Opinie o samochodach Mercedes klasa A
Liczba ocen: 106
Åšrednia ocena: 7.38/10
Mercedes klasa A spalanie (l/100km)
Oceny MERCEDESA KLASA A
Mercedes klasa A Classic 1.6 ? 102KM 1999r. 128 000km
Ogólna ocena:
3/10
Opinia o układzie napędowym:
Na napęd zbytnio narzekać nie mogę. Elastyczność silnika nie jest jakaś piorunująca, to nie diesel i nie ma wielkiej mocy, ale jest wystarczająca. Silnik pracuje ok, skrzynia biegów chodzi dosyć gładko (czasem problem z zacinającym się lekko pierwszym biegiem). Plusem jest to, że nie s...
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy wiąże się z układem jezdnym, a skoro w zawieszeniu pisałem już złe rzeczy, to wszystko przekłada się na czucie w kabinie. Twardo, latanie na fotelach a te ostatnie nie porywają solidnością i wygodą. Naprawdę na gorszych siedzeniach nie siedziałem nigdy w żadnym samochod...
Opinia o nadwoziu:
Można napisać, że ze skrajności w skrajność, lecz należy pamiętać, że auto jest małe oraz krótkie (zaledwie 3,6 metra). Jeżeli chodzi o miejsca kierowcy i pasażerów to nie ma z tym większego problemu. Miejsca jest pod dostatkiem, w cztery osoby można spokojnie podróżować, nikt ni...
Opinia o układzie jezdnym:
Układ jezdny zależy od stanu drogi. Na gładkiej i równiej nawierzchni nie można mieć większych pretensji do tego jakże sztywnego zawieszenia, które całkowicie mi nie odpowiada. Na dobrym asfalcie auto po prostu toczy się bardzo dobrze, ale niestety jest wysokie i krótkie, przez co trzeba...
Mercedes klasa A W168 1.7 CDI common raily 90KM 2000r. 210 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik bardzo elastyczny umożliwia jazde bez częstej zmiany biegów, pracuje lekko, bez klekotania,podczas pracy sły-chać jedynie lekkie pyrkanie diesla, skrzynia biegów pracuje bez zarzutu, biegi wchodza cichutko,biegi ze względu na dobrze rozłożone przełożenia możemy zmieniac niestandar...
Opinia o komforcie:
"baby merc" jest jednostka o wyjątkowo twardym zawieszeniu, nie jest to zaleta na naszych dziurawych polskich drogach, i odczuwalne przy jeździe z liczbą pasazerów większą od 3, fotele przednie twarde, wąskie, ale komfort jazdy w nich nie jest az taki zły, komfort jazdy na tylnych ...
Opinia o nadwoziu:
przestrzeni dla kierowcy i pasażera bardzo wiele, niestety z tyłu miejsca bardzo mało, obsługa przycisków i włączników średnia,z jednej strony wygodna obsługa klimy i ogrzewania, z drugiej nieszcześliwe ułożenie, przycis-ków obsługi tylnej szyby na konsoli średniej z dala od prawej r...
Opinia o układzie jezdnym:
auto prowadzi sie wyjatkowo dobrze dzieki zastosowanej kontroli trakcji, uk-ład kierowniczy reaguje bez zarzutu(co jest zasługa dobrze działającego wspomagania), hamulce wspomagane przez ARS, ABS, BAS umożliwiaja sprawne hamo-wanie i skracaja do minimum drogę hamowania samochodu, dzieki niewie...
Mercedes klasa A W 168 1.7 CDI 0KM 2000r. 200 000km
Ogólna ocena:
2/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jest elastyczny i bardzo oszczędny.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest bardzo sztywne dzięki czemu autu dobrze trzyma się drogi lecz na nasze "polskie" nawieżchnie się nie nadaje. Czuć wszystkie drobne nierówności, dziury w asfalcie i wyboje.
Opinia o nadwoziu:
Wmojej wersji jest zamontowany podłokietnik. Jest to rzecz bardzo fajna i praktyczna ale nie w tym aucie!!! Jest zamontowany w taki sposób, że ogranicza swobodny dostęp do hamulca ręcznego i przycisków sterowania szybami. zaciągnięcie ręcznego przy rozłożonym podłokietniku jest prawie ni...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi się autko przyjemnie i swobodnie. Jest tzw. lekkie w prowadzeniu lecz przy większej prędkości w czasie pokonywania łuku w lewo drży kierownica i słychać przerażający stukot w lewym kole. Niestety mechanicy twierdzą, że zawieszenie jest w pożądku i nic nie mogą na to poradzić...
Mercedes klasa A A190 1.9 125KM 2000r. 157 000km
Ogólna ocena:
4/10
Opinia o układzie napędowym:
Jednostka napędowa A190 w mojej opinii jest optymalna do tego auta. Jej spalanie jest nie wiele wyższe od A160 a jednak komfort jazdy szczególnie w pełnej obsadzie jest większy. Zaznaczam jednak, że auto z silnikiem 1.9 nie jest w cale wyjątkowo dynamiczne.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest dość twarde i mało komfortowe przez co także dość głośne. Jednak zaskakująco bezpieczne i dające poczucie pewności.
Opinia o nadwoziu:
Wnętrze jest największym plusem Mercedesa klasy A. W środku jest naprawdę sporo miejsca szczególnie na tylnych fotelach - wiele aut klasy kompakt nie oferuje tyle miejsca na tylnej kanapie. Niestety jakość materiałów pozostawia sporo dotyczenia jak na auto Marki Mercedes. Materiały po jaki...
Opinia o układzie jezdnym:
Pod tym względem mały Mercedes zaskakuje pozytywnie. Jak na tak małe auto prowadzi się całkiem dobrze nie wykazuje nadmiernych przechyłów na zakrętach, jest dość sztywny co wpływa na komfort jednak daje poczucie bezpieczeństwa.
Mercedes klasa A W 168 1.6 102KM 1998r. 170 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jest OK, pali na dotyk. Skrzynia automatyczna z tiptronikiem działa bez zarzutu - poezja jazdy po mieście :) Przyspieszenia i elastyczność do jazdy po mieście idealna, tras tez się nie boi.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest zestrojone twardawo ale jest przy tym komfortowe. Nie ma znaczenia ile osób czy kg przewozimy (aby dopuszczalnie).Fotele sprawdzają się w jeździe po mieście i w trasie. Cicho w srodku do 130km/h póżniej słychać opływ powietrza (spora bryła auta).
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni z przodu i z tyłu pod dostatkiem, żaden inny mały samochód nie ma tyle miejsca. Obsługa intuicyjna. Bagażnik spory + schowki pod podłogą + schowki pod przednimi siedzeniami. Bagażnik możemy powiększyć poprzez regulację oparcia tylnych siedzen, ich połozenie lub złozenie a ...
Opinia o układzie jezdnym:
Wszystko perfekcyjnie, prowadzi się świetnie - Mercedes po oblaniu testu łosia przy wypuszczeniu modelu do sprzedaży doprowadził model do ideału...większy rozstaw kół, ESP i ABS w standardzie. Hamulce extra. Parkowanie gdy siedzi sie wyżej niż w osobówkach cudowne - słowa mojej żony :)
Åšrednie oceny MERCEDES KLASA A
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Mercedes klasa A brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Audi A2.
Najciekawsza opinia użytkownika o Mercedesie klasa A
użytkownik:
liczba głosów: 168
Mercedes klasa A Classic 1600 ? 102KM 1999r. mini-van
Ocena ogólna
Z perspektywy czasu dokonałem złego wyboru. Mercedes A-klasa okazuje się przereklamowanym pojazdem. Wielu nie uważa tego modelu za prawdziwego Mercedesa i wcale im się nie dziwię, lecz dziwię. Plusy i minusy opisuję cały czas w okienkach powyżej i niżej. Ja ze swojej strony tylko dodam, że nie ma sensu kupować tak małego auta za te pieniądze. Można dostać klasę, dwie klasy wyżej, coś bardziej komfortowego, jakieś wozidło, którym płyniesz po naszych polskich, dziurawych drogach, etc.
Układ napędowy
Na napęd zbytnio narzekać nie mogę. Elastyczność silnika nie jest jakaś piorunująca, to nie diesel i nie ma wielkiej mocy, ale jest wystarczająca. Silnik pracuje ok, skrzynia biegów chodzi dosyć gładko (czasem problem z zacinającym się lekko pierwszym biegiem). Plusem jest to, że nie stawia większych oporów. Jeżeli chodzi o dynamikę, to czego można się spodziewać po 102 koniach mechanicznych? Cudów nie ma, ale jest wystarczająco na mieście i przyzwoicie na trasie. Generalnie nie kupię już samochodu z manualną skrzynią biegów. Wcześniej miałem automat, spisywał się świetnie, w przyszłości pragnę do niego wrócić, bo mam dosyć wajchowania bez względu co by tam za elastyczność nie była.
Widoczność
Nie dam widoczności do przodu maksymalnie, bo czasem na łukach lub przejściach dla pieszych, szerokie i długie słupki boczne zasłaniają pole widzenia. Do tyłu dam też nieźle, za to słabiej na lusterkach, a dokładnie na lusterku wstecznym. Jest małe i nie ogarnia całkowicie pełni tylnej szyby. Lusterka boczne bez żadnych zastrzeżeń, dzięki podzielonym sektorom ujmują trochę martwe strefy.
Komfort
Komfort jazdy wiąże się z układem jezdnym, a skoro w zawieszeniu pisałem już złe rzeczy, to wszystko przekłada się na czucie w kabinie. Twardo, latanie na fotelach a te ostatnie nie porywają solidnością i wygodą. Naprawdę na gorszych siedzeniach nie siedziałem nigdy w żadnym samochodzie. W dodatku siedzisko kierowcy chyba się zapadło, zerwał się jakiś pas przy odcinku lędźwiowym i jest jeszcze gorzej. Tak się zastanawiam, gdzie są w nich gąbki? Tylna kanapa to jakby położone dwie deski, jedna pod tyłek, druga na plecy. Twardawo. Wyciszenie auta oceniam w górnym pułapie, do tego przyczepić się nie mogę.
Nadwozie
Można napisać, że ze skrajności w skrajność, lecz należy pamiętać, że auto jest małe oraz krótkie (zaledwie 3,6 metra). Jeżeli chodzi o miejsca kierowcy i pasażerów to nie ma z tym większego problemu. Miejsca jest pod dostatkiem, w cztery osoby można spokojnie podróżować, nikt nie będzie szturchał się łokciami, czy narzekał na brak miejsca w nogach. Jeżeli chodzi o obsługę urządzeń na desce rozdzielczej to denerwuje mnie zamieszczenie kierunkowskazów, świateł i wszystkiego w jednej gałce, która wychodzi z lewej strony kolumny kierowniczej. Przy włączaniu kierunków zdarzy mi się załączyć długie światła, ponieważ te działają w ten sposób, że pałąk należy odchylić od siebie. Tak samo jak w Oplach. Powinno działać to do siebie. Bagażnik duży nie jest,ale to w zasadzie nie jego wina, bo całe auto jest małe. Aranżacja i przystosowanie wnętrza to świetna rzecz, mianowicie przesuwanie tylnej kanapy umożliwiającej tym samym zwiększenie pojemności bagażnika, możliwość zdemontowania przedniego siedzenia pasażera. Jeżeli chodzi o jakość materiałów wykończeniowych to nie mam pytań. Jednym słowem - tandeta. Typowy plastik na kolumnie środkowej i idący przy poduszce powietrznej dla pasażera, uwidocznione, nie zakryte metale... na koniec najlepsze. Zapadnięte, piszczące, skrzypiące siedzenie kierowcy! Tego nie miał żaden z moich przeszłych samochodów, tego nie miały nawet auta za czasów moich rodziców, kiedy na drogach jeździła Syrena, Skoda 105 czy Fiat 125p. Naprawdę żal siedzeń, totalnie nieudany twór. Pozostaje karoseria. Lakier jest miękki, łatwy na uszkodzenia, natomiast rdza no wychodzi jak to w 11 letnim samochodzie. Pojawia się na tylnych błotnikach, tylnych częściach progów pod plastikowymi listwami, trochę na progach drzwi w zakamarkach. Nie jest to Audi z podwójnym i pełnym ocynkowaniem blachy, gdzie nierzadko przy nie walonym modelu, rdza nie wychodzi nawet po 15-20 latach.
Układ jezdny
Układ jezdny zależy od stanu drogi. Na gładkiej i równiej nawierzchni nie można mieć większych pretensji do tego jakże sztywnego zawieszenia, które całkowicie mi nie odpowiada. Na dobrym asfalcie auto po prostu toczy się bardzo dobrze, ale niestety jest wysokie i krótkie, przez co trzeba postępować ostrożnie z prędkościami na zakrętach, łukach. W momencie kiedy pojawiają się dziury, wyboje, koleiny zaczyna być już niedobrze. Człowiek skacze, lata w środku kabiny niemiłosiernie. Jeżeli chodzi o parkowanie w mieście to niemal bardzo dobrze. Wspomaganie kierownicy nie sprawia trudności, większego oporu, jest dosyć czułe i nie powinno przysparzać żadnych problemów przy manewrowaniu na parkinach, za to wydaje mi się, że występuje tutaj słaby promień skrętu, co zaskakuje w tak małym i zwinnym aucie. Podsumowując układ jezdny, nie odpowiada zbytnio mojej osobie. Wolałbym coś, co lepiej wybiera nierówności, to pociąga wszystko na swej drodze. Hamulce niezbyt mocne.
Naprawy
Trudno napisać typowe naprawy, jak w opisie jest napisane, aby nie wymieniać typowych części eksploatacyjnych. Tylne bębny hamulcowe, które się zapiekły w zimę, do tego rozwaliły szczęki i przez to zablokowało tylne koła i nie można było się poruszać po drodze to usterka czy typowa część eksploatacyjna?Winę obwiniam poprzedniego, bo zamiast zaciągać często i gęsto hamulec ręczny,pomocniczy, walił na bieg i szedł beztrosko przed siebie, a to błąd. Drążki stabilizatorów to raczej część eksploatacyjna. Defekt przeniesienia napędu na półosi do mostu, przez co przy wrzuceniu jedynki i puszczaniu sprzęgła, auto nie ruszało. Ponoć bardzo rzadka przypadłość, a jednak usterka a nie część eksploatacyjna. Czujnik położenia wału korbowego, przez który auto nie odpalało, gasło na światłach przy wolnych obrotach. Naprawdę były momenty, które chwytały mnie za gardło, ale czy to wina modelu samochodu, a może poprzednich właścicieli, którzy dbali średnio o pojazd? Sami sobie oceńcie.
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest bardzo dobrze, tylko brakuje mi klimatyzacji w lato. Nie jest to Saab 9do3, który posiadał climatronic i przy tym możliwość automatycznie dopasowania temperatury. 19, 20, 25 i jak tam się chce. Dużo zależy od stanu filtra kabinowego, radzę sprawdzać go i wymieniać.
Elektryka/elektronika
Stare auto, przewody sparciałe. Żarówki na prędkościomierzu lubią się często przepalać i mam tego żywy przykład. Nie działają mi dwie lub trzy, ale na razie nic sobie z tego nie robię. Podobnie lubią się przepalać żarówki świateł mijania, chociaż nie wiem na ile to wina chińskich H7 z Kauflanda, czy elektroniki. ;)
Zobacz również opinie:
Mercedes klasa A: coupe, hatchback, inne, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna), van
Mercedes klasa A: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Mercedes klasa A: 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.9, 2.0
Mercedes klasa A: 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997
Sprawdź także:
Mercedes klasa A - ogłoszenia , Mercedes - forum użytkowników, Mercedes klasa A - średnie ceny
Mercedes - tapety na pulpit, Mercedes - konfigurator felg, Mercedes - tanie opony,
Używane auto części, Mercedes - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie