Opinia Opel Vivaro 9-osob 1.9 CDTI 101KM (turbo diesel) bus 2004r., ocena użytkownika (vb9)

Opel Vivaro 9-osob 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: bus

silnik: 1.9 CDTI 101KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 178 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-10-04

liczba wyświetleń: 26286

Spalanie

Rewelacja! Nie myślałem, ze takie duże auto może tak mało palić. Zbiornik paliwa - 90l - starcza na ponad 1000 km w cyklu mieszanym. Ale nie tankuję gdzie popadnie - jeżdżę na oleju napędowym a nie opałowym.
diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

wyposażenie - stanowczo klima!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Słuchaj silnika, nie karm go nie wiadomo jakim paliwem... i pompuj koła. Auto jest sympatyczne.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Uniwersalne - do małej firmy. Europaleta wchodzi na wymiar po prostu!

Ocena ogólna

Jedynym mankamentem jest brak schowków - strasznie mało miejsc, żeby pochować drobiazgi - do apteczki dokupiłem plastikową walizkę, żebym mógł schować ją pod kanapą. Gaśnica podróżuje w bocznej kieszeni, podobnie jak trójkąt. No i kolor plastiku na desce rozdzielczej nie jest rewelacyjny. Poza tym

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Mam koła 215, więc trzymanie OK, ale nie szaleję na drodze. Hamulce ok, tarcze przednie wymieniłem przy 170 tys. Przy zawracaniu trochę mały promień skrętu - dobijam kierownicą do końca, ale widoczność w lusterkach bardzo dobra, więc zwinnie to idzie.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik 1,9 - rewelacja! No i te 6 biegów - pozwala nie męczyć auta i kierowcy. Jedyną awarią było zsunięcie się rury powietrza od doładowania - silnik natychmiast stracił moc, a ja 160 EUR, bo było to w Niemczech i nie zauważyłem tego sam! ADAC wziął na autostradzie kupę siana, a wystarczyło zacisnąć nową obrączkę na rurze.....

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Do zawieszenia nie mam uwag (trzeba tylko dbać, drążki, stabilizatory itp. lepiej wymieniać - ale to wszędzie przecież). Komplet pasażerów jest odczuwalny i dynamika zasadniczo inna - w końcu to kilkaset kilogramów.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

W wersji 9 osobowej obok kierowcy kanapa raczej dla jednej osoby, dwie tylko na krótsze trasy, bo ciasno się robi. Podgrzewane siedzenie kierowcy to rewelacja zimą! Na tylnych kanapach jest lepiej z miejscem. Oba rzędy siedzeń można wyjąć - trochę są ciężkie! - i wtedy zamieniamy busa w furgonetę. Ja najczęściej zamieniam auto w 6-osobowe: ostatni rząd foteli jest składany do pionu więc ładuję go w miejsce drugiego i w razie czego szybko mam dostawczaka. Przy składaniu ostatniego rzędu zwrócić uwagę na mocowanie ramy kanapy w podłodze - wystaje z niej i może zahaczać o ładunek. Zalecam auta wyłącznie z oryginalnymi, fabrycznymi mocowaniami siedzeń - solidnymi, bezpiecznymi i łatwo demontowalnymi. Nie kupujcie ani nie dajcie się namówić na dorabianie foteli - na ogół marnie wykonane z cienkich rurek i mocowane wkrętami do podłogi - lepiej nie myśleć, co się może stać w razie kolizji! Tak samo zresztą jak z pasami bezpieczeństwa przy mich.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Szybko się nagrzewa w miejscu kierowcy - latem od słońca, zimą od nagrzewnicy. Mam zresztą ogrzewanie postojowe Eberspacher - rewelacja na zimne dni.Do tylnych rzędów ciepło dociera wolniej - nie zastawiać dolnej kratki! Klimatyzacja szybka i wydolna.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Mam wersję z dzielonymi drzwiami z tyłu - środkowy słupek przeszkadza w obserwacji ale boczne lusterka są duże i dwustrefowe, więc nie ma problemu.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Żadnych zastrzeżeń! Raz tylko - w mrozy - postojowe ogrzewanie wydoiło mi akumulator - (bo za późno przyszedłem) - ale odpalił po dwóch godzinach w słońcu. No i wtedy na wszelki wypadek wymieniłem stary akumulator i od tej pory żadnych problemów.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Rozrząd wymieniłem od razu po sprowadzeniu auta z Niemiec. W autoryzowanym serwisie Opla zapłaciłem 1.100 zł brutto (z wpisem do książki serwisowej)i przynajmniej mam świadomość jego nowości, a i tak było tanio jak na takie samochody.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Brak odpowiedniej ilości schowków.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Podkreślę to stanowczo. Kolega zamienił się kiedyś na dwa tygodnie (wakacje) na jego Jeepa i oboje byliśmy przekonani, że mamy popsute wskaźniki poziomu paliwa - on, bo duże auto nie może palić 7, a ja, że nie może palić 25 litrów na 100 - hihi...

Spalanie

autor opinii