Opinia Chrysler PT Cruiser 2.4 152KM (benzyna+gaz) hatchback 2006r., ocena użytkownika (xkz)

Chrysler PT Cruiser 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.4 152KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 90 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-02-15

liczba wyświetleń: 4605

Spalanie

Nie jeździłem "tylko w mieście", więc nie mam odpowiednich danych żeby ocenić. Poza tym używam tylko LPG. I jak w automacie przy tej pojemności - wszystko zleży od nogi kierowcy... Spalanie benzyny podałem "z palca" - nigdy nie liczyłem ile pali bezołowiowej...
benzyna
gaz
Miasto
16.00
17.00
Trasa
9.50
10.00
Cykl mieszany
11.50
13.30

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Homologacje EU. Na rynku wtórnym sporo jest egzemplarzy z USA, a tu światła są kompletnie inne (czerwone kierunki z tyłu, brak migaczy po bokach auta, rak postojówek z przodu, brak tylnego przeciwmgłowego, a nawet nieco inne reflektory). Do tego dochodzi licznik przebiegu tylko w milach i termometr w Farenheitach (jeśli auto nie ma komputera pokładowego samemu się tego nie zmieni), no i radio które stroi o 0,2MHz na FM przez co nie wszystkie stacje można odbierać.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Żeby mieć paliwo w baku :-)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ludziom lubiącym ten styl - bez względu na wiek :-)

Ocena ogólna

PT to nie samochód - to styl życia :-) I ponoć kierowcy dzielą się na dwie grupy: tych którzy go kochają i tych którzy go nienawidzą :-)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Mimo iż w wersji US auto nie ma ABS, to staje dęba. Minusem jest zbyt mały jak na wymiary autka promień skrętu, co na parkingu skutkuje często do tym że trzeba niektóre manewry wykonywać "na dwa razy". Prowadzi się świetnie i jak na takie autko bardzo komfortowo

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Trzeba pamiętać, że PT to nie maszyna do ścigania, ale z silnikiem 2,4 jest dosyć dynamiczny. Skrzynia automatyczna bardzo precyzyjna i zmienia biegi bardzo delikatnie.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Jest trochę miękki, więc należy uważać na polskich dziurach (potrafi się ciut "rozbujać"). Dla 4 osób komfort jazdy należyty. 5 osób w PT to jednak przesada... Wyciszenie bardzo dobre - jak się nie depnie w pedał do oporu, to silnika niemal nie słychać w ogóle.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Ze względu na stylizację PT nie oferuje dużej przestrzeni, ale miejsca jest dosyć i nikt nie siedzi z kolanami pod brodą. Bagażnik średni - w końcu to nie bagażówka ani van. Plusem jest ciekawa możliwość kilku aranżacji bagażnika przez sztywną półkę montowaną na kilka sposobów.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Minus to słaby stosunkowo nawiew przedniej szyby - istotne w deszczowe dni

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Znów wracamy do stylizacji: auto stylizowane na czasy prohibicji nie będzie oferować pełnej panoramy z przodu. Ale i tak jest nieźle i nie ma na co narzekać.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Uwag brak. Wszystko działa jak należy

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Na razie odpukać - bez wizyt w serwisie. A koszty (orientowałem się i mniej więcej wiem ile co kosztuje) są przeciętne.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

W różnych testach pisano o 10l LPG/100km - bzdura. To autko po prostu ma apetyt i już. A jeśli ktoś zarzuca mi niesprawną instalację lub silnik - proponuję wejść na forum PT Cruiser Club. Tam mojego PT uważano nawet za stosunkowo oszczędny egzemplarz.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Cichy i elastyczny silnik, precyzyjna skrzynia biegów.

Napęd

autor opinii