Opinia Mercedes klasa SEL w126 5.6 M117 238KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1990r., ocena użytkownika (vbq)

Mercedes klasa SEL w126 1990r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 5.6 M117 238KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 245 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-10-07

liczba wyświetleń: 2960

Spalanie

jeśli bardzo "uprosimy" auto 560 sel, w trasie spali najmniej 13/14 litrów - jazda emerycka do 100 km/h. W mieście za to pije jak SMOK WAWELSKI
benzyna
gaz
Miasto
22.00
-.--
Trasa
13.50
-.--
Cykl mieszany
18.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

najmłodsze tego typu auta mają już 20 lat. Nalezy kupować tylko i wyłącznie egzemplarze w doskonałym stanie technicznym

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

... na wskazówkę poziomu paliwa :) Codzienne użytkowanie tego modelu jest - delikatnie mówiąc - szaleństwem :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

tylko i wyłącznie koneserom marki i pasjonatom

Ocena ogólna

TO PRAWDZIWIE KULTOWE AUTO - limuzyna dyplomatyczna :)

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Komfort jazdy takim autem i prestiż ogromny :) Moc silnika, oraz konstrukcja auta pozwala na ogromne bezpieczeństwo podczas użytkowania. Spalanie kompletnie drenuje kieszeń i zabija :)

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

4/10

Napęd

z każdego zakresu obrotów i prędkości auto pomimo jego ogromnej wagi startuje i przyspiesza oszałamiająco dobrze, a i to za mało powiedziane :) Widząc takie auto we wstecznym lusterku należy pokornie zjechać do prawej krawędzi jezdni :)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

mercedesy klasy "S" to niezastąpiony komfort jazdy tym bardziej, że jest to auto z tak zwanych "prawdziwych" mercedesów

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

wnętrze to luxus lat 80/90 włącznie z klimatronikiem w II serii modelu. Nadwozie ocynk - odpowiednio traktowane i konserwowane - nie jest zniszczalne

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

system ogrzewania działający sprawnie pozwala na klimat sauny w aucie włącznie z dwustopniową opcją podgrzewania wszystkich miejsc siedzących w aucie. Wentylacja i klimatyzacja bez zarzutu.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

to olbrzymie auto może jedynie sprawiać spore problemy w parkowaniu

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

problemy może jedynie sprawiać system KE-jetronic - nieodpowiednio wyregulowany może zatruc poważnie życie

Elektryka

10/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Silnik M117 do trudny silnik do diagnozowania ze względu na wtrysk mechaniczny i brak możliwości diagnozy komputerem. Naprawa intuicyjna - koszty poważne

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

trudności w naprawach. Jest niewielu ludzi w Polsce, którzy potrafią zająć się fachowo silnikiem M117. Serwis ASO MERCEDES często jest już bezradny...

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

wszystko nie biorąc pod uwagę spalania

Inne

autor opinii
Piotr