Opinia Ford Cougar 2.5 V6 170KM (benzyna) coupe 1998r., ocena użytkownika (zz8)

Ford Cougar 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 2.5 V6 170KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 93 000 km

liczba drzwi: 2

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-09-26

liczba wyświetleń: 6318

Spalanie

zasięg baq to u mnie ponad 500 km. Przyzwoicie jak na V6 24v
benzyna
gaz
Miasto
10.80
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na zużycie skóry - wyekspolatowana przy niskiem przebiegu podważa jego autentyczność ( to ford a nie mercedes gdzie używa sie najwyższej (!) jakosci materiałów, układ IRMC - awaryjny,

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na dziury :) seryje felgi są ładne ale i kruche...toż to aluminium.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Kazdemu kto nie ma rodziny i żyje w próżnym świecie gdzie klasa i pieniądze są warunkiem sukcesu

Ocena ogólna

bryła z roku 99' nadal jest niemal awangardowa i przykuwa spojrzenia (a mi rosną morale) zwłaszcza na światłach czy przejsciach. Auto dla indywidualisty który lubi się wyrózniać - w przypadq tego forda niskim kosztem. jak juz ktos napisał -ferrari dla ubogich ! ! ! zgadzam sie w 100%

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

auto prowadzi sie dobrze. wspomaganie dosc oporne co jest tutaj akurat plusem. Zbyt czułe wspomaganko powoduje pływanie samochodu podczas minimalnego ruchu kierownicą. Parkowaniew tyłem było dla mnie wielkim problemem tylko podczas pierwszych dni. teraz parkuje niemal na centymetry. Jesli wyczujesz auto gabarytowo to problem znika. 6* za widoczność.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

6/10

Napęd

przyspieszanie płynne i dynamiczne na kazdym biegu. V6 pracuje tak cicho ze po zamknięciu drzwi odnosi się wrażenie że zgasł. Najlepszy motor z jakim miałem do czynienia

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Czuć każdą dziurę ! ! ! trzeba uważać - również dlatego że ceny elementów zawiszenia są niebotyczne wręcz. w serwisie forda kompletne zaweszenie to koszt 6 tys. Fotele przednie wygodne - na skórze się slizgasz ale trzymanie boczne dość silne. Wyciszony naprawdę dobrze. silnika prawie nie słychać. Szum z zewnątrz przedostaje sie tylko wtedy kiedy któraś uszczelka sie dolega prawidłowo.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

z przodu miejsca jest mnóstwo. Schowek przed pasażerem z przodu od razu skojarzył mi się z suzuki maruti :-)Z tyłu niższe osoby mają naprawdę wygodnie. Te śmieszne kubełki są wbrew pozorom wygodne. Brakuje kieszeni nad lub pod radiem na drobiazgi typu drobne, telefon czy dokumenty. Skóra po niemal 100 tys. km wygląda ładnie-zero pęknieć czy przetrać. Rdza wkrada się w progi. W moim widać zabiegi konseracyjne poprzedniego właściciela (stąd wniosek) Przełączniki i zegary skomponowane poprawnie ale bez fajerwerków. Wnętrze jest dośc toporne - własnie tu odbija się najbardziej wiek samochodu.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

grzenie i chłodzenie świetne działa. Irytuje jedynie brak możliwości deaktywacji klimatyzacji podczas uruchomionego nawiewu na przednią szybę.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

w lusterkach nie widać tyłu samochodu a jedynie bok (ponieważ auto miejscu tuż za drzwiami jest najszersze). trzeba cofac na wyczucie.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

czesto padają żarówki - lapmka otwartych drzwi, postojówki, lapmka rejestracji, podświetlanie wyświetlacza komputera pokładowego

Elektryka

10/10

Elektronika

8/10

Naprawy

mam go krótko więc jeszcze nie miał czasu sie zapsuć - i oby tak dalej :) ale wiem ze serwisowanie jest kosztowniejsze niż matiza :)

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

jak na sportowe coupe jest niesamowicie ciche. Nie wiem jak w przypadq ZETAC\\\\\\\'a ale DURATEC jest mega cichutki :)

Komfort jazdy

autor opinii
Raffał