Opinia Chrysler Voyager Caravan, RAM VAN 2.4 150KM (benzyna+gaz) van 1999r., ocena użytkownika (236s)

Chrysler Voyager Caravan, RAM VAN 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.4 150KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 234 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2012-03-08

liczba wyświetleń: 8963

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
10.00
11.00
Trasa
8.50
9.00
Cykl mieszany
10.00
11.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

ok

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinie z dzieciakami lub ludziom z działalnością gospodarczą.

Ocena ogólna

Miałem wcześniej VW Passata i Fiata Doblo. Dodge (Chrysler) bije na głowę w eksploatacji poprzedniki. Nie wspomnę i o wygodzie

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto nad podziw tanie w użytkowaniu. Wbrew nieprawdziwej opinii pali całkiem mało na trasie pod warunkiem że nie przyspiesza się ostro lub nie ciągnie się przyczepy campingowej. W wersji z manualną skrzynią odpadają koszty przeglądów skrzyni automatycznej. Olej leje półsyntetyczny i jest ok, Wymieniam co 15tys.km. Klimę trzeba uzupełniać co roku (110zł w Markach). Klocki, filtry, końcówki itp śmiesznie tanie. Wymiana to wręcz przyjemność. Opony niestety duże ale dzięki temu dobrze się trzyma drogi szczególnie w trasie. Bardzo wygodny samochód (komfort prawie jak w Citroenach) choć w Dodgu Ram Van zawieszenie mocne, tanie, proste i pancerne - nie do zdarcia! Fajnie że kanapy można przestawiać. 3 rowery na kołach 28" wchodzą w całości o w poprzek (od drzwi do drzwi), jest miejsce na bagaże i pozostaje jeszcze kanapa dla pasażerów. Na wakacje lub wyjazdy - super! Przejechać można ok. 1500km jednego dnia i człowiek nie jest tak zmęczony jak w osobowym kombi. Samochód w środku cichutki i mięciutki więc komfort niezły. Po 7 latkach użytkowania nabrałem zaufania do tzw.Amerykańców (w szczególności Dodge Caravan Ram Van) Eksploatacja taniusia. Przykładowo za końcówki płaciłem ok.23zł / szt\. Wymieniałem 2 razy (na przejechane 140tys.km), oleju wchodzi do silnika (2,4 /cmm/ benzyna) ok.4,5l., filtr oleju ok.20zł, klocki ok.135zł (klocki Koreańskie długo wytrzymują,. u mnie ok.40tys.km). Niewątpliwym atutem jest blacha (nadwozie) Po 12 latach nic nie koroduje, nie gnije! Żadnych ognisk czy innych oznak rdzy, niesamowita blacha albo jakość zabezpieczenia przy produkcji. Ogólnie polecam dla rodziny z dziećmi. Jak wspomniałem można załadować nawet 3 duże rowery+bambetle+dzieciaki i jechać na wypad (za miasto). Pozdrawiam Marcin, (Marki k/Wa-wy)

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik podobno Japoński. W praktyce bardzo elastyczny i trwały. Przeważnie w większości egzemplarzy po otwarciu maski są słyszalne lekko cykające zawory ale ten typ tak ma i nie należy co panikować. Tak ma być ;-). Silniki wyjątkowo udane i oszczędne. Nadają się w sam raz do gazu! Palą od 8l./100km w trasie nawet do 12,5l/100km w mieście. Zależy wszystko od tzw."nogi". Trwały i mocny silnik.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie to jedna z zalet tego samochodu. Tył na resorach. Komfort jak w Renault, trwałość zawieszenia jak w starym VW. Mięciutki i cichutki samochód Świetny w trasy, nie męczy. Dostępność do elementów zawieszenia którego każdy mechanik by sobie życzył.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Już pisałem, wygoda, komfort i pełna uniwersalność. Mało który Europejczyk tak ma!

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Szybko się nagrzewa zimą. Dobry nadmuch powietrza na przednią szybę. Niektóre wersje miały ogrzewanie przedniej szyby (fajna sprawa) Mój ma i używam zimą. Klima - trzeba uważać żeby nie przeholować latem bo można się lekko przeziębić. Dla niedoświadczonych proponuję ustawiać na połowę. Klimę nabijać raz na 1-2 lata.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

W normie. Z przodu rewelacja, do tyłu w normie. Do tyłu lepiej jeździć na lusterkach bocznych. Na boki - ok

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Im mniej bajerów tym mniej się coś psuje. Szczególnie siłowniki centralnego czy szyb, aut.szyber dach, tempomat) Lepiej kupować wersję gdzie jest najmniej bajerów których i tak się na co dzień nie używa. Podgrzewanie szyby przedniej, klima, wspomaganie i starczy. Reszta to już bajery. Auto ma fajne nagłośnienie fabryczne na tył i przód. Przy dobrym radiu (najlepiej Amerykańskim) wrażenia w trasie i muzyką klasyczną super!!!

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Ogólnie części w tej chwili ogólnie dostępne i zaskakująco tanie w porównaniu do innych zachodnich marek. Niektóre nawet Tańsze niż do Fiata czy VW ;). To mocny samochód więc zużywa się wolniej niż Europejskie auta. Można śmiało jechać w daleką trasę za granicę bez strachu o nieprzewidziane awarie /naprawy. Miałem wcześniej VW Passata i Fiata Doblo. Dodge (Chrysler) bije na głowę w eksploatacji poprzedniki. Nie wspomnę i o wygodzie.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Marcin