Opinia Honda Accord 2.0 20T2N 105KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 1996r., ocena użytkownika (sdz)

Honda Accord 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 20T2N 105KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 240 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-05-21

liczba wyświetleń: 5671

Spalanie

auto dość dużo pali w mieście i na krótkich trasach, na trasie da się zejść poniżej 5l/100km (90-100 km/h) ale co to za przyjemność z jazdy, jadąc tak 120-140 km/h mieści się w 5.7l/100km
diesel
gaz
Miasto
7.20
-.--
Trasa
5.20
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

jeżeli auto jest bezwypadkowe nie powinno mieć rdzy na nadwoziu, wycieki na silniku - nie powinno ich być (ja mam przejechane ponad 240 000 km i nigdzie nie ma żadnych wycieków, a oleju od wymiany do wymiany nie dolewam ani grama) prawidłowość działania elektrycznych szyb (zdarzają się awarie, ja na szczęście nie mam z nimi problemu)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

tylko płyny eksploatacyjne i paliwko, z autem nie ma żadnych problemów w codziennej eksploatacji

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

auto polecam ludziom którzy cenią sobie wygodę i tanią eksploatację, jest to auto z wyższej półki za nieduże pieniądze

Ocena ogólna

jedyną wadą jest hałas (w porównaniu do nowych aut to jest w nim na pewno głośniej) a zalety można wymieniać długo, jest to duże, wygodne, oszczędne i ładne auto za nieduże pieniądze

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

układ kierowniczy jest precyzyjny i bardzo czuły, wspomaganie jest świetne (mam założone szerokie opony i kręci się całkiem lekko)auto jest duże ima stosunkowo słaby skręt więc w mieście nieraz trzeba się napocić żeby się gdzieś wcisnąć

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

2.0 TDi jak na taką dużą budę radzi sobie przyzwoicie. Mankamentem może być brak mocy do ok. 2000 obr/min (powyżej tych obrotów turbo zaczyna doładowywać) powyżej tych obrotów to już bajka. Przyśpieszanie na trójce to czysta przyjemność, jak również nie ma problemu z wyprzedzaniem, po zredukowaniu do czwórki na liczniku w kilka chwil pojawia się 140 km/h

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

silnik trochę hałasuje przy wyższych obrotach (wiadomo stary diesel=klekot) jednak nie jest to hałas który przeszkadza w rozmowie czy słuchaniu radia, często zdarza się w tych modelach hałasujący drążek zmiany biegów (diesel ma większe drgania niż bęzyniak i cięgna się wybijają), zawieszenie jest dość twarde ale za to fenomenalnie trzyma się drogi (mam u siebie dodatkowo szersze opony co sprawia że po krętych drogach śmiga się genialnie)

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

auto jeżeli jest bezwypadkowe praktycznie nie rdzewieje, jest trochę mało schowków jak na tak duży samochód, ale to kwestia przyzwyczajenia, materiały wykończeniowe są naprawdę świetnej jakości (u mnie w czternastoletnim samochodzie i po przejechaniu 240 000 km nic w kabinie nie piszczy, nie drży, a siedzenia wyglądają jak nowe, ergonomia jest przyzwoita wszystkie przełączniki są pod ręką

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

klima jest ok (z przodu, siedząc z tyłu czasem ma się wrażenie że mogłaby być bardziej wydajna) ogrzewanie było trochę słabe, ale pod koniec tej zimy zmieniłem hani termostat, który się okazał przyczyną tej dolegliwości, teraz jest git

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

do przodu jest dobrze, do tyłu trochę słabo (szyby w tych modelach są bardzo mocno nachylone co zmniejsza widoczność) w lusterkach czasem troszeczkę brakuje (zwłaszcza przy parkowaniu, ale elektryka to uzupełnia)

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

stary prosty samochód nie ma się co psuć, cała elektryka działa bez zarzutu

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

zadbana hania jest praktycznie bezawaryjna jedyne naprawy to wymiany zużytych elementów eksploatacyjnych, olejów i filtrów, słysząc opinie o drogich częściach można się miło zaskoczyć, oczywiście jeżeli wstawia się samochód do zaufanego warsztatu

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

wcześniej jeździłem golfem III 1.9td, w porównaniu z nim hania pali ok 1l więcej, no ale należy wziąć pod uwagę rozmiary auta no i oczywiście klimę

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

auto naprawdę świetnie trzyma się drogi szybkie pokonywanie zakrętów sprawia wiele przyjemności bez obaw czy uda się wyjechać z nich bez szwanku, w połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym jeździ się świetnie

Układ jezdny

autor opinii
Wojtek