Opinia Citroen C5 Exclusive 2.0 2.0HDi 138KM (turbo diesel) liftback 2005r., ocena użytkownika (tj9)

Citroen C5 Exclusive 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 2.0 2.0HDi 138KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 98 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-07-16

liczba wyświetleń: 3613

Spalanie

Wydaje mi się, że spalanie jest na przyzwoitym poziomie. Nawet w zimę osiągnięcie spalania rzędu 8l/100km jest praktycznie niemożliwe.
diesel
gaz
Miasto
7.90
-.--
Trasa
6.20
-.--
Cykl mieszany
6.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Na pewno rodzinie, chociaż tylko we dwoje jest w nim również bardzo wygodnie. Zresztą nawet samotnie lubię nim jeździć :D Samochód po prostu uniwersalny :)

Ocena ogólna

Naprawdę dobry samochód z bogatym wyposażeniem. Chwalę sobie nasz wybór i polecam to autko każdemu, który się waha. Na pewno trzeba mieć szczęście, żeby nie trafić na jakiś pechowy egzemplarz. My nasze auto kupiliśmy ze sprawdzonego źródła i jesteśmy z niego zadowoleni.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Zawieszenie jest bardzo wygodne (Hydroaktywne) jednak czasami mam wrażenie, że auto jest trochę za miękkie. Dlatego też obniżam trochę ocenę za prowadzenie auta i układ kierowniczy. Hamulce mogłyby być lepsze, chociaż po wymianie prawie zużytych klocków powinno być lepiej. Parktronic z przodu i z tyłu pozwala na precyzyjne parkowanie tym sporym samochodem.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Jak to z dieslem bywa - spora dynamika silnika pozwala na przyjemną jazdę tym samochodem. Skrzynia biegów jest mniej precyzyjna niż w Skodzie Fabia, którą często jeżdżę i dlatego obniżam jej ocenę. Dla silnika też obniżyłem ocenę, gdyż po podpowiedzi mojego mechanika muszę wlewać V-Power z Shella, które jest znacznie droższym paliwem od zwykłego ON. Na zwykłym ON czasami silnik łapał zadyszkę i tracił na kilkanaście sekund moc (z prędkości 130km/h zwalniał do 90km/h). Odkąd wlewam V-Power, to problem na razie ucichł.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Tutaj większych uwag nie mam, bo z zawieszeniem hydroaktywnym samochód sam dostosowuje zawieszenie do obciążenia oraz jakości nawierzchni. Całkiem fajna sprawa :) Wyciszenie z oceną obniżoną, gdyż spodziewałem się całkowitej ciszy wewnątrz limuzyny, nie mniej jednak można dogadać się mówiąc do siebie ciut głośniejszym szeptem.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

W c5 zasadniczo nie ma żadnej możliwości aranżacji, no chyba, że rozkładana tylna kanapa jest składnikiem tego parametru. Do pozostałych parametrów nie mam żadnych zastrzeżeń. Miejsca wszędzie jest sporo.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo wydajny nawiew. Poza tym klimatronic 2-strefowy to super rozwiązanie dla zmarzlaka oraz gorącego człowieka, którzy podróżują wspólnie :)

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jak na tak duże auto nie można mieć zastrzeżeń. Parktronic z przodu i z tyłu zdecydowanie ułatwiają wyczucie obrysu auta.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Jak na razie nie mam żadnych zastrzeżeń.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jak do tej pory, to wymieniałem jedynie felgi na komplet letni.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii