Opinia Volkswagen Golf 1.4 75KM (benzyna) hatchback 2002r., ocena użytkownika (vg1)

Volkswagen Golf 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 75KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 130 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2010-10-30

liczba wyświetleń: 3690

Spalanie

Miasto głównie ulice przelotowe, 205% tego w korkach jazda po metrze - jak nowy 7.3 -7.4 teraz 7.9 - 8.1
benzyna
gaz
Miasto
8.10
-.--
Trasa
7.40
-.--
Cykl mieszany
7.90
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Ocena ogólna

Czeka mnie niedługo zmiana , chciałbym wybrać model samochodu i trafić na egzemplarz tak dobrze się sprawujący jak mój Golf

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Przez 7 lat nie wymieniłem żadnego elementu. Na wszystkich przeglądach wszystko jest OK, żadnych luzów, stukania, etc.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Samochód odrobinę za ciężki jak na taki silnik - w mieście Ok ale w trasie nie podejmuję się wyprzedzania TIRA jak coś jest na widnokręgu z przeciwka. Po 60 000 padł rozrząd wymiana zalecana po 90 000, na szczęście VV naprawił za darmo mimo że po gwarancji. Ogólnie znane problemy z tym silnikiem to klekot po jakiś 800000 jak w dieslu, nie mający wpływu na pracę - ten model tak ma. Ogólnie bardzo dobrze sprawujący się mechanizm - nic do niego nie dokładam poza 1 l oleju między przeglądami.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Ma twarde zawieszenie, ale jest OK. Niestety jest głośny w porównaniu z SEATEM CORBOBĄ, którą miałem poprzednio w TDI jest dodatkowa mata tłumiąca w przegrodzie miedzy silnikiem a kabiną - koszt założenia 600, dlatego się nie zdecydowałem na jego dodanie

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Ogólnie szybko zużywa się kierownica - na gumie po 60000 miałem różnicę w wytarciu po jednej stronie (wpływa jazdy ala zimny łokieć) co może sugerować że był kręcony przebieg, ale samochód mam od nowości, także to wina zastosowanego materiału. Zużywa się jeszcze mieszek, w niektórych miejscach obtłuczenia gumo podobnego plastiku.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

OK

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Palą się często żarówki , raz padł mi czujnik od temperatury (za niska temperatura - szyba diagnoza VAG i po problemie) i standard w Golfach siada czujnik otwarcia drzwi kierowcy - naprawa to lutownica i rozebranie drzwi , zabawa na cały dzień

Elektryka

9/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Niezawodny i tak popularny samochód że pełno zamienników, aut na szrotach i fachowych rad na forach, że koszty naprawy są znikome

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii