Opinie o samochodach Audi 80
sedan 2.0 benzyna od 1992r. do1994r.
Liczba ocen: 17
Średnia ocena: 8.82/10
Audi 80 spalanie (l/100km)
Oceny AUDI 80
Audi 80 B4 2.0 0KM 1993r. 180 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Bez zastrzeżeń, samochód nieźle przyśpiesza nawet na 5 biegu. Jedyna drobna niedogodność (do przyzwyczajenia się) to konieczność prezycyjnego operowania drążkiem zmiany biegów, tzn. trzeba dokładnie wyczuć pozycje w których drążek gładko wchodzi w swoje miejsce podczas wrzucania b...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest nieco twarde - ale nie bardziej niż w innych niemieckich samochodach, mnie to odpowiada. Od momentu sprowadzenia go z Niemiec, nie wymieniałem w nim niczego oprócz przegubów i drążków (amortyzatory ma oryginalne, chyba nigdy nie wymieniane !). Trzymanie w fotelach przednich d...
Opinia o nadwoziu:
Dość miejsca z przodu i z tyłu, trochę nisko osadzony dach, osoby wysokie (np. 185 cm) mogą zahaczać czupryną o dach. Wszystko rozmieszone ergonomicznie. Bagażnik duży, ale może przeszkadzać wysoko podniesiony próg bagażnika (tylko przy taszczeniu bardzo ciężkiego bagażu). Materiały...
Opinia o układzie jezdnym:
Biorąc pod uwagę, że jest to auto z 1993 r., to właściwości jezdne ma znakomite. Auto jest duże (szeroki rozstaw kół) i masywne, prowadzi się bezstresowo, trzyma się drogi jak na szynach. Ocena nieco obniżona za pokonywanie zakrętów, nie tak doskonałe jak w nowych autach, ale czego wy...
Audi 80 B-4 2.0 ABT KM 1992r. 265km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ABT - do elastycznych nie należy, ale jest pancerny(przejechałem 125tkm)i przy przebiegu 265Tkm ciśnienie sprężania po 11atm.
Opinia o komforcie:
Resorowanie bardzo dobre zarówno bez jak i z obciążeniem. Co do foteli nie ma zastrzeżeń.Wyciszenie super jak na te lata wzorcowe.
Opinia o nadwoziu:
karoseria ideał(jak nie po dzwonie).Co do rdzy to trzeba pilnować pod listwami na drzwiach B-4 po 1993(szerokie listwy). W rocznikach 1991- 1992(wąskie listwy)nie występuje korozja.
Opinia o układzie jezdnym:
Autko na zakrętach w miarę stabilne.Układ kierowniczy bardzo dobry.Hamulce co do masy auta dobre. Prowadzenie na długich trasach super dobre.
Audi 80 B4 2.0 8V 90KM 1992r. 180 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
tą mocą nie poszalejesz:)
Audi 80 2.0 115KM 1992r. 287 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
wszystko ujdzie jak na tak stary model !
Opinia o komforcie:
OK!
Opinia o nadwoziu:
spoko!
Opinia o układzie jezdnym:
swietne prowadzenie i wogole wszystko ok!
Średnie oceny AUDI 80
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Audi 80 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volkswagen Golf.
Najciekawsza opinia użytkownika o Audi 80
użytkownik:
liczba głosów: 115
Audi 80 B4 2000 0KM 1993r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Samochód duży, przestronny (może być za niski dla osób b. wysokich), z dużym bagażnikiem, nie psujący się, nie rdzewiejący. Jedyny problem to taki, że już ich nie produkują. Nie wiem jak się spisują diesle, ale mój benzyniak bezproblemowo.
Układ napędowy
Bez zastrzeżeń, samochód nieźle przyśpiesza nawet na 5 biegu. Jedyna drobna niedogodność (do przyzwyczajenia się) to konieczność prezycyjnego operowania drążkiem zmiany biegów, tzn. trzeba dokładnie wyczuć pozycje w których drążek gładko wchodzi w swoje miejsce podczas wrzucania biegu, inaczej trafia się na twardy opór, ale to jest podobno cecha wszystkich skrzyń biegów Audi z tamtego okresu. Moja skrzynia trochę trzeszczy podczas zmiany biegów, ale samochód ma teraz 15 lat i był sprowadzony, więc nie wiadomo kto dożynał tą skrzynię. Pomimo trzeszczenia, biegi wchodzą gładko.
Widoczność
Szyba przednia wznosi się dosyć wysoko a przednie słupki są mocno skośne i nie za szerokie, więc widoczność jest bardzo dobra. Widoczność do tyłu też dobra, ale z powodu dużego, wystającego bagażnika, przy parkowaniu tyłem trzeba mieć trochę wyczucia. Lusterka boczne duże.
Komfort
Zawieszenie jest nieco twarde - ale nie bardziej niż w innych niemieckich samochodach, mnie to odpowiada. Od momentu sprowadzenia go z Niemiec, nie wymieniałem w nim niczego oprócz przegubów i drążków (amortyzatory ma oryginalne, chyba nigdy nie wymieniane !). Trzymanie w fotelach przednich dobre, może nie tak komfortowe jak we franzuzach, ale to przecież stare auto. Z tyłu profilowana kanapa, o niebo lepsza niż w VW Golfie. Sinik trochę głośny przy prędkości ok. 110-120 km.
Nadwozie
Dość miejsca z przodu i z tyłu, trochę nisko osadzony dach, osoby wysokie (np. 185 cm) mogą zahaczać czupryną o dach. Wszystko rozmieszone ergonomicznie. Bagażnik duży, ale może przeszkadzać wysoko podniesiony próg bagażnika (tylko przy taszczeniu bardzo ciężkiego bagażu). Materiały przeciętne, ale wystarczające jak na tamtą epokę :), w każdym razie trwałe. Dzielona tylna kanapa, można dzięki temu wpakować do bagażnika średni rower (z kołem wysuniętym do wnętrza). Karoseria bardzo trwała, ten rocznik miał już w pełni cynkowane blachy, nic nie rdzewieje. Zegary duże (ogromne !), czytelne, możliwość ustawiania jasności podświetlenia.
Układ jezdny
Biorąc pod uwagę, że jest to auto z 1993 r., to właściwości jezdne ma znakomite. Auto jest duże (szeroki rozstaw kół) i masywne, prowadzi się bezstresowo, trzyma się drogi jak na szynach. Ocena nieco obniżona za pokonywanie zakrętów, nie tak doskonałe jak w nowych autach, ale czego wymagać od 15 letniego auta.
Naprawy
Awaryjność niemal zerowa, jeżeli nie brać pod uwagę np. konieczności wymiany przegubów wahaczy (koszt. 150 zł), czy drążków w układzie kierowniczym, ale przy naszych dziurawych drogach, wymiana tych części to po prostu standard, niezależnie od marki samochodu. Poza tym nie popsuło mi się zupełnie nic - o, przepraszam, w tym roku, po raz pierwszy coś się zepsuło: pompka spryskiwaczy (jeszcze nie naprawiałem, bo to drobiazg, więc nie wiem jaki będzie koszt).
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest wystarczająca, chociaż na dobre grzanie trzeba poczekać, aż nagrzeje się silnik (co zajmuje kilka minut, zimą może 5-7 min.) Nawiew na wyższych obrotach hałaśliwy, ale tak jest nawet we współczesnych samochodach.
Elektryka/elektronika
W moim samochodzie jest tylko immobilizer, centralnyh zamek, wspomaganie kierownicy, szyber dach - żaden z tych układów nigdy nie zawiódł. Jeden jedyny raz zgasł mi silnik podczas jazdy i nie dał się ponownie odpalić, ale okazało się, że to tylko kwestia zaśniedziałych ze starości przewodów elektrycznych. Elektryk wyszyścił styki, dokręcił i samochód nadal chodzi jak szwajcarski zegarek.
Zobacz również opinie:
Audi 80: cabrio, coupe, hatchback, kombi, sedan (limuzyna)
Audi 80: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Audi 80: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.3, 2.6, 2.8
Audi 80: 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1981, 1978