Opinia Volvo S60 2.0 2,0T 180KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2001r., ocena użytkownika (vcz)

Volvo S60 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 2,0T 180KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 160 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-10-11

liczba wyświetleń: 9008

Spalanie

Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć w trasie (a bardzo się starałem) było na poziomie 9,6l/100km. Niestety 2-litrowy silnik z doładowaniem musi trochę zeżreć. Przy ciężkiej nodze i ostrej jeździe zeżre nawet 13-14l.
benzyna
gaz
Miasto
12.50
-.--
Trasa
10.50
-.--
Cykl mieszany
11.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stopień zużycia elementów zawieszenia (stuki, chroboty itp.). Sprawdzić, czy wszystkie podzespoły elektryczne działają właściwie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Płyny eksploatacyjne (chociaż nie bierze oleju). Czyli taki standard. Jak zawsze przy silnikach z turbiną - dać mu się rozgrzać przed jazdą i dać mu ostygnąć na wolnych obrotach przed wyłączeniem silnika (kwestia odprowadzenia ciepła i smarowania turbosprężarki).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dobrze sytuowanym singlom lub parze. Osobom ceniącym sobie komfort, dobre parametry jezdne, ale również lekki zastrzyk adrenaliny. Jednocześnie stroniącym od ostentacji BMW, mody na Audi, czy siermiężnej stylistyki VW.

Ocena ogólna

Żwawy, komfortowy, bezpieczny i elegancki (bez zbędnych ekstrawagancji). Świetnie zaaranżowane wnętrze w połączeniu z rewelacyjnej jakości sprzętem audio sprawia, że nie chce się z S60 wysiadać. Często łapałem się na tym, że wybierałem się wieczorami na przejażdżkę w jakieś malownicze miejsce, tylko po to, żeby pojeździć i posłuchać muzyki. Trudno jednak S60 nazwać samochodem rodzinnym (najwyżej model rodziny 2+1... bez psa). Dosyć drogi w eksploatacji (paliwożerny i horrendalnie drogi serwis).

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Największy mankament, to duży promień skrętu. Wcześniej posiadałem Citroena Xantię (wóz o podobnych gabarytach) i zdecydowanie łatwiej było nim manewrować na parkingu. S60 doskonale trzyma się drogi i umożliwia bardzo szybkie pokonywanie zakrętów. Dosyć twardo zawieszony, ale dzięki temu stabilny na łukach. Układ kierowniczy precyzyjny. Pewnym minusem jest lekkie poczucie "odizolowania" - może to nieco denerwować kierowców przywykłych do bardzo bezpośrednich doznań z jazdy, przyzwyczajonych do np. BMW.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Wysoka kultura pracy silnika. Płynnie i chętnie wchodzi na wysokie obroty. Bardzo żwawy. Dobrze zestrojona skrzynia biegów. Bajeczne przyspieszenie na 3. biegu - 60-120km/h bez dotykania dźwigni.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Dosyć twardo zawieszony. Przednich foteli chętnie używałbym w domu przed telewizorem. Świetnie wyprofilowane, dobre podparcie lędźwi, bardzo dobrze trzymają ciało na zakrętach. Doskonale sprawdzają się na długich trasach (ja jechałem z Irlandii do Polski - plecy i tyłek nie ucierpiały). Co do wyciszenia - poziom hałasu we wnętrzu zależy wyłącznie od typu opon. Na oponach Pirelli - bardzo cicho, na Nokianach - trochę głośniej. Silnik staje się przyjemnie słyszalny od 4000 obrotów wzwyż.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

S60 to taka "niby" limuzyna. Z tyłu raczej mało miejsca na nogi. Bagażnik duży, ale dosyć wąski i krótki otwór (ograniczony linią tylnych świateł z jednej i linią tylnej szyby z drugiej strony). Stały powód do frustracji przy pakowaniu dużych przedmiotów - zmieściłyby się w bagażniku, ale nijak nie chcą przejść przez otwór. Jakość wykończenia wnętrza bardzo dobra, ergonomia doskonała. Jednak jest to zdecydowanie "samochód dla kierowcy".

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Kwestia przyzwyczajenia. Ja cofam prawie wyłącznie "na lusterka", więc wznoszący się tył samochodu i wysoko umieszczony kufer mnie akurat nie przeszkadzają.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Problemy z alarmem i zamkiem centralnym (przynajmniej u mnie). Nie zawsze domykające się z pilota tylne drzwi. Syrena alarmu włączająca się bez uzasadnionej przyczyny. Silniczki wycieraczek reflektorów potrafią uprzykrzyć życie. Spalenie lub spięcie na silniczku powoduje spalenie bezpiecznika całego systemu spryskiwaczy.

Elektryka

5/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Awaryjność niska, bardzo dobry silnik i jego osprzęt. Oczywiście, jak zwykle, to zawieszenie jest najbardziej narażone na efekty zużycia. Tuleje na wahaczach, łączniki stabilizatora, stabilizatory i w końcu amortyzatory. Ceny w ASO mrożą krew w żyłach. Dostępne są jednak tańsze zamienniki (niekoniecznie gorsze). Poza tym tylko dobry olej i inne "płyny ustrojowe".

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Napęd

autor opinii