Opinia Chevrolet Captiva LT HIGH 2.0 TURBO DIESEL 150KM (olej napędowy) terenowy 2010r., ocena użytkownika (236j)

Chevrolet Captiva LT HIGH 2010r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 TURBO DIESEL 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 17 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2012-03-06

liczba wyświetleń: 12803

Spalanie

SAMOCHÓD JAK NA SWOJĄ MASĘ I GABARYTY RELATYWNIE EKONOMICZNY. MINIMALNE SPALANIE JAKIE UDAŁO MI SIĘ UZYSKAĆ NA TRASIE Z ZAKOPANEGO DO WARSZAWY NOCĄ WYNIOSŁO 6,9L/100KM. NIESTETY WYNIK TRUDNY DO POWTÓRZENIA. W DZIEŃ NA TEJ SAMEJ TRASIE AUTO ZUŻYWA ŚREDNIO OKOŁO 8L. PO MIEŚCIE MINIMUM TO 8,6 A MAKSYMUM 10,3
diesel
gaz
Miasto
9.80
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
7.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

ZAWSZE NA WYPOSAŻENIU LINKA HOLOWNICZA. NIGDY NIE MASZ PEWNOŚCI GDZIE SIĘ ZAKOPIESZ

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

SUPER AUTO DLA WIĘKSZYCH RODZIN LUB ODWIEDZANYCH PRZEZ PRZYJEZDNYCH ZNAJOMYCH. AUTO 7 OSOBOWE, RELATYWNIE EKONOMICZNE, WYGODNE POZA OSTATNIM RZĘDEM FOTELI ALE TO NIE AUTOBUS LECZ SAMOCHÓD 5 OSOBOWY Z AWARYJNYM RZĘDEM FOTELI UMOŻLIWIAJĄCYM PRZEWOŻEN

Ocena ogólna

AUTO DUŻE, KOMFORTOWE I EKONOMICZNE. ELEKTRONIKA I GADŻETY WYMAGAJA POPRAWY JAKOŚCI I FUNKCJONALNOŚCI. CHEVROLET POWINIEN POŁYŻYĆ NACISK NA JAKOŚC ELEKTRONIKI I DOPRACOWAĆ DETALE ZAMIAST INSTALOWAĆ MASĘ NIE DOKOŃCA DOPRACOWANYCH GADŻETÓW. SAMOCHÓD Z NAPĘDEM NA 4 KOŁA. JEDNAK PRZED WJECHANIEM W NIECO GŁĘBSZY ŚNIEG NALEŻY DOKŁADNIE PRZEMYŚLEĆ ZAMIAR. NAPĘD DOSC KIEPSKO ROZWIĄZANY. DZIAŁA NA ZASADZIE PRZYCHAMOWANIA UŚLIZGUJĄCEGO SIE KOŁA.PRZYCHAMOWANIE JEST KRÓTKIE ALE PRAWIE MAKSYMALNE A NIE PROPORCJONALNE DO PRZYCZEPNOŚCI. W EFEKCIE SAM SYSTEM JEST W STANIE TAK SKUTECZNIE WYCHAMOWAĆ SAMOCHÓD ŻE SIĘ ZAKOPIEMY. DRUGI PROBLEM TO MAŁY PRZEŚWIT JAK NA SUVA I PLSTYKI OSŁANIAJĄCE OD SPODU SILNIK. W EFEKCIE NIEDUŻA GÓRKA I 5CM ŚNIEGU TO JUZ WIELKIE WYZWANIE. TEJ ZIMY 2 RAZY NIE WJECHAŁEM DO DOMU Z LEKKA PRZYCZEPĄ A W POZOSTAŁYCH WYPADKACH NAWET NIE PRÓBOWAŁEM PRZED DOKŁADNYM ODSNIEŻENIEM 45M LEKKO NACHYLONEGO PODJAZDU. DODAM TYLKO ŻE JEEPEM MI SIE TO NIE ZDARZYŁO. WJEŻDŻAŁEM NAWET PO ŚNIEGU PO KOLANA. ŻONA JEŻDZI MAŁĄ OSOBÓWKĄ I TEŻ NIE WJECHAŁA DA RAZY ALE AUTO MA NAPĘD TYLKO NA JEDNĄ OŚ. PO WYŁĄCZENIU KONTROLI TRAKCJI NAPĘD JESZCZE GORZEJ DZIAŁA PONIEWAŻ NIEMA ŻADNEJ KONTROLI I CZSEM KRĘCI SIĘ TYLKO 1 KOŁO KTÓRE MA NAJMNIEJSZĄ PRZYCZEPNOŚĆ.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

PRZY WIĘKSZEJ WILGOTNOŚCI POWIETRZA TARCZE PO PARU GODZINACH POKRYWAJĄ SIĘ RDZĄ. POWODUJE TO PRZYWIERANIE KLOCKÓW DO TARCZ I BLOKOWANIE KÓŁ. EFEKTEM JEST PROBLEM Z RUSZENIEM NP PO CAŁODNIOWYM POSTOJU. SZCZEGÓLNIE ODCZUWALNE GDY PIERWSZE MUSIMY WYCOFAĆ SAMOCHODEM. sAMOCHÓD JEST SŁABY NA WSTECZNYM BIEGU. PO RUSZENIU Z MIEJSCA TARCZE PRZECIERAJĄ SIĘ I PROBLEM USTĘPUJE.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

TURBO DZIURA MOCNO ODCZUWALNA. W AUTOMACIE SPORE OPÓŹNIENIE PODCZAS RUSZANIA ZE SKRZYŻOWANIA ALE EFEKT PODOBNY W LAND ROVERZE KTÓREGO CENA JEST 3 KROTNIE WYŻSZA. PRZY WIĘKSZYCH PRĘDKOŚCIACH SILNIK PRACUJE DYNAMICZNIE. AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW PRZEŁĄCZA PŁYNNIE. PRACA SKRZYNI IDENTYCZNA JAK W LAND ROWERZE I JEEPIE GR CHEROKEE

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

AUTO TWARDE ALE KOMFORTOWE. AKTYWNE TYLNE ZAWIESZENIE REWELACYJNIE DZIAŁA PRZY WIEKSZYM OBCIĄŻENIU. NIEMA RÓŻNICY PROWADZENIA OBCIĄŻONEJ CZY PUSTEJ CAPTIVY. SAMOCHÓD 7 OSOBOWY. OSTANI RZĄD DLA DZIECI LUB KOREAŃCZYKÓW:)

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

DUŻY I KOMFORTOWY SAMOCHÓD. WART SWOJEJ CENY. PRZESTRZEŃ BAGAŻNIKA DOŚĆ SPORA. WADĄ JEST MAŁY PRZEŚWIT PODWOZIA JAK NA SUV'A.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

AUTOMATYCZNA KLIMATYZACJA I OGRZEWANIE BARDZO WYDAJNE ALE NIEPRECYZYJNE. USTAWIENIE TEMPERATURY 22 NIE OZNACZA TAKIEJ TEMPERATURY W KABINIE. TEMPERATURA JEST ZREGUŁY ZNACZNIE WYŻSZA. JA JADĄC W TRASĘ MUSZĘ MIEĆ USTAWIONE NIE WIECEJ NIŻ 19,5 STOPNIA. WEWNĄTRZ JEST GRUBO PONAD 22. W W/W SAMOCHODACH INNYCH MAREK NIEMA TEGO PROBLEMU

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

GRUBE SŁUPKI I MAŁE TYLNE OKNO MOCNO OGRANICZAJA POLE WIDZENIA. nASZCZĘSCIE SAMOCHÓD WYPOSAŻONO W DUŻE LUSTERKA ZEWNĘTRZNE, CZUJNIKI PARKOWANIA I KAMERĘ. JEST OK

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

DO TEJ PORY WYMIENIAŁEM. ZEGAR, CZUJNIKI PARKOWANIA I OPROGRAMOWANIE NAWIGACJI. NAWIGACJA W CAPTIVIE TO TOTALNY BADZIEW. ŁATWIEJ SIĘ Z NIĄ ZGUBIĆ NIZ ZNALEŻĆ WŁAŚCIWĄ DROGĘ. URYWANE KOMUNIKATY, NIEPRECYZYJNE MAPY. PROWADZENIE SKRÓTAMI CZASEM POD PRĄD. BRAK MOŻLIWOŚCI WGRANIA ALTERNATYWNYCH MAP. SAMOCHÓD MA SPORO ELEKTRONICZNYCH GADŻETÓW ALE WIĘKSZOŚĆ MOCNO NIEDOPRACOWANYCH. MONITOR JEST TYLKO NAWIGACJĄ I MONITOREM KAMERY COFANIA ZAMIAST STANOWIĆ CENTRUM INFORMACJI O SAMOCHODZIE. LUSTERKO MONOCHROMATYCZNE TYLKO WEWNĘTRZNE. SYSTEM AUTOMATYCZNYCH WYCIERACZEK DZIAŁA JAK SAM CHCE. CZASEM ZAŁĄCZA WYCIERACZNI NA PRAWIE SUCHEJ SZYBIE A INNYM RAZEM Z MOCNYM OPÓŹNIENIEM ZAŁĄCZA WYCIERACZKI PRZY MOCNO MOKREJ SZYBIE. WYCIERACZKA TYLNEJ SZYBY KTÓRA POWINNA ZAŁĄCZAC SIĘ PRZY PRACUJACYCH PRZEDNICH WYCIERACZKACH PO WŁĄCZENIU BIEGU WSTECZNEGO CZAEM SIĘ WŁĄCZY A CZASEM NIE. BRAK MOŻLIWOŚCI ZMIANY OPCJI W OPROGRAMOWANIU. KONIECZNOŚĆ WYMIANY CAŁEGO OPROGRAMOWANIA Z WYBRANYMI OPCJAMI. ABY WYŁĄCZYĆ ZAŁĄCZANIE PRZEDNICH REFLEKTORÓW W DZIEŃ WRAZ Z URUCHOMIENIEM SAMOCHODU DEALER METODĄ PRÓB I BŁEDÓW WGRYWAŁ RÓŻNE OPROGRAMOWANIE. ZAJĘLO TO OKOŁO 6 GODZIN.

Elektryka

10/10

Elektronika

3/10

Naprawy

KIEPSKI SERWIS OPEL/CHEVROLET LUB NA TAKI JA TRAFIŁEM. ZAMIAST SZUKAĆ ROZWIĄZANIA PROBLEMU PROFESJONALNIE "WCISKAJĄ" KIT. NIESTETY ŹLE TRAFILI ALE CZASEM I JA JESTEM BEZRADNY NA ICH ODPOWIEDZI. PRZYKŁAD: BLOKOWANIE SIĘ CHAMULCÓW W CZASIE WILGOTNEJ TEMPERATURY JEST SPOWODOWANE PRZEZ SYSTEM ASYSTENTA RUSZANIA POD GÓRĘ KIEDY SAMOCHÓD JEST ZAPARKOWANY NA POCHYŁYM TERENIE. RZECZ W TYM ŻE TEN SAMOCHÓD NIE POSIADA ASYSTENTA RUSZANIA POD GÓRĘ. SYSTEM POJAWIŁ SIĘW NOWSZYCH MODELACH. INNY PRZYKŁAD TO ZAPALENIE SIE KONTROLKI JAKOŚCI OLEJU 1500KM I NIECAŁY MIESIĄC PO WYMIANIE OLEJU W ASO. ODPOWIEDŹ DUŻO JEŻDZONE PO MIEŚCIE I OLEJ NAPĘDOWY W CZASIE PRÓBY PRZEPALANIA FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH SPŁYNOŁ DO OLEJU ROZRZEDZAJĄC GO. RZECZ W TYM ŻE SAMOCHÓD BYŁ EKSPLOATOWANY W TRASIE I TO NOCĄ CZYLI NIEPRZECIĄZONY KORKAMI I POWOLNĄ JAZDĄ NA CO MAM DOWODY W POSTACI FAKTUR ZE STACJI PALIW MOCNO ODDALONYCH OD MIEJSCA ZAMIESZKANIA. Z TĄD TEZ TAKI PRZEBIEG W KRÓTKIM CZASIE. PO MAŁYM MIEŚCIE RACZEJ TRUDNO PRZEJECHAĆ 1500KM W NIECAŁY MIESIĄC

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
JAN