Opinia Audi A4 B7 2.0 BPW 140KM (turbo diesel) kombi 2006r., ocena użytkownika (v75)

Audi A4 B7 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 BPW 140KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 217 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-09-12

liczba wyświetleń: 26853

Spalanie

jeżdżę tylko trasy miasto spordycznie ale jeszcze 100km po samym mieście nie zrobiłem, spalanie zależy w dużej mierze od stopnia zabrudzenia filtra DPF, który wypala się sam po przekroczeniu jakiegoś progu, zawsze można to wypalić za pomocą VAG'a :) najniższe spalanie jakie zanotowałem to 5,8 przy bardzo spokojnej jeździe to które podałem to norma przy wyprzedzaniu i jeździe dosyć dynamicznej
diesel
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
7.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Silnik broń boże 2.0 TDI o symbolu BLB i silników na pomopowtryskach simensa jeśli ktoś nie umie rozpoznać bezpieczniej kupić 1.9TDI, druga sprawa to zawias warto kupić w wersji obniżonej, no i sprawdzić jego stan bo jak wiadomo prowadzenie super ale remont takiego zawieszenia jest dosyć spory w porównianiu do audi B4, i jeśli już dochodzi do remontu zawieszenia polecam zrobić samemu ponieważ wielu mechaników nie umie robić wielowachaczy złożą i jeździ się super ale jakieś 20tys km później znów to samo, są dwie metody na podnośniku wywalamy wszystko i w kanały przed skręceniem wachaczy na sztywno tam będzie widać takie rowki trzeba włożyć jakiś wałek tak żeby przeszedł na wylot i dopiero skręcać, druga metoda to przyłapujemy wszystko palcami a przykręcamy na max z kanału

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

olej ja wymieniam co 10tys i pomiędzy wymianami nie dolewam NIC! w serwisówce auta jest że pomiedzy wymianami spalanie oleju może wynosić nawet 1l, u mnie ani grama ale to raczej dlatego że dbam o turbo które jest nowe :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ludziom którzy cenią sobie dynamikę dobre prowadzenie auta, wrogom wożących francuzów, na pewno nie do jazdy w 5 dosyć sporych osób jest to uciążliwe na tyle od tego jest A6 :).

Ocena ogólna

Największą wadą u mnie to to że nie ma xenonu poprzednie auto A6 C5 miało nie męczyło wzroku, zaletą na pewno jest wyleczenie wad poprzednika, wspaniałe prowadzenie wielowachaczowe zawieszenie przód i tył nie sposób auta odkleić od drogi asr załącza się naprawde przy ostrym przegięciu

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Silniczek BPW w moich rączkach bezawaryjny, wystrzegać się BLB (napęd pompy oleju na łańcuchu) i silników z pompowtryskami simensa, tu siedzą pompki bosch nie ma z nimi problemów, silniczek 8 zaworowy ma wystarczającą ilość mocy w a4 co do hamowania zawsze mogło by być lepiej:) prowadzenie akurat u mnie jest zawias S-linie i felga 17 profil oponki 45 jest bajka, seria nie jest już tak kolorowa czuć że ten samochód podwiewa od spodu. Warto wspomnieć też że wyleczono wady poprzednika B6 samochód szybciej się nagrzewa, nie rzyga olejem z pod zaworu egr nie podciśnieniowe tylko elektryczne i to naprawdę bardzo dobrze się sprawuje na silniczku teraz jedynie co jest powodem brudu to kurz, drugi atut co do poprzednika to zlikwidowanie wibracji silnika poprzez zastosowanie wałków balansujących i poduszki ze zmienną charakterystyką tłumienia. Podsumowując auto warte swojej ceny, dość komfortowe jednak jeśli ma być to auto w pełni rodzinne to bardziej stawiałbym na a6

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Mnie zadowalają osiągi tego auta jeśli komuś brakuje zawsze chip + 20KM nie zaszkodzi zawsze pare literków ON zostanie w baku:)

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

w aucie napewno jest cicho, co do resorowania z obciążeniem nie za bardzo mogę się wypowiedzieć bo nie jechałem tak nigdy, komplet pasażerów hmm jeśli ma być to 4 osoby dałbym 10 jeśli 5 to 8 samochodzik bardziej jest przystosowany na sporadyczną jazdę w 5 osób, z tyłu nie ma za wiele miejsca na nogi aczkolwiek jest bardzo wygodnie, zawieszenie jest dosyć twarde ale nie uciążliwie i zdecydowanie ten samochód nie lubi mocno dziurawych nawierzchni

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Stylistyka samochodu wiadomo jaka jest dosyć ciekawa za materiały dałem 9 ponieważ mam auto bezwypadkowe było cicho do momentu aż wyprałem auto któraś listeweczka lubi sobie poskrzypieć delikatnie nie słychać tego na równej nawierzchni

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

jest o niebo lepiej niż w poprzedniku a niby panel climatronica ten sam :)

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Audi ma nawalone elektroniki wiadomo multum przewodów i jeśli w aucie nie było nic dłubane odziwo nigdy żadna awaria nie wystąpiła, to samo miałem w poprzedniku A6 C5

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

O auto trzeba dbać lać dobrą ropke i co jakiś czas skontrolować korekcje wtrysków, po za wymianą oleju i filtrów, teraz będę zmieniał 2 wtryski nie wymaga tego bo są w połowie żywota ale leżą u mnie 4 sztuki więc podmienie mają bip'y po -18 I i -28 II reszta po -1 nie chcę kręcić w zimę dłużej szkoda rozrusznika więc zamienie

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

brak zapasu tylko ładunek i śmieszny kompresorek pod gniazdo zapalniczki aczkolwiek wymiatający :)

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Układ jezdny

autor opinii
Michał