Opinia Fiat Punto Punto II 1,2 8v Active 1.2 8v 60KM (benzyna) hatchback 2003r., ocena użytkownika (zq9)

Fiat Punto Punto II 1,2 8v Active 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.2 8v 60KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 170 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2008-11-09

liczba wyświetleń: 7519

Spalanie

Jak a tak mały silniczek przeciętnie, ale da się żyć.
benzyna
gaz
Miasto
7.80
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

- stan i działanie wspomagania CITY (jeżeli jest) - sprzęgło - korozję obudowy alternatora i misy olejowej - jeżeli nie ma plastikowych chlapaczy to stan powłoki lakierniczej dolnej części progów za przednimi kołami

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Przy większych przebiegach kontrolować stan misy olejowej - ze względu na sposób montażu (na silikon) i bliskość katalizatora może korodować. Sprawdzać stan tulei wahacza przedniego, bo brak wymiany w odpowiednim momencie może się skończyć urwaniem sworznia wahacza, a jest niewymienny (cały wahacz to ponad 400 zł+ robocizna). Klocki trzeba wymieniać co 40kkm, okładziny 60-80kkm, tarcze 180kkm, rozrząd 100kkm, świece 40kkm, olej+filtr 15kkm, wydech - ok. 3 lat. Końcówki drążków kier. i tuleje amortyzatorów przód 100 kkm. Amortyzatory powinny wytrzymać 200kkm (ja mam 170kkm i przód jest całkiem dobry, tył trochę gorzy ale w normie).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

1. Idealne auto dla studenta, albo młodej osoby rozpoczynającej pracę.\\r\\n2. Jako 2 auto w domu z przeznaczeniem do dojazdów do pracy, na zakupy i w krótkie trasy.

Ocena ogólna

Bardzo dobre autko w swojej klasie. Limuzyna to to nie jest, ale kupując go nie spodziewałem się że będzie tak wytrzymały i tani w eksploatacji (ze względu na złą renomę Fiata, która okazała się bzdurą). Jestem z niego zadowolony, spełnił swoją rolę, niedługo sprzedaję, ale nie dlatego że się psuje, tylko że kupuję coś większego i wygodniejszego.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Zawieszenie bardzo proste, twarde, głośne i mało komfortowe, aczkolwiek po ponad 5 latach wymieniłem tylko tuleje przednich wahaczy - koszt jakieś 100 zł + robocizna. Wspomaganie elektryczne kierownicy jest fajne, można kręcić kółkiem jednym palcem, chociaż niektórzy tego nie lubią. Jest za to awaryjne - moje co jakiś czas działa nieco mocniej w jedną stronę, zapala się na chwilę kontrolka, potem samo się naprawia, coś w nim chrupie. Da się z tym jeździć ale jest denerwujące, a serwis nie ma pojęcia co się dzieje - oczywiście zaproponowali wymianę całego modułu za ponad 2 tys. zł, bo rzekomo poszczególne części są niewymienne. Olałem ich i jeżdże dalej. Hamulce bardzo ostre. Parkowanie bardzo łatwe.

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silniczek mały i dość słaby, aczkolwiek do setki przyspiesza całkiem żwawo, potem już jest bardzo kiepsko. Do miasta super, na trasę za słaby. Skrzynia bardzo dobra, biegi wchodzą łatwo, z wyczuwalnym kliknięciem, ŻADNYCH luzów na lewarku. Silnik ze względu na swoją prostotę się nie psuje w ogóle. Po 170000 km nie bierze ani grama oleju - NIGDY nie musiałem dolewać między przeglądami (wymieniam olej regularnie co 10-15 tys. km, koszt żaden, a dbanie o silnik procentuje). Po kilku latach eksploatacji trzeba wymienić misę olejową bo koroduje. Koszt ok. 300 zł.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

2/10

Przyspieszenie 80-120km

2/10

Komfort jazdy

No komfortowa limuzyna to to nie jest. Zawieszenie jak już pisałem głośne i mało wygodne, chociaż wytrzymałe. Mnie przednie fotele odpowiadają, bo mają długie oparcia, a jestem wysoki. kiepsko trzymają na boki. Komplet pasażerów nie robi autu dobrze, bo mocno "siedzi" no i silniczek słaby. Wyciszenie kiepskie - jest dość głośno.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

3/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca z przodu aż za dużo, z tyłu dramat. Schowków zamykanych praktycznie nie ma, ale jest za to bardzo dużo różnych półeczek i miejsc gdzie można coś położyć. Obsługa prosta, bo auto proste. Bagażnik mały, chociaż 2 osoby na 2-tyg. wczasy się zapakują. Materiały i wykończenie wnętrza raczej siermiężne. Rdzy na karoserii brak.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

3/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

W normie

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Trochę przeszkadzają grube przednie słupki. Do tyłu jest ok. Lusterka bez zastrzeżeń

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektronika prosta jak drut - co tu się ma psuć - ten minikomputerek? :) Kiepskiej jakości części elektromechaniczne - korodująca obudowa alternatora, spalony wiatrak nawiewu, rozwalone łożysko wentylatora chłodnicy - oczywiście niewymienne - cały wentylator 400 zł), elektryczne wspomaganie, o czym pisałem wyżej. Szyby działają do tej pory bez zarzutu.

Elektryka

7/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Bezawaryjny. Nigdy mnie nie zawiódł na drodze. Żadnych poważnych awarii, trochę drobiazgów ale przy takim przebiegu to normalne. Części tanie, konstrukcja na tyle prosta że prawie wszystko naprawi zwykły mechanik, lub można samemu jeżeli ktoś lubi się brudzić. Wady fabryczne tego modelu to: - wadliwe sprzęgła prod. Valeo - na szczęście b. tanie (220 zł+robocizna, ew. jeżeli ktoś ma zamiar jeździć dłużej to może kupić Boscha za 360 zł) -wadliwe wspomaganie elektryczne - j.w. - to już droga część, ale na szczęście u mnie naprawia się "samo"

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jakość części elektromechanicznych jak już pisałem to jego najsłabsza strona, ale mieści się w normie.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność, prostota i niskie koszty eksploatacji. Autem dojeżdżam od 5 lat do pracy - 90 km dziennie. Zjeździłem nim też pół Europy, chociaż nie jest to wygodne auto na trasę ze względu na słaby silnik. Wszystko to zniosło bez zarzutu i bez psucia się.

Niezawodność

autor opinii
Stach