Opinia Hyundai Sonata model 2009 2.0 2,0 CRDI 151KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2008r., ocena użytkownika (s91)

Hyundai Sonata model 2009 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 2,0 CRDI 151KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 25 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-04-27

liczba wyświetleń: 5520

Spalanie

Tu koreańczycy trochę oszukują, ale i tak swoje wyniki uważam za dobre biorąc pod uwagę fakt, że lubię dynamiczną jazdę. Może gdybym nie przekraczał 80 km/h osiągnąłbym wyniki z katalogów.
diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
5.20
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Kupiłem nowe auto.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jak przy każdym Dieslu z CR należy zwrócić uwagę na jakość paliwa.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim, którym nie przeszkadza znaczek na masce, a cenią sobie komfortową i bezawaryjną jazdę. (Z naciskiem na bezawaryjność)

Ocena ogólna

Największą wadą Sonaty jest brak prestiżu, bo ludzie wciąż na hasło HYUNDAI reagują śmieszkiem. Po wnikliwym obejżeniu auta lub próbą jazdy zmieniają diametralnie zdanie. Ta sama wada jest również ogromną zaletą, bo aut tych po mieście jeździ mało, zlodzieje się nim nie interesują i stawki za ubezpieczenie są stosunkowo małe.(Za wspomniany brak prestiżu dostałem dodatkową zniżkę)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Należy pamiętać o czujnikach. Auto jest duże. Jest bardzo komfortowe i prowadzi się, jak na limuzynę przystało. Jeśli ktoś oczekuje szaleństw w stylu sportowym to nie tutaj.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Jeździłem dieslami wielu producentów. Ten w Soancie jest jednym z najlepiej wyciszonych. Tylko po wyłączeniu wszystkiego co hałasuje można go usłyszeć.Bardzo płynnie rozwija swoją moc, bez szarpania, czy turbo dziury.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Auto jest stusunkowo wysoko zawieszone. Wjazd na krawężnik nie jest stresem, że zachaczymy podwoziem. Nie doznałem również zjawiska dobijania zawieszenia, jak to ma miejsce w nowych Passatach. Fotele są nastawione na konfort a nie na sport.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Z aranżacją jest słabo, bo do proponowanej wersji wyposażenia niewiele można domówić. Niemniej jednak auto w każdej wersji jest bogato wyposażone w stosunku do konkurencji. Linia nadwozia, jak na limo przystało, jest ponadczasowa i jeszcze długo nie będzie gryzło po oczach. Jakość materiałów i spasowanie nie odbiega od niemieckiej konkurencji.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Czasem nawet zbyt intensywnie.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Bez tylnych czujników ciężko.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Bez zastrzeżeń. Za radio tej jakości w aucie niemieckim trzeba bardzo dużo dopłacić.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Ceny serwisu (tylko przeglądy) nie odbiegają od konkurencji.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie jestem miłośnikiem diesla. Silnik Sonaty całkowicie zmienił mój stosunek do Diesli.

Komfort jazdy

autor opinii