Opinie o samochodach Audi A8
od 1994r. do2002r.
Liczba ocen: 22
Åšrednia ocena: 8.64/10
Audi A8 spalanie (l/100km)
Oceny AUDI A8
Audi A8 4.2 Quattro 4.2 V8 32V 300KM 1998r. 285 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik V8 o pojemności 4.2, mocy 300 KM i momencie 400 Nm oraz skrzynia biegów automatyczna 5-cio biegowa + tiptronic (automatycznie dostosowująca program do stylu jazdy), przy aluminiowym nadwoziu o masie nieco ponad 1800 kg zapewniają dynamikę, z którą niewiele aut może sie równać, a mó...
Opinia o komforcie:
Pamiętamy, że samochód jest kompromisem pomiędzy komfortem i sportem, potrafi brać zakręty z imponującą prędkością, więc zawieszenie nie może zupełnie rozpieszczać miękkością, jednak kompromis ten jest bardzo dobrze dobrany. Fotele przednie nawet w wersji "cywilnej" (nie ...
Opinia o nadwoziu:
Karoseria aluminiowa Audi Space Frame - lekka i sztywna, nigdy nie korodująca - ma niewielką konkurencję na świecie, auto ma ponad 5 metrów i wnętrze przestronne we wszystkich kierunkach, nie mam żadnych zastrzeżeń do ergonomii, do bagażnika mieszczą sie cztery 18-calowe felgi w kartonach...
Opinia o układzie jezdnym:
Wielowahaczowe dobrze zestrojone zawieszenie, jednoczeÅ›nie komfortowe jak i sportowo trzymajÄ…ce sie drogi, siÅ‚a wspomagania, precyzja ukÅ‚adu kierowniczego, napÄ™d na 4 koÅ‚a, podwójne zaciski hamulcowe z przodu (4 klocki na koÅ‚o), wentylowane tarcze również z tyÅ‚u, czujniki parkowania z tyÅ...
Audi A8 Lang 4.2 310KM 2000r. 503 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 4.2 i 40 zaworów to muzyka dla uszu, moc dla lubiących prędkość i przyspieszenie. Nie zawiedzie przy wyprzedzaniu, zawsze ma zapas mocy i czeka na mocniejsze wciśnięcie pedału gazu. Skrzynia jak skrzynia, nie jechałem jeszcze automatem, który by mnie do końca zadowolił.
Opinia o komforcie:
Twardość i stabilność, a do tego komfort i jeszcze raz komfort. Wyciszenie bardzo dobre, gdyby nie wydech Ultera z pomrukiem to nie wiedziałbym czy silnik chodzi czy nie, mogliby pomyśleć żeby odfiltrować wszystkie dźwięki zewnętrzne oprócz głosu silnika - to piękna muzyka :)
Opinia o nadwoziu:
Po co ta cała aranżacja? Owszem, czasami przydałoby się mieć możliwość obalenia tylnich siedzeń, ale czy to takie ważne? Bagażnik jest tak wielki, że 4 osobową rodzinę spakowałem na wakacje wraz z leżakami, krzesłami itp. bez problemu, jeszcze miejsce zostało, ale nie było już co...
Opinia o układzie jezdnym:
Dla niektórych trochę twarde jak na limuzynę, zwłaszcza na 19" felgach. Auto prowadzi się bajecznie, większa szybkość i ostre zakręty to dla tego auta bułka z masłem. Za parkowanie też daję 10, jak na tak duże auto to parkuje się go wyśmienicie, promień skrętu jest zadziwiają...
Audi A8 D2 3.3 TDI 224KM 2002r. 260 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 3.3 TDI z dwoma turbinami, 224 KM i ok 450 Nm momentu obrotowego rozpędza 2 tonowe auto do setki w niecałe 8 sekund, elastyczność na wyższych biegach znakomita. Skrzynia biegów trochę mnie rozczarowała, po wciśnięciu pedału gazu do dechy auto jakby chwilę się zastanawiało co rob...
Opinia o komforcie:
Po prostu A8. Nic dodać, nic ująć.
Opinia o nadwoziu:
Auto bardzo wygodne, dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Mały minus za obsługę nawigacji, ale idzie się przyzwyczaić. Aluminiowe nadwozie nie rdzewieje, aczkolwiek bardzo trudno je wyprostować po kolizji.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się znakomicie, co jest zasługą stałego napędu 4x4 quattro. Bez problemu pokonuje się szybkie łuki, trzyma się drogi jak czołg. Nawet po wyłączeniu ESP trzeba się bardzo postarać, żeby autem zarzuciło. Zawieszenie wielowahaczowe znakomicie tłumi nierówności.
Audi A8 4.2 299KM 1996r. 278 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik dysponuje wystarczającą mocą oraz wysokim momentem obrotowym, naprawdę daję dużo przyjemności z jazdy
Opinia o komforcie:
posiada samoregulujące się zawieszenie co sprawia że jazda z lub bez obciążenia nie różni się niczym
Opinia o nadwoziu:
nadwozie aluminiowe, bardzo dużo przestrzeni z przodu jak i z tyÅ‚u, poteżny bagażnik, bardzo Å‚atwa obsÅ‚uga wszystko znajduje siÄ™ na swoim miejscu (no może poza el. regulacjÄ… oparcia foteli pasażera i kierowcy podczaÅ› wsiadania i wysiadania bardzo czÄ™sto naciskaÅ‚em tÄ… dzwignie skÅ‚adajÄ...
Opinia o układzie jezdnym:
moje audi prowadziło się naprawdę wspaniale, układ kierowniczy oraz hamulce bez zarzutu, problem pojawiał się w czasie parkowania na małych, wąskich parkingach przez rozmiary auta oraz brak czujuników parkowania (dotyczyło mojego audi)
Audi A8 2.5 150KM 1998r. 240 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o nadwoziu:
Największy atut auta karoseria w całości wykonana z aluminium niema możliwości zobaczenia na nadwoziu rdzy z czego jeste najbardziej zadowolony a reszta niemożna sobie lepiej wymażyć przecież to flagowy model audi
Opinia o układzie jezdnym:
Auto wielkie i stÄ…d problemy przy parkowaniu w ciasnych miejscach nawet z parktronikiem
Åšrednie oceny AUDI A8
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Audi A8 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volkswagen Phaeton.
Inne częste porównania:
Najciekawsza opinia użytkownika o Audi A8
użytkownik:
liczba głosów: 192
Audi A8 4.2 Quattro 4200 V8 32V 300KM 1998r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Samochód ten (jak zresztą każdy) trzeba kupować w dobrym stanie, z udokumentowanym serwisem. Przez rok eksploatacji wymieniałem wyłącznie części eksploatacyjne (niektóre z pewnością po raz pierwszy w historii tego auta - jak tuleje gumowo-metalowe wahaczy i wahacze /nie w każdym wahaczu da się wymienić same tuleje/ czy uszczelniacze półosi, przy czym istnieją zadziwiająco jak na tę klasę auta niedrogie zamienniki). Pomimo przebiegu silnik nie zużywa oleju, nie słychać hydroregulatorów zaworów, sądząc po dynamice podejrzewam też, że nie brakuje ani jednego konia mechanicznego...
Układ napędowy
Silnik V8 o pojemności 4.2, mocy 300 KM i momencie 400 Nm oraz skrzynia biegów automatyczna 5-cio biegowa + tiptronic (automatycznie dostosowująca program do stylu jazdy), przy aluminiowym nadwoziu o masie nieco ponad 1800 kg zapewniają dynamikę, z którą niewiele aut może sie równać, a mówimy tu o ponad 5 metrowej limuzynie.
Widoczność
Dobrze ustaw lusterka (pamiętaj, że nie służą do oglądania boków własnego auta tylko sąsiednich pasów ruchu) a nie będzie martwych pól. W cofaniu pomagają czujniki zbliżeniowe.
Komfort
Pamiętamy, że samochód jest kompromisem pomiędzy komfortem i sportem, potrafi brać zakręty z imponującą prędkością, więc zawieszenie nie może zupełnie rozpieszczać miękkością, jednak kompromis ten jest bardzo dobrze dobrany. Fotele przednie nawet w wersji "cywilnej" (nie Recaro sport) zapewniają wystarczające trzymanie boczne i posiadają wszechstronną elektryczną regulację wraz z podparciem lędźwi, nawet po długiej podróży nie bolą plecy. Z tyłu jest dość miejsca nawet dla wysokich pasażerów, tylna kanapa jest też elektrycznie regulowana w mojej wersji. Przy dobrej nawierzchni i oponach w środku jest cisza nawet przy dużych szybkościach, silnika nie słychać w ogóle
Nadwozie
Karoseria aluminiowa Audi Space Frame - lekka i sztywna, nigdy nie korodująca - ma niewielką konkurencję na świecie, auto ma ponad 5 metrów i wnętrze przestronne we wszystkich kierunkach, nie mam żadnych zastrzeżeń do ergonomii, do bagażnika mieszczą sie cztery 18-calowe felgi w kartonach płasko obok siebie(!), jest oczywiście worek na narty, wszystkie fotele i kanapa tylna i zagłówki mają elektryczną regulację, naturalnie od tej klasy limuzyn nie wymagamy składania tylnej kanapy w celu powiększania bagażnika
Układ jezdny
Wielowahaczowe dobrze zestrojone zawieszenie, jednocześnie komfortowe jak i sportowo trzymające sie drogi, siła wspomagania, precyzja układu kierowniczego, napęd na 4 koła, podwójne zaciski hamulcowe z przodu (4 klocki na koło), wentylowane tarcze również z tyłu, czujniki parkowania z tyłu - to wszystko składa się na taki wynik...
Wentylacja i ogrzewanie
Komputerowo sterowany klimatronic o niezależnych nastawach dla kierowcy i pasażera, podgrzewane fotele, ogrzewanie postojowe Webasto z pilotem, automatyczne przewietrzanie postojowe zasilane bateriami słonecznymi solardach (trafiła mi sie wersja z pełnym wyposażeniem :)), przednia szyba nie przepuszcza nawet sygnału GPS(!) nie mówiąc o podczerwieni - czarny samochód z czarnymi skórami niemal nie nagrzewa się na słońcu - do dzisiaj niczego lepszego nie wymyślono
Zobacz również opinie:
Audi A8: hatchback, sedan (limuzyna)
Audi A8: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Audi A8: 2.5, 2.8, 3.3, 3.7, 4.0, 4.2, 6.0
Audi A8: 2009, 2006, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1994