Opinia Tata Indica GLX 1.4 50KM (olej napędowy) hatchback 2003r., ocena użytkownika (s92)

Tata Indica GLX 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 50KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 66 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-04-27

liczba wyświetleń: 6600

Spalanie

Spalanie na trasie wychodzi bardzo dobre pomimo, iż silnik pracuje na wysokich obrotach przy prędkościach powyżej 100km/h. Co do miasta to zależy w jakich warunkach czy w korkach czy też w małym miasteczku.
diesel
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
5.20
-.--
Cykl mieszany
5.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Przede wszystkim kobietą oraz osobą, dla których przyspieszenie nie jest potrzebne a szukają taniego i dość młodego samochodu.

Ocena ogólna

Samochód w porównaniu do jego ceny...koszt tego rocznika to około 7 tysięcy złotych...w tym segmencie to z silnikiem diesla myślę, iż dobry zakup. Rocznik dość młody, wygląd samochodu w miarę dobry. Duży plus to podwozie i to, że auto prowadzi się dość dobrze przy każdej prędkości. Myślę, iż jest to bardzo dobre auto do miasta.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Autko prowadzi się bardzo dobrze. Podwozie wręcz stworzone na nasze drogi jeśli chodzi o dziury. Dość wysokie co powoduje, iż wjazd pod krawężniki przy parkowaniu nie stanowi problemu dla tego samochodu. Przy większych prędkościach jak się już samochód rozbuja to droga hamowania troszeczkę za długa jak dla mnie.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Niestety silnik diesla o pojemności 1.4 to mało na taki samochód. Waży on sam 1400 kg a więc masa robi swoje. Elastyczność raczej mała, ale idzie nim wyprzedzać. Jak się go rozbuja to już idzie dobrze (producent pisze, że prędkość maksymalna to 150 km/h ja go rozbujałem do 140 km/h przy obrotach 4500 na 5 biegu. Silnik produkcji austriackiej na licencji Taty. Dość słabe wyciszenie wewnątrz kabiny dlatego odczujemy jego pracę w postaci hałasu. Sprzęgło łapie dość wysoko co powiązane jest z jego konstrukcją na lince. Ale biegi zmienia się dość dobrze. Jeśli dla kogoś chodzą za ciężko to zawsze może zdjąć gumę wokół drążka i wtedy bardzo luźno chodzą.

Elastyczność

2/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

2/10

Przyspieszenie 60-120km

2/10

Przyspieszenie 80-120km

2/10

Komfort jazdy

Jak pisałem podwozie jest stworzone na nasze drogi. Mam 192 cm wzrostu i przy odsuniętym na maksa fotelu siedziało się dość dobrze. Raz jechałem nim 800 km w jednej podróży i muszę przyznać, że fotele są wygodne. Siedzi się dość wysoko co jest dużym plusem, gdyż nie męczą się nogi i nie bolą plecy, bo są dobrze wyprofilowane. Wyciszenie jak już wspominałem to pięta achillesowa tego samochodu chociaż zawsze można go wyciszyć samemu matą aluminiową przyklejając ją do kabiny w komorze silnika.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

2/10

Wyciszenie

2/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca nawet sporo jak i z przodu tak i z tyłu na tą klasę auta. Ergonomia to jedynie można doczepić się do umieszczenia przycisków do otwierania.zamykania okien, które są umieszczone koło drążka zmiany biegów. Wykończenie owszem widać śruby itd ale jest to w bezpiecznych miejscach a nie jak czytałem w artykule jednego portalu, że można się skaleczyć. Tak naprawdę można śruby i inne niedoskonałości zamaskować prostymi sposobami stosując zaślepki do mebli i innych rzeczy. Plastiki jakoś nie śmierdziały w tym samochodzie jak również w artykule pisało. Karoseria myślę, że lepsza w takiej cenie niż gnijący golf III czy inny stary dziadek w tej cenie i w miarę na czasie jeśli chodzi o ten typ segmentu samochodów. Bagażnik wiadomo, że do dużych nie należy, ale swoją pojemność ma.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja działa bez zarzutu i jest bardzo wydajna. Ogrzewanie oceniam już troszeczkę słabiej i początkowo przy włączeniu ogrzewania wydobywa się nieprzyjemny zapach z przewodów rozgrzewającego się plastiku. Po około 10 minutach zapach ustaje albo użytkownik się do niego poprostu przyzwyczaja.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność w tym modelu muszę ocenić wysoko. Siedzi się wyżej przez co widzi się wszystko bardzo dobrze.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Jak na razie nie ma z tym problemu. Jedynie żaróweczki pod przyciskami lepiej wymienić na diody, gdyż zastosowane emitują dużo ciepła.

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Jak na razie autko poza wymienionymi filtrami, rozrządem nie wymagało wkładu finansowego. Jeśli chodzi o części do tego rocznika to nie dostanie się ich w Polsce w serwisie. Ale mogę powiedzieć, że jest to europejczyk;) I tak hamulce z tyłu są od Renault Twingo. Pasek rozrządu pasuje od każdego francuza 1.8 diesel. Rolki napinacza to jedna od citroena druga od rovera. Także jeśli ma się dobrego mechanika, który kojarzy części nie po specyfikacji modelu tylko po wyglądzie to można je spokojnie dostać.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Za słaby i za głośny silnik jak na taką wagę samochodu.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wymienię wszystko co mnie pozytywnie zaskoczyło: Układ kierowniczy, podwozie i nadwozie, widoczność i wygodne fotele pomimo braku regulacji ich wysokości.

Inne

autor opinii