowym oświetleniem - to chyba ukłon w stronę pań. Co do aranżacji to nie da się w tym samochodzie rozłożyć tylnych foteli tak aby się przespać w długiej trasie - uważam to za duży minus. trzeci żąd foteli niezbyt wygodny ale za to chowany w podłodze - i za to duży plus (rozwiązanie z Pajero jest tragiczne)

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Na automacie potrafi nagle zamrozić nogi albo przeziębić gardło w 5 minut. Puszczam ręczne na nogi i szybę - to chyba najlepsze rozwiązanie na lato. Z tyłu zapomnijcie o klimie.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Jak na terenówkę jest ok.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

standard

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Jedyna usterka do tej pory to sprzęgło. od pierwszych objawów do totalnej awarii 2000km. wymiana przy 31 tys km źle wróży na przyszłość. Do końca gwarancji mam jeszcze 2 lata więc liczę się z dwoma wymianami. Słyszałem, że to typowa awaria dla Navar i Pathfinderów. Wynika z tego, że trwałość sprzęgła jest masakrycznie słaba! a wiadomo, że po upływie gwarancji będzie to samo.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Sprzęgło po 31 tys. do wymiany - to chba rekord swiata w zawodności.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Auto jest wygodne i oszczędne. To największe plusy. Poza tym zaskoczyły mnie pozytywnie ceny preglądów i przeróbek w autoryzowanym serwisie. W Mitsubishi ceny są conajmniej 2x wyższe za każdą pierdołę, do tego trzeba się wykłucać o naprawy gwarancyjne - tragedia. O Hummerze nie wspominam bo tu zostaje jedynie kombinowanie.

Komfort jazdy

autor opinii
Grzegorz