Opinia Volkswagen Touran High Line 1.9 AVQ 1,9 TDI 101 hp 101KM (olej napędowy) van 2003r., ocena użytkownika (xap)

Volkswagen Touran High Line 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 1.9 AVQ 1,9 TDI 101 hp 101KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 160 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-02-14

liczba wyświetleń: 10094

Spalanie

Właściwie nie palący.
diesel
gaz
Miasto
5.70
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
5.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zwróć uwagę na przebieg. Szczególnie jeśli auto pochodzi z Krajów zachodnich. Tam nikt nie jeździ tylko do kościoła. Przebiegi dość często są podrabiane. Za nie wielką opłatą można w servisie poprosić o przedstawienie historii pojazdu. Będzie w niej zawierać sie przebieg jak i lista napraw jakie zostały przeprowadzone (jeśli były takowe robione w serwisie) Nie zawsze niestety nawet i serwis powie Ci prawdę, ale sam zadecydujesz. Zwrócić trzeba również uwagę na typ i rodzaj silnika. Ja opisuję jednostkę napędową o symbolu AVQ. Jest to bardzo istotne, ponieważ inne modele niestety nie cieszą się dobrą sławą. Ten model silnika jest naj prostrzą jednostką napędową VW Tourana, jak i najmniej awaryjną.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Generalnie jeździć i się cieszyć.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Polecam wymagającym ludziom, którzy zwracają uwagę na oszczędności w spalaniu paliwa i części zamiennych. polecam dużej rodzinie wygodne auto do podróży i nie tylko.

Ocena ogólna

Za całokształt optymalnie 8 pkt, żeby nie było że każdy swoje chwali.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto moim zdaniem prowadzi się z klasą. Bardzo dobrze trzyma się drogi. Układ hamulcowy jest bardzo dobrze dobrany, lecz ze względu wytrzymałości materiału daję 8pkt.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Elastyczność tej jednostki zaskakuje nawet najbardziej wybrednych. Z racji że jest to jednostka 6 biegowa daję 10pkt. Ostatni bieg można użyć już przy 80 km/h co jest wynikiem bardzo dobrym. Skrzynia świetnie zestopniowana, bez żadnych mankamentów. Silnik AVQ, jeden z najmniej awaryjnych silników VW. Małe osiągi, bo zaledwie 101 koni, ale w połączeniu ze skrzynią 6 stopniową daje radę bez problemowo, nawet w pełni załadowany. Przyspieszenie ??? No cóż, to niejest król szybkości ani mocy, ale jak ktoś szuka wrażeń to polecam BMW.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie typowe dla VW bez żadnych (ą fa) Dobrze się sprawuje, za wyjątkiem słabych materiałów zawieszenia przedniego (jak to w VW) ,ale bez paniki. to nie kosztuje wiele. Sam wymieniałem tulejki z przodu i koszt zaledwie 250 zł. fotele ??? jedne z najlepszych na świecie. tutaj pochwała na medal. jestem bardzo wybredny co do siedzeń. Jeżdżąc wcześniej BMW narzekałem na siedzenia. Po godzinie bolał mnie tyłek, w Touranie na trasie Kołobrzeg Kraków nic nie odczuwałem oprócz przyjemnośći i komfortu. Wyciszenie hymmmmm. W tym modelu jest ok, ale jeździłem również Touranem 2,0 TDI w automacie i przyznam że tam jest głośno z racji obrotów jakie silnik uzyskuje przy automatycznej skrzyni.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Wygoda obsługi dla typowego Vana. Sporo schowków i podręcznych zakamarków, które sprawdzają się w codziennym użytkowaniu auta. Bagażnik jak na vana, super. Jest wystarczający do przewożenia różności a po wyjęciu foteli drugiego rzędu robi się naprawdę pokaźny. Karoseria ??? Zwarta konstrukcja nie korodująca jednym słowem VW.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Mocna strona Tourana. Dmuchawa zrywa peruki z głowy, a dodatkowy system ogrzewania (vebasto)sprawia że auto nagrzewa się już w pierwszych minutach po włączeniu silnika.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

duża możliwość regulacji przednich foteli, dlatego możliwość ta daje sporo do popisu i nawet najmniejsi mieszkańcy naszego globu znajdą swoje miejsce we wnętrzu Tourana widoczność z przodu 10 pkt z racji wysokości typowej dla vana. Z tyłu znośnie. Lusterka spore dobrze zestawione.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

To najsłabsza cecha Tourana. Za dużo tandetnej nie potrzebnej nikomu elektroniki. I chodź w moim modelu nic się nie popsuło, wiem, że sporo się dzieje w innych modelach. Psujące się układy oświetlenia to najgorszy dramat tego modelu, ale nie zawsze tak jak wspominałem u mnie nic się nie dzieje złego, zależy od egzemplarza może.

Elektryka

3/10

Elektronika

3/10

Naprawy

Jest nie zawodnym samochodem i bardzo jestem z niego zadowolony. 10 pkt. Koszty nie są masakryczne, można spokojnie przyznać 9 pkt.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Każdy polubi Tourana. Nie chciałem kupić tego Auta, ale moja druga (lepsza) połowa bardzo się napaliła. Zakupiłem i się zakochałem w tym samochodzie. Na prawdę Polecam.

Komfort jazdy

autor opinii