Opinia Peugeot 407 SW Pesence 1.8 125KM (benzyna) kombi 2007r., ocena użytkownika (wg2)

Peugeot 407 SW Pesence 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.8 125KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 45 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2011-02-13

liczba wyświetleń: 3370

Spalanie

Spalanie jest zgodne z danymi katalogowymi. Odstępstwa od podanych przez producenta to tylko kwestia tego, czy ktoś ma ciężką nogę na gazie.
benzyna
gaz
Miasto
9.90
-.--
Trasa
6.60
-.--
Cykl mieszany
7.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Tym, którzy cenią ładny wygląd i wygodę.

Ocena ogólna

Zalety: wygoda prowadzenia, komfort jazdy, brak zmęczenia w dłuższych trasach, dobra widoczność. Wady: konieczność nieprzewidywalnych napraw, które nie powinny się pojawiać po takich niewielkich przebiegach.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Uwaga hamulce - konieczność wymiany przednich tarcz już po 37 tys. km - zużyte. Tylne tarcze - konieczność wyrównywania, gdyż piszczały przy niezużytych jeszcze tarczach i klockach.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Coś mi się haczy niekiedy 1-ka - ciężko włączyć. Silnik po 30 tys. km zwiększyła apetyt na olej, ale nieznacznie. Po 45 tys. czyszczenie przepustnicy gaźnika - nierówna praca na wolnych obrotach spowodowana zabrudzeniem - czasami brak ciągu. Reszta bez uwag.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Komfortowa jazda - brak zastrzeżeń.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie zimą standardowe. Dobrze działa nadmuch na przednią szybę w trybie rozmrażania. Intensywność nawiewu przy maksymalnych obrotach wentylatora - wystarczająca ale nie rewelacyjna. Uwaga: po 47 tys. km padło zimą ogrzewanie - układ automatycznej regulacji. Koszt wymiany całego modułu to 1500 zł. Tej awarii nie powinno być, ogrzewanie zawsze powinno być dostępne zimą, ale była ze względu na stosowanie przez producentów plastikowych kółek zębatych, które się wyrabiają (standardy podzespołów XXI wieku). I w plecy 1500 zł. Wcześniej na gwarancji wyciekł czynnik chłodniczy przez nieszczelne złącze przewodu. Wymieniono przewód i napełniono czynnikiem na gwarancji.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Generalnie brak zastrzeżeń. Widoczność zdecydowanie lepsza niż w poprzednim Seat Ibiza rocznik 2004.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Po 35 tys. km padło sterowanie ustawiania wysokości świateł mijania. Mechanik mówił, że dostała się tam woda (ciekawe??).

Elektryka

9/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Częściej niż można się spodziewać, takich napraw nie powinno być przy tak małych przebiegach. W chwili obecnej samochód nie ma jeszcze przebiegu 50 tys. km (jeździ od 2007 roku).

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wbrew pozorom, wbrew komfortowemu zawieszeniu (nie jest twarde) - dobrze trzyma się drogi.

Układ jezdny

autor opinii