Opinia Chrysler Grand Voyager Limited 3.3 V6 174KM (benzyna) van 2002r., ocena użytkownika (m5g)

Chrysler Grand Voyager Limited 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 3.3 V6 174KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 131 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-09-08

liczba wyświetleń: 8497

Spalanie

Jak na ta pojemnosc i mase auta mysle ze spalanie w granicach 12-13 litrow jest na akceptowalnym poziomie.Ostatnio przejechalem 1000 km ze srednia predkoscia 120km/h spalanie jekie pokazal mi komputer to 9 litrow. Jako ciekawostke powiem tylko ze jazda z tempomatem jest bardzo wygodna ale i duzo mniej ekonomiczna.
benzyna
gaz
Miasto
12.50
-.--
Trasa
9.00
-.--
Cykl mieszany
10.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Niektore auta nie maja wogole zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia tam trzeba zajrzec czy nie ma ognisk rdzy.Oczywiscie na skrzynie automatyczna, najlepiej przy kupnie odlaczyc akumulator po dwoch minutach podlaczyc go znowu i wykonac jazde testowa przez kilka km skrzynia bedzie dostosywala sie do stylu jazdy kierowcy czyli kupujacego. Nalezy wtedy jechac z malymi obrotami skrzynia na poczatku moze przelaczac biegi z szarpnieciami, ustanie to po kilku km, potem skrzynia powinna pracowac miekko i cichutko,pozniej trzeba sie rozpedzic do okolo 80-90 i gsz w podloge jesli nastapi redukcja biegu to wszystko jest w porzadku. Tak trzeba zrobic kilka razy.Jesli zle wchodzi wsteczny przyczyna tego moze byc niedobor oleju w skrzyni, zwrocic uwage trzeba na olej w skrzyni musi miec czerwonawy kolorek.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Ze wzgledu na wybijajace sie laczniki stabilizatora trzeba omijac wieksze dziury. Jesli chodzi o codzienne uzytkowanie to nie ma szczegolnych wskazan lub przeciwskazan.Chyba moze tylko trzeba pilnowac prawej stopy bo mozna srednie spalanie spokojnie powiekszyc i prawie ze do 20 litrow.

Ocena ogólna

Uwielbiam Vany i naprawde nie napisze tutaj na mojego Voyka nic zlego. Chrysler Grand Voyager jest moim pierwszym samochodem ktorym po roku jezdzenia odczuwac ciagla satysfakcie i przyjemnosc z jazdy nim. Kiedy mam dwa dni wolnego od Voyka ja po prostu za nim tesknie.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Poprzednio jezdzilem Espacami ktore to przez wszystkich byly mi odradzane tak samo jak Voyager. A tu mile zaskoczenie ,oprocz wybijajacych sie dosc czesto lacznikow stabilizatora w Voyagerze z zawieszeniem kompletnie nic sie nie dzieje. Czesci sa latwo dostepne i na tle konkurencji prosze mi wierzyc kosztuja naprawde niewiele.Bardzo dobrze jak na taka mase trzyma sie drogi tylko hamulce wydaje mi sie powinny byc troche lepsze.Jesli chodzi o parkowanie to Voyek jaet naprawde latwiutki w operacjach parkingowych, byc moze u mnie to kwestia przyzwyczajenia jak juz pisalem wczesniej jezdzilem Vanami i parkowanie nimi nie sprawia mi problemu powiem wiecej mi osobiscie latwiej parkuje sie Voykiem jak np autami typu sedan. Trzeba tylko wziasc poprawke ze czasami zajmiemy dwa miejsca parkingowe jesli trafimy na ekstremalnie waskie.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silniek 3.3 jest praktycznie bezobslugowy,napedzany jest lancuchem jedynie czego potrzebuje to naprawde dobrego oleju. Skrzynia pracuje jedwabiscie miekko,podczas spokojnej jazdy nie czuc momentu przelozen.Leje do niej dobry olej moparowski ktory kupuje w serwisie poniewaz jest tanszy niz w sklepach.Olej silnikowy wymianiam co 15 tys. w skrzyni co 30 tys.Elastycznosc jest jak to w autach z automatem jesli trzeba przycisnac automat zredukuje bieg i jazda.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Moj Voyager jest produkcji europejskiej takze ma lepsze zawieszenie od wersji amerykanskich, zawieszenie europejskie jest po prostu bardziej sztywne.Mimo ze z tylu zastosowano resory piorowe auta na nierownosciach nie podskakuje.Jazda pod pelnym obciazeniem jest praktycznie z punktu widzenia kierowcy a wiec jesli chodzi o manewrowosc czy inne zachowanie na zakretach praktycznie nieodczuwalna.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

O przestrzeni w Grand Voyagerze pisal nie bede bo to chyba wszyscy wiedza albo napisze to tak:myslalem ze po Grand Espacie zadna inna marka nie zaoferuje mi tyle przestrzeni w aucie,dzis moge spokojnie powiedziec ze Espace to maly pokoj a Voyager to SALON.Przyciski w Chryslerze umieszczone sa bardzo ergonomicznie , co ciekawe srodkowa konsola jest lekko zwrocona ku kierowcy.W moim Chryslerze siedzenia sa ze skory i alcantary jakosc oceniam na bdb.jakosc plastikow-coz znawcy twierdza ze jak to w amerykancach jakosc plastikow jest do niczego ja z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze jakosc plastikow jes porownywalna do europejskiej konkurencji, byc moze niektore czesci sa za plastikowe ale przynajmniej te plastiki sie nie przecieraja lub nie matowieje jak ma to miejsce np w VW czy Renault.Przy komplecie siedzen pozostaj do uzytku sporych rozmiarow kofer ktory mozna w kazdej chwili powiekszyc poprzez przesuniecie tylniej kanapy.Siedzenia sa dosc ciezkie i kobieta moze miec problem z ich wyjeciem z auta, o tylniej kanapie nie wspomne bo to juz robota naprawde tylko dla Pudziana, tak na serio to mozna ja samemu wyjac ale naprawde jest bardzo ciezka i podczas tej roboty spalimy duuuuzo kalorii.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klima w moim Chryslerze jest trzy-strefowa i dziala piorunujaco szybko i chlodno. Jesli chodzi o ogrzewanie to takie moje odczucie ze jest ciut za slabe-byc moze jestem zmarzluchem.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jak to w Vanach-widocznosc jest bardzo dobra.Tylnie szyby fabrycznie przyciemniane takze zero problemow z Policja.Dzieki zastosowaniu dosc duzych lusterek zewnetrznych widocznosc do tylu jest znakomita, bardzie wprawny kierowca spokojnie moze zaparkowac metoda "na lusterka"

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Z elektryka zero problemow.Kable sa pieknie owiniete tasma i mysle ze sa dobrze zabezpieczone przed wilgocia.Najczulszy element do sterowania drzwiami,zamkami itd. umieszczony jest w kabinie nad pedalami takze tez nie ma zadnego strachu o wilgoc.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Koszty napraw nie wiem jakie sa poniewaz laczniki ktore musialem wymienic, wymienilem sam latwa robota.Ja to zrobilem przy maksymalnie skreconych kolach ,nawet bez ich sciagania.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jak pisalem wczesniej osobiscie dla mnie wnetrze auta nagrzewa sie zbyt pozno.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wybierajac auto zawsze robilem odwrotnie niz polecali mi znajomi. Zawsze odradzali mi aut francuskich-nigdy mnie nie zawiodly.Chysler wybijany byl mi z glowy poczynajac od zony poprzez znajomych i konczac na tesciowej(hi,hi),jak do tej pory chrysler trzyma sie dzielnie i daje dowod tym wszystkim chryslero-sceptykom (szczegolnie tesciowej)ze nie mieli racji.

Niezawodność

autor opinii