Opinia Citroen C5 2.2 HDI 0KM (olej napędowy) liftback 2001r., ocena użytkownika (brz)

Citroen C5 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 2.2 HDI 0KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 100 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-08-13

liczba wyświetleń: 4057

Spalanie

jadąc 100-120 w trasie spalił mi 6,9 l/100 km, przy szybkiej jeździe w granicach 150-160 musi spalić 8 l/100, w mieście 10 l/100 to norma, automat, klima i ciężar i wielkość auta robi swoje
diesel
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

stan elektroniki, regularne serwisowanie, bezwypadkowość

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

elektronika, stan akumulatora, dobre paliwo, dobry warsztat serwisujacy

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

wygodne, oryginalne auto, nie kradną podobno

Ocena ogólna

auto wygodne, bezpieczne (8 poduszek) bardzo dobrze wyposażone, z wad to myląca kierowcę elektronika, drogi filtr sadzy, trzeszczące szyby przednie, kolebający się fotel kierowcy, auto powinno być serwisowane tylko w warsztacie mającym pojęcie o "cytrynach", niestety nie ma takich wiele

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

auto miękko zawieszone, dopiero powyżej 130 km/h usztywnia się. Prowadzi się dobrze, słaby promień skrętu w porownaniu np z passatem, hamulce dobre, tyle, że czasem piszczą klocki i podobno ten typ tak ma. Parkowanie łatwe dzieki parktronicowi.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

8/10

Napęd

jest to automat ZFa i uważam, że jest bardzo dobrze zestrojony z silnikiem. Skrzynia tzw. inteligentna ma funkcje sport i zima oraz tiptronic. Auto dobrze przyspiesza,efekt "turbodziury" tylko w granicach 20-40 km/h, silnik pracuje cicho jak na diesla i podobno jest sprawdzony i trwały. Filtr sadzy trochę kosztowny, ale ekologia kosztuje. Auto po prostu nie zadymi.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

zawieszenie hydrauliczne zachowuje się dobrze na naszych dziurach, niezależnie od obciążenia auto trzyma poziom, możliwość podniesienia auta w 2 pozycjach w góre potrafi się przydać w terenie, w środku cicho, chociaż trzeba się przyzwyczaić do lekkich trzaskow pochodzących od uszczelek okien przednich

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

duzy samochód, a więc wygodny w środku, 5 osób podróżuje bez problemu, bagażnik duży i szeroko dostępny, bardzo łatwe skladanie siedzeń z tylu, kanapa dzielona 1/2, tapicerka welurowa, przyjemna, fotele przednie regulowane elektrycznie, karoseria bez śladów korozji

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

klimatronic dwustrefowy, wydajny, cichy, regulacja bezproblemowa

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

wszystko widać, lampy xenon, automatyczna wycieraczka, lusterka wielkie, wewnętrzne przyciemniane, roleta tylnej szyby zapobiega nagrzewaniu auta latem, ale jednak zmniejsza widoczność do tyłu.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

elektronika jest czuła na stan akumulatora, potrafi płatać figle, na szczęście nieszkodliwe w rodzaju alarmu o niskim stanie oleju (stan był dobry) czy o braku płynu w spryskiwaczach mimo pełnego zbiornika.

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

auto luxusowe, więc koszty nie mogą być niskie

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

to, że niektórych funkcji nie da się wyłączyć, no i drogi filtr sadzy, pewnie bez tego auto by zyskało kilka KM

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

zawieszenie to atut, dobry zestaw silnik-skrzynia, wyposażenie exclusive

Komfort jazdy

autor opinii
Jan