Opinia Citroen C4 Picasso Grand exclusive 2.0 2.0 150KM (olej napędowy) mini-van 2011r., ocena użytkownika (22gg)

Citroen C4 Picasso Grand exclusive 2011r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 2.0 2.0 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 230 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-07-13

liczba wyświetleń: 7692

Spalanie

Miasto ok.8.6 ,trasa - autostrada tempomat 130 km/h - 7,3 -6,8.Ale przy 90-100 km/h spokojnie 5,6 - 6l.W porównaniu z Jeppem (miasto 23-25l,trasa 13-15l) to pestka.
diesel
gaz
Miasto
8.60
-.--
Trasa
7.30
-.--
Cykl mieszany
7.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Silnik

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Fotoradary

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Jeszcze nie wiem.

Ocena ogólna

Przede wszystkim przestrzeń,silnik i jakość wykonania.Polecam kosztem wersji wyposażenia wybrać 150 km diesla.Auto za rozsądną cenę posiada b.dużo bajerów.Jak na mini vana super się prowadzi.Oglądałem też peugeota 5008 ale nie robi takiego dobrego wrażenia jak c4.Jeżeli planujecie zakup tego typu auta proponuję udać się do VW i oglądnąć bezpłuciowego Sharana,Scenica,5008 ,S-maxa a dopiero na końcu Picasso.Zobaczycie ,że zrobi na was wrażenie szczególnie z jasnym wnętrzem.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Przesiadłem się z Jeepa Grand Cherokee więc je zeli chodzi o prowadzenie i precyzję ukł.kier. to przepaść na plus dla Citroena.Co do stuków w zawieszeniu szczególnie w tylnym to bez problemu można się przyzwyczaić.Uwaga - samochody projektowane są na zachodnie normalne drogi.Jeżeli komuś przeszkadza praca zawieszenia to niech popatrzy po czym my musimy jeździć!

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik rewelka.Jestem zwolennikiem benzyny i dużych pojemności,ale ten mnie poprostu powalił kulturą pracy,elastycznością,przyspieszeniem.Pamiętajmy ,że to auto rodzinne a daje naprawdę frajdę z jazdy.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Bardzo wygodne fotele przednie.Cicho w środku praktycznie do 160 km/h.Później i tak się radio samo podgłaśnia więc ok.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Jeżeli ktoś myśli,że niemieckie auta porównywalnej klasy są lepiej wykonane to proszę przejść się do salonu Citroena i zobaczyć na własne oczy.Do amerykańskich nawet nie ma co porównywać.Bardzo obszerne wnętrze,super panoramiczna szyba przednia.Ergonomia super.Do sterowania klimą i przełącznikami przy kierownicy trzeba się przyzwyczaić.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klima szybko schładza wnętrze,na tylnych siedzeniach oddzielne sterowanie.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Ten samochód to istne akwarium.Niesamowita powierzchnia przeszkleń.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Auto ma 200 km więc niestety nie wypowiadam się.Daję po środku.

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Jeszcze nie wiem.Daję po środku.

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
MSZ